Ledsen och usel uppfödare
Ja just så känner jag mig och ledsen i ögat. … allt verkar gå på tok för mig just nu. Mina farhågor sen i lördagsmorse har besannats. Libelle har livmodersinflammation och har reabsorberat sina bebisar. Jag är helt förtvivlad. Satt i sex timmar i går på Bagis och tog ledigt idag för att få göra ett ultraljud hos min veterinär ute i Gustavsberg (det klarade de nämligen inte på Bagis på en söndag …grrrr…) Det konstaterade bara det jag redan trodde mig veta inga bäsar - bara var.
Vi medicinerar Libelle och hoppas att det går vägen - jag har en underbar veterinär här ute som dessutom konsulterar det bästa som går att få i kattveterinärs väg så jag hoppas… Hjälp mig att hålla tummarna för jag bara gråter… är en värdelös uppfödare känns det som …

No men hej gumman!
Jag förstår att du gråter, och är sorgsen - men inte har det något att göra med hur bra eller dålig du är som uppfödare! Din sckiklighet eller usselhet har inget med saken att göra!
Eller har du hittat någon magie som åstadkommer (eller skyddar mot) livmodersinflammation????
Sköt om dig och din katt - och börja på nytt. Jag misstänker att det finns få uppfödare som inte har gått igenom allt utan motgångar.
En tröstekram till dig.
Åh Anki
. Såååå himla tråkigt! Dom här kattungarna som var så efterlängtade!
Du är en alldeles utomordentligt duktig uppfödare!!
Otur kan ju inte du råda över.
Tröstkramar!!!!
Anki - först och främst - Du är ingen usel uppfödare!!! Du är så mån om dina katter och oss kattungeköpare. Detta som har hänt är naturens gång. Det var väl något som inte stämde så kroppen gjorde det bästa av situationen. Kroppen är oftast klok. Jag hoppas Libelle tillfrisknar fort och skönt att du har en bra veterinär.
Massor med tröstekramar från oss alla tvåbenta och fyrbenta här. Jag hoppas jag får ge en riktig kram till dig ikväll.

Så trist men inte är du en usel uppfödare.I så fall är vi väl det allihopa som har haft katter som blvit sjuka av en eller annan anledning.
Stolt ägare till tre La permer
Kära du!
Jag håller alla mina tummar och tår för att kissan ska bli bra!
Du är ingen värdelös och usel uppfödare!!!!! Hade du varit det hade du inte åkt till veterinären och tagit ledigt från jobbet för hennes skull… Kom igen! Jag vet hur jobbigt det är när olyckan är framme men vi är många som håller tummarna och vill ge dig ett stöd! Du är inte usel, och INTE värdelös!
Massor av kramar från oss!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Men Anki, inte säga så! Du är absolut ingen usel uppfödare utan tvärtom, en av de bästa jag känner. Om alla tog hand om sina katter som du och la ner så mycket tid och omsorg på sitt katteri skulle katt-Sverige vara en mycket trevligare plats! Jättejätttetrist att lilla Bella resorberade bebisarna, men som LinusCRX säger, kroppen är klok och ibland gör den vad som är bäst för stunden. Tänk om hon hade behållt fostren och kattungarna hade fötts med defekter och du tvingats ta beslutet att ta bort dem när de föddes. Det skulle vara en värre situation, eller hur? Jag hoppas för allt i världen att Bellas livmoderinflammation går att behandla bort och sedan provar du igen, det kommer att gå jättebra! Många kramar och vet att jag aldrig är mer än ett telefonsamtal bort…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

En usel uppfödare är en som inte bryr sig om sina katter och till dem hör ju inte du!
Men jag (och säkert många fler) vet hur det känns när ens katter drabbas av sjukdomar…..
Jag hoppas att allt går bra!
Anki! Vad tråkigt! Men usel uppfödare, absolut inte! Ën sådan skulle aldrig åka in på en söndag och sedan ta "kattsjukdag"!
Massor med stödkramar!
Håller tummarna. Vad jag vet har livmodersinflammation inget att göra med uppfödningen. Klart du är ledsen, det skulle jag också vara om det drabbade min hona. Det har inget med uppfödningen att göra ,möjligen som kattägare där du gjorde det rätta åkte in en söndag och inte väntade till måndagen och sedan tog ledigt. Det kallar jag seriös kattägare

Anki, tänker på dig och du är inte usel någonstans. Stor kram och hoppas Bella blir frisk fort.

Tänker på dig Ankie….tröstkramar från mig..

Nu har jag redan svarat dig via pm, men vill bara än en gång säga att jag lider med dig och att du inte på något sätt är en usel uppfödare!! Det är fruktansvärt tråkigt, men jag tror och hoppas att Libelle snabbt blir frisk av medicinen! Stora kramar till dig!
Vad tråkigt. Tänker på dig. Du är en duktig uppfödare.

