Efterlyser hjälp att hitta hane!
Eftersom förra försöket inte kom fram så försöker jag igen.
Jag söker alltså en hane till min lilla dam som jag har ute på foder. Alltså S*Fylgias Idun. Blå maskad. Stamtavla
Det jag söker till henne är en hane som dels kan förstärka hennes bra egenskaper, men också väga upp det som är lite mindre bra. Hon har super päls, ok profil och en mycket bra kropp.
Jag önskar en hane med bra temprament, det är så klart allra viktigaste. Därefter kommer hälsa! Idun är själv inte Felv-Fiv kollad. Inte heller HCM kollad än. Men kommer göras innan parning. Hennes syster, mamma, pappa, farmor, farfar, farfarsmor, farfarsfar, mormor, halvsyster är i dagsläget alla hcm kollade med normal status, så därför känner jag att jag kan vänta att hcm kolla henne tills parningen börjar närma sig. Hanen skall vara hcm kollad, gärna även föräldrar.
I övrigt så vill jag gärna ha en högbent kille med bra öronsättning och stora öron. Gärna mer romersk profil, eller CFA look (med ingen eller liten bump). Idun har egentligen ok öronsättning, men visar sällan den. Trots detta har hon blivit BIS ungdjur, fått ett antal nomineringar, även som vuxen, och varit en utslagsröst från att ta ett BIS även som vuxen.
Jag vill gärna att hane skall vara maskbärare, dilutionsbärare och gärna chokladbärare. Eller vit.
Vill inte heller ha en hane som kommer få många avkommor som går i avel. Mitt eget mål är att en hona och en hane kan gå vidare ur varje unika kull.
Varför jag gör så här är för att jag just nu inte orkar med att själv leta, ta kontakt osv. Sen så är det bara så att jag inte har varit så social så jag har just nu inte så många kontakter med cornish folk. Jag har ev, en egen import hane på gång, men denne är inte tillverkad än och då Idun är en foderkatt så vill jag inte heller dra ut på hennes parning så länge. Självklart så kan jag i retur låna ut hane i framtiden.
Så om någon kan hjälpa mej med tips på lämpliga hanar, eller känner att du själv har en hane som kan passa så hör gärna av dej!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Vissa kriterier kan min ena hanne uppfylla,men långt ifrån alla.Vad är de allra viktigaste egenskaperna, om du måste gå ner i önskemål lite?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jo, viktigaste är kattens personlighet, och hälsa. Det kommer jag aldrig att gå ner på. Känslan är viktig.
Därefter kommer nog öronställning och profil. Vågor och päls.
Färgen är sist, även om målet är att få maskade (gärna lila) katter. Men om det kommer rätt katt, som inte alls bär på dilution, choklad eller mask så kan man ju ta färgen i nästa led, eller ledet efter det.

Min Cello kommer finnas tilgänglig för ett par honor efter jul.
Han är brun spotted, maskbärare, har B-blod kommer att testas.
mer info och lite bilder finns på min hemsida www.avots.net

#3 Jo han vet jag ju om. Maskbärare är han ju också. Skall han på nån utställning?

Han har varit på en utställning i augusti och vi skall (om vi kommer med) ställa i Skogås den 8 november.
Han fick riktigt bra kritik på den utställningen han var på, jag har bara inte orkat lägga ut den på hemsidan ännu. Han har ett fantastikt temperament och är hur kelig och mysig som helst och var inte det minsta oroad av att vara på utställning, domaren kunde "bolla" med honom hur han ville han bara spann.

Har skickat till dig om min hane Toulouse.Själv älskar jag maskade katter.
Såg att vi har en sak gemensamt eller två, katter och att leva med smärta.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
#6 mmm Toulouse..den gillar jag mycket,jag kanske hör av mig när alla andra planer är fullföljda..Om han inte strilar kan det bli aktuellt om 1 år.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#6 Jag hoppas han är som pappa Sture och inte kommer att strila.
Hör av dig om ett år…
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex