2hanar, 3honor födda 4/6
Har kattungar födda 4/6. Honan är Fiv/Felv negativ och har ett underbart temprament! Kattungarna behandlas som familjemedlemmar för bästa sociala uppväxt och väntas bli vackra extriört för den som är intresserad av utställning! :)
Mor: S*Kryddans Ginger, e (A) HCM normal.
Far: S*Lindansarn Dexter, ns (B)
2 Svartsköldpaddsfärgade honor
1 Chokladsköldpaddsfärgad hona
2 rödsilver hanar
Färgerna är preliminära!!!
För vidare information, välkommen att maila eller ringa!
MvH / Anki
annika.egerbrandt@hotmail.com, tel: 070-2029922

Vilken söting det är på bilden, visst kommer det väl fler bilder?? Vi är bildgalna här ju. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Vilken fin rödtott! Vilken lyckost du är med så många sötnosar.
kommer fler bilder….men har ingen egen kamera så jag måste boka en kompis till att fota dom! :)
Måste lägga till att även hanen naturligtvis är Fiv/Felv negativ! :)

Grattis till kullen.
Stolt ägare till tre La permer
Grattis till bebbarna!!
Grattis syrran till "barnbarnen". Det blir nog svårt att låta bli att komma ner och hämta hem en lite grabb om några veckor! Vi får väl se om jag kan låta bli!
Ååå… Mamma Ginger är en riktig sötsnorpla. Är hon också rödsilver? I så fall har jag nog fått en ny favoritfärg! 
Nej, hon är creme! :)

Vilken mysbild #14 är, ser helt underbart ut! 
#15 aha! Tack för svaret. Jag har själv en creme bicolor hemma (och en röd mönstrad). Jag gillar verkligen varianter på rött! Men katterna på bild #14 och #11 är alltså rödsilver?
Fina kissemissar! Blev lite betuttad i #11 och #13
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

Sööööta..
Ser att färgerna är preliminära..men hur ser man skillnad på röd och rödsilver på dessa små tossar??Går man på stamtavlan eller var ser man??
Själv har jag så svårt att se skillnad på röd,rödspotted(då röda alltid är mönstrade ju som små iallafall-eller hur?
), röd tigré-ja alla varianter som finns!
Min förra Danne var ju blåsilver agouti-så jag vet hur silver ser ut-han skimrade verkligen
Är nyfiken och okunnig på färger..

Verkligen fina katter, fast tycker nu inte hanen ser ut som röd silver als.

Grattis till de små hjärtgullen!
Skulle nog gissa på att killarna är bara är röda.

Jag håller med 21 & 22, rödsilver, då är de mer kalla i färgen. De som är på bilderna är härligt varmt röda.
Här är en rödsilver GIC FIN*Felibiosis Avarönn
Men supersöta är de i alla fall 
(hoppas det var OK att jag länkade till bilden)
Buffy-co och alla andra! Jag är jätte dålig på färger som sagt så jag uppskattar verkligen att ni anstränger er att kika på dom och säger vad ni tror! :) TACK!!! Får kolla upp detta med syrran!!! :)
Med min ringa erfarenhet så gissar jag på rödsilver. De kan enligt stamtavlan inte vara tecknade och typiskt för silver är denna "spökteckning" på småttingar. Jag har haft en hel drös med silver här hemma och de har utmärkt sig med denna spökteckning som små, som efter en tid har vuxit bort. Ett tag trodde vi att en av dem var creme, eftersom den var dassigare i färgerna.
I min E-kull fick jag en rödsilver, den kunde inte heller rent genetiskt vara mönstrad och så här såg han ut som liten.
Pappan till kullen är en svartsmoke och han har så här långt gett många silverbarn. Som nyfödda har de haft en tydlig ljus teckning i ansiktet.
Som sagt, färgerna är än så länge preliminära, jag har inte sett dessa små live och kameran kan luras. Jag utger mig inte som någon färgexpert och tycker det är intressant med alla gissarinlägg. Passa också på att efterlysa kort på kattungar som är reggade som enbart d för att se likheten/skillnaden.

Hihi! Jonas vilken sötnos! 

Alla röda föds mönstrade och är mer eller mindre mönstrade hela livet :-) Även om de genetiskt inte är mönstrade, den röda färgen är inte heltäckande och därför lyser mönstret igenom och det kallas spökmönster. Det är alltså inget tecken på silver/smoke.
På svart däremot så kan det var ett tecken på smoke om de föds med spökmönster.

Supersöta, jag älskar röda katter!!!
Hur har du kunnat utesluta ev mönster, är det pga stamtavlan eller vad har du gått på?

#36 Jättefin röd 
Ser även att färgerna som står högst upp och som är preliminära är ändrade nu, vi tror att en av svartpaddorna och chokladpaddan också är silver!

#36 röd med finfina prickiga skökisar
#39 Genetisk kan de både vara solida och mönstrade i båda våra kullar, men det har bara blivit en mönstrad (Sniff) I andra kullen syndes verkligen skillnaden mellan rödspotted och röd. Jag tittar efter mjölmustash, hur mönsterringarna på svansen ser ut under svansen. Går de ihop eller ser man ett V-format fält utan mönsterr, öronkanterna.

