Har längden någon betydelse???
Haha! Jag blev lite fundersam på vad du hade lagt upp för tråd när jag såg rubriken ;)
Här är en länk till CRX rasstandard. Titta på den! Personligen vill jag inte ha för långa morrisar på rexarna, men det är bara min personliga åsikt ;) 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Någon gnuggar Rippers morrhår? Har förstått att det är någon "dominansgrej"?

Var på kattseminarium i förra veckan med Susanne Hellman Holmström som föreläsare.
Hon hade en massa goda tips på problemlösningar i kattflocken men även detta med morrhåren.
Susanne menade att katthonan "gnuggar" biter av morrhåren för att kattungarna ska hålla sig lugna. Det är ett beteende som härstammar från många tusen år tillbaka när katterna levde i öknen och fick lov att skydda sig från rovdjuren.
Samma sak med tigermagen på katterna. Där hade hon också en teori som härstammar från den tiden att på samma sätt som kamelerna i öknen ha ett fett/vattenförråd när det blir ont om vätska.
Mycket intressant var det i alla fall att lyssna på.
Elvira tar ofta tag i Allans morrisar när hon tvättar honom och så drar hon upp dem med rötter och allt. Allan grimascherar och rynkar ansiktet, men han accepterar det. När morrisarna växer ut blir de superkrulliga!
Toktok! (här kan tilläggas att Allan är den klart dominanta av de båda)
www.mytwiggs.com
#4Intressant. Undrar bara varför modern bara gör det med den ena kissen. Båda är lika vilda/lugna.
#5 Aj,aj, aj Allan måste vara dundersnäll!
Det har mycket med pälskvalitet att göra. De som har superkorta morrhår har oftast mycket mjuk och mycket krullig päls-
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 6 Ja jösses! Dum-snäll är han! Precis som låssas-storebror Fritz som också är från S*Brave new curl.. Jag undrar vad Hanna och Jimmy gör med sina kattungar 
www.mytwiggs.com