Boktips: Ajax och Kingston av Lars Sundh
En helt underbar fotobok om en Devon Rex och en Oriental.
Den blev Bästa Fotobok 1997
Juryns motivering: Lars Sundh tar upp ett samtida bildtänkande när det är som roligast, inte minst genom det respektlösa förhållningssättet till klassiska fotografikonventioner.Tillsammans med ett humorfyllt anslag och en elegant formgivning gör det "Ajax och Kingston" till en befriande och ovanlig fotoupplevelse.
Milou Allerholm, Anders Eklind, Kristian Petri, Eva-Marie Rundqvist
Nu har jag läst denna UNDERBARA bilderbok, skrattade och mös!! LÄS!!!!!
Den är underbar! Håller bara med!

Är den värd att köpa, eller ska man försöka låna den? Kostar visserligen inte mer än 60:- på bokus…
Tja.. vad ska jag säga, den är ju helt klart värd att köpa. Det är en fotobok, knappt någon text alls. Den är full av ljuvliga bilder på Ajax och Kingston.

Köp! Jag har haft min i flera år och tar fram den då och då, trots att det är en tjock devon…

Ska beställa den ikväll!!
Bokus har bokrea! Jag tror tom att det är fraktfritt!

Nu har jag beställt den! Bara 60kr!!

Nu har jag fått boken! Ska sätta mig i soffan med en kopp te och bara njuta av alla underbara bilder!!
Tack för tipset!!
Vad kul! Ha det så trevligt!

Tog fram denna bok idag, den är helt underbar. Oj, oj. Man blir glad av att bläddra i den. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hej!
Tittade i denna igår med min 6åring och kände att jag måste putta upp detta boktips även fast det är en Devonrex
. Den är härlig och det känns som man kan behöva denna och bli lite glad!! Katter är underbara helt enkelt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.