Dags att regga. Färgbestämning...
Ja så är det dags att beställa stamtavlor, och jag vill ju gärna regga dem rätt från början….
Undrar om ni kan hjälpa mig?
Det som spökar är att fadern är silverbärare.
Först ut, vad jag tror är en röd hona.
Alla bilderna är ganska stora så det går bra att öppna dem i nytt fönster och sen förstora dem.

Vad menar du med bärare då? Han kan inte vara bärare av silver.Han måste vara det för att ge silver/smoke avkomma.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Han ÄR smoke/silver. Han BÄR på dubbla anlag. Luddigt av mig, frågan kvarstår dock; ser någon ut att vara silver? Bör jag konsultera nån "gammal i gemet" på plats? (Främst är det cemepojken jag lurar lite på).
Bär han på dubbla anlag så är alla ungarna smoke/silver, men det ser de ju inte ut att vara? För att en katt ska vara smoke/silver så räcker det med ett anlag, då det är dominant.

Men såklart! Jag är inte vaken än…
Poängen är att pappan kan ge smoke.
Intressant att ingen uttalar sig om sakfrågan förrän det är språkliga oklarheter 

#11 "men det ser de ju inte ut att vara?" vad står frågetecknet för? Alla är definitivt inte smoke om det var det du syftade på.
#13 Nja, det är ju inte språkliga oklarheter om du skriver att pappan är homozygot för smoke. ;) Jag kan säga att jag inte avundas dig att behöva färgbestämma ev smoke hos rödpigmenterade katter, hu! Men kolla i botten då, t ex i pannan där det brukar vara tydligast. Är den tveksamma gossen vit där? Visst ser han kall ut men det är ju det som skiljer creme från rött. Som du märker mer resonerande än svar tyvärr, från min sida. Hursomhelst är jag faktiskt mer tveksam till John då. Kan du inte ta bild på hans ansikte och svans? Han ser nämligen ut som Tamsin i den åldern och hon är ju rödvit. Det skulle i så fall förklara färgskillnaden mellan Will och John.
Hursomhelst, ett jäkligt gulligt gäng är de! 

#13 Din lilla ordmärkare där…
Du förstod säkert min poäng…
Rsonerande är bra!
Har tyckt att cremepojken är mer silveraktig och kall när ljuset faller på honom, trots att han är mörkare än crem/vit-pojken. Men när jag tittar i pannan tycker jag att de båda är creme och inget annat.
Som väl är innebär silver inget gruppbyte iallafall så det är ingen katastrof om man får ändra, men jag tror att de är de färgerna jag tyckt från början.
Tack för komplimangen! De är ena raringar :-)
Om du kan hitta en bild på Axioms Quick Silver så har du en perfekt rödsmoke där. (med vitt.)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Okej, ska leta!
#13 Jag menar precis det jag skrev, ursäkta frågetecknet. Håller med om att alla absolut inte är smoke. Vad jag förstår så är det cremepojkarna du tvekar på?

Ja just det. Fast det är nog bara jag som är nojig för att det ska ner på pränt…

Jag tror inte de är smoke, de är alldeles för varma för det, cremepojken har en alldeles för varm kall beige om du fattar
FIN*Felibiosis Avarönn är en annan rödsmoke katt du kan försöka leta upp.
Nu kan ju färgåtergivningen skilja sig åt på olika skärmar men hos mig ser jag inga silver 

Är absolut ingen färgexpert, men jag kan inte se nåt silver…
Där det är "lättast" att se är svansen och på huvudet. Pälsen på kroppen kan vara dåligt genomfärgad.

Nej på svansen tycker jag inte det ser vitt ut.
Nu får jag sluta titta och skicka in papprena bara!
#25 Ja men absolut, det går ju att ändra efteråt ;)

Håller med, det är ingen smoke på lila killen heller
Han skulle ha mycket mer spökmarkeringar i ansiktet och också eventuellt på kroppen. Dessutom så skulle han vara mycket ljusare.