#39 Morrhårskuddarna, de är vita på en mönstrad katt och hakan är vit och det går nästan till bröstet. Jag har en superbra bild på min Cannonball men den är hemma… Återkommer :-)

#45 Absolut :-) Skolexempel på mjölkmustage :-)

#46 Hi hi! Japp verkligen!
Varmt grattis till de små pärlorna!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja, att de ska vara "mjölkmustach" på dem vet jag. Syrrans katt "Kryddans Ginger" saknar en sådan ; ) Men på en del kattungar tycker jag att det är skitsvårt att se vad som är ljusröd eller vit mustach. Kanske jag lär mig om jag får en mönstrad kull själv någon gång ; )
Men silvret då, utesluter ni det för att de är för varma i färgen?
Nu efterlyser jag fler bilder på rödsilverungar, leta i era fotoalbum och bomba!
För att inte tråden ska spåra ur helt från ämnet så sätter jag in en bild på deras far igen, nu som 4 månader!

Här är Felibiosis Anemon, hon är också rödsmoke
En bild på en liten Anemon
Bilderna är från http://www.felibiosis.net
Pappan till kullen är Axiom's Quicksilver som är rödsmoke.
Pappa till Quicksilver är Nattsmygarn Austin Torstensson rödsmoke
#52 En fråga från en oinvigd - smoke = silver?

Man brukar säga smoke om sådana som är omönstrade och silver om de som är mönstrade. I Norge däremot säger man silver till både mönstrat och omönstrat. Snurrigt värre 

Herregud vilken röra…..beundrar alla er som kan detta med färger!!
Fattar inte vad ni SER ibland..jag menar skillnad på den och den..så är det två i stort likadana röda katter tycker jag..
En fråga Anna #52 du skriver rödsmoke-men de har ju vitt också- visst heter det "med vitt" eller??*petig*
Så här på foto tycker jag att dessa "silverkatter"alla ser ut som creme med vitt…
Men så är jag ju verkligen ingen expert heller..
Undrar bara hur de ser ut live-ser man skimret från silvret alltså…
Måste komma dragandes med min gamla Danne igen…han var ju blåsilver agouti…Han LYSTE av silver…
Men ok-det syntes nog inte heller så bra på bild..
Nu är jag ju helt tokig i silver så…#0 hela kullen…herregud om de får silver…*dreglar*skulle vilja se!!
Visst bor ni i Strängnäs?? Hmm nära sommarstället på Aspö..
Man kanske kunde få titta menar jag…
#55 Klart du får komma och titta om du ändå har vägarna förbi! :) Aspö ligger ju bara ett stenkast härifrån…typ!
Förtjusande katter!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#60 Tack!!! :)
Jag kunde inte hålla mig längre!!!
I förrgår åkte jag och hämtade hem lilla Markus Schenkenberg. Det var ett riktigt lyxproblem att välja vem av dessa 2 bröder jag skulle ta med mig. Markus vann till slut pga sin charm ; ) Är helt säker på att han är rödsmoke, kan inte vara något annat!
Här kommer en bild på honom!
Det finns fortfarande en syster kvar, svartsmokepadda och hans bror, riktigt fina och vältypade båda två!

Grattis till nytillskottet!

Ohhh tänk att ha Marcus Schenkenberg hos sig..
Jättefin…vilken fin profil #62 tycker jag!
Grattis!
Är brorsan i samma färg tror du nu?Finns det ingen ny bild på honom??*Nyfiken*
#62 jag säger röd, jag är mycket svår att övertyga i detta fall..det är tur att det inte är jag som bestämmer.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Brorsan, Calum Best, är röd, därför syns det extra tydligt att Markus är rödsilver. Han ser nästa creme ut om man jämför med brorsan. Kan ju vara kameran som ljuger, upplever man honom live så finns inga tvivel hos mig iaf.
Ska kolla om jag hittar några bilder på Calum i mina gömmor ; )
Ville bara säga grattis till uppfödare Annika Egerbrandt och stolta ägare Maria Engström och Mona Ståhl. S*Rexlicious Tyra Banks har gjort utställningdebut idag i Borlänge och lyckats med bedriften Ex1 BIV NOM BIS-J!!! Vilken rivstart i karriären, lycka till i fortsättningen!
Blir ju nästan sugen på att plocka hem syster S*Rexlicious Heidi Klum efter detta ;) Men jag kan ju inte ha hur många katter som hellst! Här kommer ett kort på Heidi, som är minst lika snygg som sin syster i mina ögon ; )
# 70 Jösses! Grattis till vackra Tyra Banks! Jag gillar henne skarpt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Tack så mycket!
Jag är nog världens mest stolta uppfödare just nu!!! 

Jag har just nu tre stycken solida rödingar hemma och nyligen hade jag fyra och en mönstrad röding.Här kommer lite bilder. Först är Jonas eller Aniti-Jonas numera Norton.
Röd solid