Kunde gått illa..
Till min förskräckelse stod vår ytterdörr öppen två cm, jag tänkte bara dra igen den men tänkte att det är bäst att jag kikar utanför iaf..där ute på vår gräsmatta stod fyra katter och glodde på mig!! Vi bor 30 meter ifrån E22an en jättestor väg, så jag blev livrädd!!
Sprang ut i tofflorna och lyckades fånga alla fyra katterna efter mycket om och men… hua..
Alla i säkerhet! Sitter här och varvar ner.. kunde gått illa.. Är glad att det gick bra att få in dem igen, fast Näsan var svår att fånga, han ville inte alls gå in, nu sitter han och skriker vid dörren och vill gå ut igen! Glöm det grabben!
Har ju en inhängnad uteplats som de kan gå ut på, ska gå ner och släppa ut dem där en stund.. Glad att det gick bra iaf! *pustar ut*

Ojojoj, skönt att du fick in dem alla. vet att man kan vara rätt omskakad ett tag efteråt (tyvärr av egen erfarenhet).
Krama om dem och tacka högre makter att du tittade ut innan du stängde helt. Förstår att du inte trodde de var ute om dörren inte var mer öppen, men antagligen har någon av dem eller vinden puttat igen den lite (om du inte har en sån dörr som sakta glider igen tills den är nästan stängd där den sen stannar upp).
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Våran kolsvarta Rossi sprag ut kl 12 mitt på natten i somras och bara försvann i mörkret, som tur är pratar han väldigt högt och tydligt när han är med om något spännande så husse kunde spåra honom lätt och fånga in honom. Jössess va rädda vi blev! Bor iof på en relativt lugn innergård men det kunde ju kommit en bil körandes!
Tur att du fick tag på dom Anna!

Huuu, det där känner jag igen bara alltför väl sen Mauritz höll på att skrämma slag på oss under sin utbrytarperiod. Det är verkligen uppskakande, inte minst efteråt när man inser vilka katastrofer som kunnat hända.
Lilla söta Näsan, inte får du skrämmas så!!!
Usch.. nä det är hemskt när det händer, man hinner tänka en hel del..skönt att ha dem inne i säkerhet!

Phuuuh! Vet hur det känns! Har haft en rymmare som hoppat iväg på tak och liknande……. - Bäst att inte tänka på allt som kunnat hända, bara vara glad att alla är i säkerhet igen!
Jag kan gott tänka mig din panik när du såg dem!!!Vilken lycka att du fick fatt i dem innan ngt ont hände!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora