Sorg i huset
Det är det svåraste beslutet en djurägare måste ta. Jag lider med er! Så skönt att allt gick lugnt till, man vill gärna få vara där och ta farväl och känna att inte djuren känner någon oro eller ångest, så att det trots allt blir en fin stund.

Det var helt lugnt och ingen av hundarn var oroliga.Jimbo fick äta en hel chokladkaka straxt inan han fick den första sprutan så han dog nog lycklig då choklad var hans stora passion i livet.Tidigare under dagen hann han med ytterligare två .
Stolt ägare till tre La permer
Beklagar sorgen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tänker på er!
Beklagar sorgen
Åh, så sorgligt! Känner med dig!
Jättetråkigt Monica. Många kramar från mig.

..vad tråkigt Monica, men samtidigt skönt att kunna ge sina djur ett bra, värdigt slut. Kram till dig !!!
Jag hörde av en gemensam vän att du haft det jobbigt i dag.Jag tänker på dig och känner med dig i din förlust!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack alla.
Åhh Monica jag beklagar din sorg djupt. Ett fint och värdigt slut för dina fina vovvar. Kram på dig.

Fy vad ledsamt.
Beklagar sorgen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Usch vad jobbit!
Jag blundar frenetiskt för den dagen då jag måste ta bort någon av mina djur.. känns som jag kommer gå under den dagen.
kram

Jag har gått under känns det som.
Förstår verkligen din sorg, idag blev jag påmind om smärtan av att förlora ett djur! Alla känslor från när vovven och min gamla huskatt fick somna in för två år sen kom tillbaka.
Lider verkligen med er men ni har gett vovvarna det bästa dem kan få, ett vackert stilla slut på lidandet!!!
kram
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Åhhh Monica…#14 jag förstår verkligen att du känner att du gått under just nu..
Tomheten är ju enorm efter ett djur- ni har mist två..
Det måste vara hemskt att behöva ta bort båda samtidigt- men för deras skull var det ju det finaste ni kunde göra för dom!
Det är vidrigt att man måste vara med om detta för att kunna ha djur…men tänk om man inte kunde hjälpa dom!
Och så skönt att det gick lugnt och bra allting!!
Då har ni iallafall det att trösta er med - att ni hjälpt er älskade hundar att slippa lida mer..
(Jimbo..ett litet chokladmonster….tänk att nu tror jag han frossar choklad i hundhimlen…det är nog fri tillgång där..)
Du berättade för mig att ni bävat för detta länge så mitt i all sorg är det väl ändå skönt att det är över nu..och att det fått somna in samtidigt..
Men oj vad tomt det måste kännas…
Många *tröst och tänker på dig kramar*
Tröstekramar från mej. Själv bävar jag inför den dag mina katter går bort.

Styrkekramar från Skåne. Det är förfärligt att förlora sina små vänner. Men de fina åren tillsammans gör att det ändå är värt det, hur smärtsamt det än är när man väl står där oc undrar hr man kan utsätta sig för smärtan frivilligt.
Mitt i sorgen var det ändå fint att de fick lämna livet tillsammans.
Åh vad sorgligt! //Björn
Sänder varma tröstkramar till hela familjen…

Vad tråkigt att höra. Jag tänker på er. Så fint att ni kom på att låta Jimbo njuta rejält av choklad innan han gick bort. Det var ju inget som kunde skada honom då och det samtidigt som de hade någon som verkligen älskade dem där när de fick somna in gjorde det till ett värdigt, lugnt avslut på detta liv. Det var också ett osjälviskt beslut att låta Musse somna in nu istället för att vänta kanske någon vecka till tills det blev akut för honom samt att han då fått några extra jobbiga veckor av sorg efter sin vän också.
En tung tid för er nu ett tag framöver. Jättekramar!!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Det kommer att ta tid att vänja sig vid att ingen hund finns som vill ut på promenad.Så svårt alltihop.Kramar till dig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åhh, tänker på dig, Monica. Kram