Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 510 ggr
AnnMarie
0

Småkrull födda 10/10

S*Härskarringens Yavanna fick på Fredagkvällen 3 små fina pojkar. En choklad/vit harlekin, en Blå/vit samt en helblå. Troligen är de mönstrade alla 3 men jag har inte sett efter så noga ännu.

AnneAlva
0

Grattis till de nya små liven!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Grattis igen!! Batteriet till min telefon blev heltomt, därav den ngt plötsliga tystnaden….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Wiveka]
0

Grattis!

rexmamma
0

Grattis till dom krulliga småkillarna!Skrattande

Elica
0

Grattis!

lockar
0

Grattis

MyTwiggs
0

Grattis

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Stort grattis till grabbarna.

Stolt ägare till tre La permer

AnnaS
0

Grattis!! Vilken färgtriss!!

LinusCRX
0

Grattis!

miano
0

Grattis till bebisarnaGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

AnnMarie
0

Tack alla Glad Om en liten liten stund bli Yavana av med sin kroppstrumpa och de små får sedan dia fritt. Det har varit en tung natt/dag med tanke på att jag vakade 3 dygn innan de kom. Sov någon enstaka timme här och där. Matningen gick förvånansvärt smidigt och både mor och barn verkar ha varit tillfreds med omständigheterna och matte är en erfarenhet rikare. Hoppas nu bara att allt går bra med diandet osv.

De små är mönstrade men jag har problem med att se vad för mönster de har. De är så otroligt krulliga och den chokladvita har så mycket vitt att det inte finns mycket mönster att titta på. Den blåvita tror jag är spotted och den blå tigré men jag är långt ifrån säker.

Har någon här bra tips på vad/vart man ska kika på för att avgöra mönster? Det är länge sedan jag hade en mönstrad kull….

krasivis
0

GRATTIS till kullen! //Elisabet www.krasivis.se

A-M.H
0

Grattis så här lite i efterskott…Glad..underbart med små kattbebbar…tyvärr kan jag inte ge någon som helst hjälp med mönster..är en total färganalfabet..Skrattande..känner igen svart…och kanske nåt annat solitt…Tungan ute..lycka till nu när kroppstrumpan åker av..

Medea
0

Grattis!! Ser fram emot bilder!

Eine
0

Det var väl skönt att bli av med den, sa Yavanna om fodralet….Hoppas du kan sova jättegott, AnnMarie.

AnnMarie
0

#16  Det tyckte hon :-) Hur länge kan det dröja innan de kommer igång med diandet. Yavanna blir stressad när de piper och ligger inte still så de hinner aldrig få tag riktigt.

AnnaS
0

När det gäller mönster så får du avvakta lite, jag skulle tro att de är spotted för att de ska vara tigré så måste de vara riktigt randiga och ofta spricker ränderna upp till spottar när de växer.

Eine
0

#17 Gillar hon tillägg? Droppa i så fall lite på de små, så att hon slickar dem,kanske hon kommer till ro.Och försök klämma fram en droppe mjölk ur spenen så att ungarna snabbt suger tag.

AnnMarie
0

#17 Hon toalettar och tvättar dem febrilt, verkar som om hon tror att det är därför de piper. Hon verkar inte gilla att de suger på tuttarna för så fort en får tag så flyger hon upp Gråter Trodde att detta skulle gå lättare än det andra men tji fick jag. Hur  länge ska jag avvakat utan att ge de små mat?

RacerDonnans
0

#20 Vad jobbigt, hoppas det snart löser sig. Har inget bra råd att ge just nu då jag inte särat på någon kull själv ännu. Grattis i alla fall till de små (som jag inte hunnit säga än) och lycka till nu.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

AnnMarie
0

Har just haft ett bryt, trött som jag är, och tårarna sprutade medan jag förbannade mig själv för att ställa till det så. Just nu hör jag smaskande ljud från bolådan, inga pip och Yavanna ligger lugnt med mjölkbaren blottad. Något suger de ju på men jag vill inte gå dit och störa. Håll alla tummar nu att hon fattat galoppen och bara ville driva matte till tårar. Det är inte klokt hur mycket man älskar sina små kissar….

Eine
0

Några få timmar kan du vänta, men de är ju så små, så det får ju inte bli för långt.Håller de värmen bra?Om de piper mycket, kanske de kan få någon ml tillägg och sedan försöka snutta på mamma?Lägg dig med hennes babylåda bredvid  dig, på en säng i ett lugnt rum med dämpad belysning.Smek henne , ge henne skäm-bortgodis,stäng ute andra vuxna katter om hon är besvärad av dem.Prova att lugnt lägga till dem,gång på gång(fast det gör du förstås redan)Det ska fungera.Jag tänker på dig, och du får ringa.Jag sätter telefonen på laddning..

[Silkwaves]
0

Åå jag har ju helt missat att gratta så jag gör det nu!!

Jag hoppas dt löser sig och du får igång ätandet. Goda råd har du fått av Eine och jag kan inte annat än instämma och hålla tummarna så här på avständ.

AlexH
0

grattis :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnnMarie
0

#23 Hur mycket och hur ofta ska jag ge dem ersättning. Vill ju inte att de ska bli försvagade/uttorkade. Usch vad orolig jag blir för de små…

Vid 20-tiden fick de ca 2ml vardera och uj vad hungriga de var.

Eine
0

#26 Ledsen att jag sov igenom din krisSkäms Hoppas allt är jättebra nu i bolådan?