Huff, så trist. Håper det går bra med pusen. Sender noen bli frisk tanker. Alle kan ha uflaks, og det har ikke noe med seriøsitet eller hvor dyktig man er som oppdretter å gjøre.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Jag är så ledsen för din skull. Hoppas hon kryar på sig snabbt och fullständigt så att ni kan försöka igen. Detta kan hända den bästa och det är bara så trist då det händer.
Du har i alla fall gjort det rätta och det är inte ens alltid så lätt att se på en katt att de har livmodersinflammation. Libelle har tur som har en så omtänksam matte som du. Hoppas på en lite gladare mer positiv rapport senare i veckan.
Kramar!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Men åhhh vad tråkigt Anki…Men som flera sagt -det är ju naturens sätt att göra sig av med något som gått fel -och det är ju helt naturligt att det går fel ibland…
Hos människor sker ju ofta tidiga missfall utan att vi ens vet om det ibland…det är något fel på just det blivande embryot..
Och… inte är du en dålig uppfödare - det tror jag du vet innerst inne - men jag förstår hur du känner dig däremot och att du är ledsen..
Men DU har ju inte åstadkommit detta hos Libelle..
Du har gjort allt du kan, varit en kunnig och uppmärksam uppfödare som gjort precis det du ska…
För mig är du en av de uppfödare jag anser som mycket seriös och kunnig!!! - och som jag vore tacksam att få köpa en ev. kommande kattunge av!
Jag är också själv ledsen att det inte blev något denna gång..jag hade tänkt ringa dig och höra mig för om denna kull - men som man har lärt sig så går inte allt enligt planerna alltid..
Jag har för mig att jag hört att man bör göra en katt med livmoderinflammation "med ny kull" så snart det går??
Jag hoppas verkligen söta vackra Libelle snart blir frisk och får sig ett eller snarare flera nya "nyp" av Kenny…
Tröst kramar från mig till dig!!
Verkligen tråkigt!!! Som så många redan sagt så gör det ju absolut inte dig till en dålig uppfödare, verkligen motsatsen som åkte in på en helg t o m, nåt inte alla skulle göra.
Hoppas att det går bra med medicineringen och att hon snart har ett gäng friska bebisar på gång igen!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Kära vännen! Åh vad tråkigt - men jag håller med Monika #3 helt och hållet! Och säg absolut inte att detta skulle ha något med dig som uppfödare att göra - du är ju bäst, annars hade jag inte väntat i fyra år för att slutligen trilla dit på världens bästa Tamsin som min väl utvalda stamhona men framförallt älsklings pälskling!
Ta väl hand om min fina favorit uppe i Ingarö, det viktigaste är att hon får bli frisk och kry. Massor med kramar och gos från oss!
Livmodersinflammation har väl inget att göra med om man är en bra eller dålig uppfödare. Det är väl något som kan komma på vilken hona som helst.
Ni är så snälla. Ibland känns allt bara nattsvart. Jag satt på utställning på lördagen istället för att vara hos vetten med min katt. Jag hade ju en maggropskänsla att något var fel även om jag inte visste, hade inte sett några flytningar… eller egentligen hade något att gå på. . Libelle har ju ingen feber och är inte slö eller så..
Nåja, därav mitt jättedåliga samvete + att jag säkert kan frammana massor av andra saker som jag kunnat gjort på annat sätt, men som ingen någonsin kommer att veta om de haft någon betydelse över huvudtaget. Nåja idag ska jag ringa vetten och fråga om en annan medicin som jag fått tips om - KRAM till dig! Och om vi lyckas häva inflammationen blir det parning på första löp.

Anki, du är världens bästa uppfödare! Massor av tröstkramar och nospussar från oss 
Usch ja, det går rakt in i hjärtat när våra små blir sjuka.
Ibland blir det inte som man tänkt sig även om man gör sitt bästa.
Hoppas att din misse snart blir frisk!
Åhh så tråkigt! Men ta det inte personligt, du är ju jättemån och bryr dig om dina katter! Jag tycker du verkar vara en jättebra uppfödare! Stor kram!
Ledsen kan jag förstå! Men usel uppfödare??Nej , det har ju ingen relevans!Pyometra är inget man ber om precis, ja inga andra sjukdomar heller.Har man hållit på med avel ett tag, drabbas man nog av det mesta förr eller senare.Så ta det lugnt !
kram/Eine
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#24 Jo.. det var som sagt en känsla som kom över mig. Men allt är erfarenheter så även detta. Tack för alla goda råd och varma tankar ni är fina.
Liten Bella rapport. I dag var hon riktigt pigg och matglad när jag kom hem från jobbet (tvärt om mot igår då hon var riktigt låg…) Hon är tuff min tjeja 
#25 Åh vad skönt att höra! Det ska nog gå bra ska du se. Charlie låter meddela genom att kliva på tangentbordet att han vill skicka massor med nospussar till Bella
# 25 Vad skönt! Hon blir nog helt återställd!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Det kommer säkert att bli bra! Det är alltid jobbigt när våra pälsklingar blir sjuka och tankarna far iväg med en!

Skönt att höra att hon redan piggar på sig! Anki, dina katter är visst ena riktiga tuffingar, även om Libelle är invandrad…
Hoppas det går vägen för din Libelle