Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: kattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 737 ggr
Anna77
0

En god katt förlänger livet

Läs och mys! Köpte denna och jag älskar den! Skrattande 

För Anna-Lena är det lika naturligt att ha katt som att ha lakan i sängen. Den första hette Otto - han var tigerrandig och lite elak. Den senaste familjemedlemmen är en liten grå en vid namn Bosse.

Staffan mötte sin katt sent i livet - samtidigt som han efter 27 år träffade sin ungdomskärlek Marianne igen: Mjau var hennes katt.I tjugofem kapitel turas de två livskloka, originella, humoristiska kattälskarna om att berätta.Staffan skriver mest om sin egen katt Mjau, som väcker honom med en diskret puss, tassar över tangenterna när han skriver och har blivit hans bästa vän. Anna-Lena berättar om Kleopatra, Pilsner, Oscar och allt vad de heter - katter som hon älskat, fruktat, sörjt, saknat - och som fått henne att själv vilja bli katt i sitt nästa liv.Anna-Lena Brundin är sångerska, ståuppartist och författare.

Staffan Heimerson är utrikeskorrespondent, radioman och kåsör. En god katt förlänger livet är illustrerad med foton av Katrin Jakobsen. Hennes katt heter Findus.

Lullan1
0

Tack för tipset!

Strawberrygirl
0

Jag har Kattguld, deras första kåseribok om katter, mysig bok.. får titta i butiken efter denna också. =)

EvaG
0

Har oxå Kattguld. Är den nya lika bra så är den toppen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
0

Anna77 Du har helt rätt. Boken är bra.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

RacerDonnans
0

Jag håller med fullständigt!

Den är underbar!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RacerDonnans
0

Puttar även upp denna och önskar er en trevlig helg med trevlig läsning!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MyTwiggs
0

Jag har en talbok som heter 22 katter i samma låda. Det är samma bok. Den är underbart underhållande! Jag lånar gärna ut den om någon vill lyssna på den :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

pallemaxwell
0

Jag tycker Anna-Lena Brundins böcker om katter är superbra. Skall genast köpa denna också.

Tack för tipset.

MyTwiggs
0

Jag måste säga att hennes fantastiska dialekt gör det ännu mysigare när hon berättar om sina katter på cd:n!

Jag ska krypa ner i sängen nu och lyssna på några historier även om jag har hört dem förr. Det skadar aldrig!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Totalt missat dessa böcker. Ska kika efter dem nästa gång jag är på bokhandeln.