Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 812 ggr
Anna77
0

OT. Jag klantade mig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite ledsen, arg och frustrerad..

Skulle gå nerför trappan med en trelitershink med mörkgrå färg och tappade den!! Vårt nyköpta hus..suck.. Självklart gick den sönder och all färg åkte ut i trappen, på tapeten och på trägolvet och mattan på mina kläder…

ARG! Det värsta är att trappan var i heltäckningsmatta med och det går inte bort.. Har slitit bort gamla mattan nu och det var inte kul, under den var trappan knallröd. Gråter

Vilken dag.. Var bara tvungen att skriva av mig lite.

(Kostar 15 000 kr att sätta dit ny matta…)

AnneAlva
0

Usch, stackars! Men går det inte att måla om trappen i en annan färg istället för att lägga in en ny matta då? Typ ta bort den röda färgen och ta ett heltäckande bets i träfärg eller dylikt? Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men tänkte att det iaf inte borde kosta lika mycket…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

mumsikoff
0

nae vad hemskt! Stackarn! Har inga bra tips tyvärr…

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr så är det infälld röd platmatta i trätrappan…skumt..så det går inte. Den är verkligen jätteful.

Tatsja
0

Prova betsa eller?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anna77
0

nja.. det är ju plastmatta så det går ju inte. Finns nog ingen färg som fäster på den gamla plastmattan..

MyTwiggs
0

Nej! Stackars dig! Gråter

Om ett år kommer du att kunna skratta åt det!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Anna77
0

#6 ja det tror jag med. Som tur är har jag en snäll sambo som sa att det inte gjorde något.

Eine
0

Trist,en olycka händer så lätt.Tur i oturen att du inte föll och gick sönder själv!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anna77
0

Jo det är sant Eine, det sa Anders med, det kunde ju gått värre man får tänka så.

citrina
0

Det finns trappstegssatser man kan köpa. ex till sin gamla furutrapp så blir den som ny. Finna iallafal i Ek.

Ska leta efter länk.

Bauhaus har mfl.

citrina
0

# 9 .

Har en kompis som på ett halvår blivit dumpad, av med lägenheten (de hade 5 mån tidigare köpt en lägenhet för 2,8 milj och hon hade då naturligtvis sagt upp sitt förstahandskontrakt) samma dag som killen gör slut fått besked att hennes provanställning inte blir förlängd pga neddragingar. Bilen har rullat ner för en backe och blivit skrot. Nästa jobb, 1 månads prov sen kommer de på att ekonomin inte håller för ytterligare en person… och i samband med det blir alla i stallet där hon har sin häst uppsagda med en månads varsel….

När jag råkade krocka med en vindskiva och göra hål i taket på mitt hästläp hade jag följakligen liiite svårt att bli upprörd.

Så sant som det är sagt, det kunde oftast vara värre.

PS. Tjejen har nu fått ett 14 mån vikariat med bra lön och en 2:a handslägenhet på riktigt bra läge med kontrakt på 1 år och ny stallpats är funnen + att hon fick tag i en likadan bil 10000kr billigare än vad hon fått ut på försäkringen för den gamla.

Anna77
0

#11 OJ OJ!! Skönt att det löste sig för henne det var inte lite på en gång det!Förvånad

LinusCRX
0

Kram till dig Anna77!!!!! Jag är glad att du är hel! Usch det händer så lätt, men somtur är går det oftast att fixa…

emiya
0

Vilken otur med trappan, men som sagt, tur att du är oskadd!

# 11 Ibland är det som om man kommer in i ett stim….. Roligt i alla fall att det ordnade sig till slut för kompisen!

AbigailGabble
0

Stackars Anna! Gråter Men helt rätt: Det kunde ha gått riktigt illa, och dessutom har jag sett Timell sätta in såna där "utanpå"-steg som citrina skriver om. Riktigt snyggt! Och inte så dyrt som 15.000. Googla på tv4.se för att se om det står nåt där.

Tröstkramar!

Anna77
0

Tack vad gulliga ni är! Ska kolla upp det där..tack för tips!

Kram på er!

Tatsja
0

Det är det som är så bra med iFokus. Här kan man få råd och hjälp med alla problem man har. Många har tips hur man ska gå tillväga för att lösa problemen. Ibland är det bara stöd. Allt detta värmer.

