Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 530 ggr
mumsikoff
2008-09-23 23:49
0

Sherlok omplaceras!

Sherlok är min gamla avelshane som är pensionerad för ett långt tag sedan. Han har bott hos sin underbara fodervärd och nu ägare som glad kastrat tillsammans med en liten kastrerad Devonkille. Nu är det så att hans ägare fick barn förra året och Sherlok har haft svårt att acceptera en bebis. Hans känns mer orolig nu och familjen har märkt att han inte riktigt trivs. Hans ägare har försökt med det mesta och nu känner dem att det för Sherloks skull är det bästa att han får flytta til ett hem utan småbarn.

Jag har blivit ombedd att fråga runt och lovat hjälpa med att annonsera ut honom. Därav denna annons.

Sherlok är en cremesmoke-vit hane på ca 4 år. Han är verkligen en jättesnäll katt och har aldrig gjort en fluga förnär, han accepterar t.o.m att barnet leker med honom, trots att han inte gillar det. Sherlok har aldrig visat någon aggressivitet mot någon. Sherlok älskar att ligga och lata sig. Han är också ett stort fan av all mat här i världen och har därför en tendens att lägga på sig några extra hekton då och då om man inte är noga med maten.

Sherlok är utseendemässigt en typisk klassisk CRX. Han har helt underbar gosig, krullig och tät päls. Han har långa ben, men är ändå ganska kraftig och har en spikrak profil och superhaka.

Om det finns någon här som är intresserad, kontakta mig så får ni kontaktuppgifter till hans ägare.

Bilder kommer imorgon :)

MyTwiggs
2008-09-24 01:06
0

Åh! Jag har en person jag ska fråga!

Det är inte kul att behöva släppa en katt ifrån sig, men jag förstår verkligen hans ägare som ser till allas bästa i detta fall!

Hoppas att det löser sig på bästa sätt för alla!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
2008-09-24 02:37
0

Trist men kanske ändå det bästa för Sherlok, hoppas att allt löser sig till det bästa!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
2008-09-24 11:23
0

Den lille Gubben, han får ett bra hem snart!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

mumsikoff
2008-10-01 23:59
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder, om än lite sent.  Dessa är ganska gamla men om intresse finns får ni kontakta hans ägare :)

mumsikoff
2008-10-02 00:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sherlok letar fortfarande efter ett nytt hem!