Därför gör jag reklam för iFokus vart jag än är. Har fått visitkort av David på psykologi som jag delar ut överallt.

Tack för att ni alla medmänniskor finns och ger oss stöd och hjälp.

Lycka till med trappan.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Anna77
0

Håller med Tatsja!

Tack så mycket!

Eine
0

#11 Jag har bara ett ord för sådana som dumpar bra tjejer.Skitstövlar, som behöver vara ensamma i resten av sitt liv!

Hälsa din kompis från en Bitch, men en snäll sådan!

Buffy-co
0

Nu måste jag fråga dig en helt OT sak Anna77…men den ingår i denna tråd ändå..

Varför har du alla forumsnamnen du skriver om i inläggen understrykna "som en länk" till info om den användaren -och hur gör du det? Alltså-jag menar inte det är något hemligt eller så men varför?*nyfiken*
Alla kan ju klicka fram allas avtarer med info..

En helt ointressant fråga tycker nog många men jag har alltid undrat varför du gör så…och blivit lite störd på det faktiskt …..hahaTyst

(du kan ju alltid svara - att alltid retar det någon..Flört)

MyTwiggs
0

# 21 Jag tror att  Anna77 lägger in en länk i rent uppskattningssyfte???  Tycker att det är trevligt! Alla är vi olika känsliga. Personligen tycker jag att det finns värre saker att störa sig på hos andra om man nu måste störa sig på nårgot (fast jag kan inte komma på npgot att störa mig på hos Anna77 alls Kyss

Jag vill inte diskutera det med dig, Buffy-co, men du behöver inte få ditt namn som en länk här om du stör dig på det. Så snäll är jag!

Hihi! Flört

www.mytwiggs.com

Eine
0

Det stör inte mig..Skrattande

Tatsja
0

Inte stör det mig heller och mitt namn var en länk. Tvärtom blev jag riktigt glad. Men det är jag det.

Väl mött, Tatsja

Anna77
0

#21. För att man enkelt ska se att jag har skrivit något som berör den personen så blir den texten i en annan färg och är enkel att upptäcka. Ingen annan anledning. Tycker det är lite trevligt bara.Glad

#22 Jepp så är det!

#23 och #24 Det är bra!Skrattande

Tatsja
0

Då blir det lite mer personligt svar också. Visar bättre än #25 till exempel.

Väl mött, Tatsja

MyTwiggs
0

Håller med Tatsja, Egentligen är ju det systemet mycket smidigare. Då kan man ju känna igen sin egen nick istället för att behöva hålla koll på vilka nummer som är svar på de inlägg man skrivit själv… Det har jag inte tänkt på Tungan ute

www.mytwiggs.com

Anna77
0

Det var precis så jag menade MyTwiggs och Tatsja  .. annars måste man gå upp och se vilka nummer som man skrivit och sitta och rulla upp och ner hela tiden

dara
0

#28 hur gör ni det smidigast då?

Anna77
0

#29 menar du kopierna namnet eller?

Buffy-co
0

Haha…vilket liv för en fråga….jag skrev detta mest i funderingssyfte..och att det störde mig lite just då..-men absolut inte allvarligt haha..jag undrade alltså bara varför!Obestämd

Inte gör det mig något om mitt namn är en länk heller  och inte blir jag glad av det  eller arg på det…jag kunde/kan bara inte fatta vitsen med det!Tungan uteFlört

Tycker däremot inte att det visar bättre än ett # framför - ofta skriver samma person flera inlägg i en tråd, och man vill hänvisa till ett av dom..Man skriver ju ofta namnet också!!Precis som även jag gjorde i min fråga…fast utan länk då…Cool

MyTwiggs
0

# 31 Nejnej.. Det blev en praktisk diskussion, inget liv Flört!

Jag tycker att länkarna är bra!

Nu testar jag både och: # 28 dara Såhär gör man: Markera nicken under personens Avatar, högerklicka på namnet och kopiera. högerklicka i inlägget och klistra in! Skrattande

www.mytwiggs.com

Tatsja
0

Fast på ett sätt vore det bra om till exempel #32 skulle bli en klickbar länk. Lättare att komma upp till det inlägget och läsa vad som skrivits

Väl mött, Tatsja