OT- måste bara få berätta....akuten inatt..
Ska börja med att säga att vi är alla hemma, och lever. Men vi hade en liten pärs i natt. När jag hämtade Milton från skolan fick jag höra att han slagit sig. De trodde han slagit i svanskotan. På väg hem visade han trädet han trillat från och en pinne han landat på.
Han gick hem, vi såg på tv, han var nästan helt normal.
Innan middag skulle jag kolla lite. DÅ visar det sig att han har ett stort sår på insidan av skinkan, och det hade blött rejält! Så det blev ingen middag, utan direkt färd till akuten.
Det var enormt mycket människor där, och inte förrän kl 12 mitt i natten fick han behndling. Han fick sys med 10 stygn.
Usch vad man känner sig hjälplös som förälder i sådana situationer. Tänk om man bara kunde ta bort smärtan, eller ta den själv.
Han klarade sig igenom pärsen, och ligger på soffan nu. VI skall kolla upp vad han skall få för leksaker, för han skall få två grejor för att han var så duktig.
Ville bara skirva av mej. Tur i oturen så var det endå bara ett relativt ytligt sår, hade inte blivit skada i muskel. Men tänk om det hade tagit någon annan stans.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Usch, vad hemskt.
Att inte skolpersonalen hade tittat ordentligt?! Sånt upprör mig å det grövsta för det är långt ifrån första gången det händer folk i min omgivning och det måste ju finnas fler än de jag känner som råkar ut för det, eller hur? Jag hoppas du ger dem en åthutning idag! Och kram till duktiga Milton!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Otroligt strongt av grabben måste jag säga, men det hade ju kunnat sluta riktigt illa. Borde inte skolpersonalen tagit honom till sjuksköterska eller läkare med tanke på att han kunnat gjort sig illa i huvudet eftersom det var ett fall. Då kanske de upptäckt skadan tidigare.
Uscha så hemskt!!! Kan ju bara säga igen att det var otroligt duktigt gjort av Milton att vara så strong hos läkaren. Du pussade väl honom från mig som jag bad dig?? *ler*
Hoppas ni får ha det så bra det nu går idag och återigen, en stor kram till Milton! Och till mamma som kände sig så maktlös, jag vet ju hur det är …. *kramar om*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Vilken liten kämpe!
Jag kan tänka mej att personalen går efter ju mer gråt och gnäll- desto värre skadad? Iallafall var det så när jag gick i skolan…Tyvärr.
Så otäckt! Vilken tur ni ändå hade.Klart att han inte hade lust att ta av sig byxorna och visa för sköterskan…killar har integritet.Hälsa så gott till honom.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det är fruktansvärt när det händer våra barn något.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Tack för era ord. Ja han var verkligen en kämpe. Och det var nog inte så lätt för skolpersonalen att veta att det tagit så illa, de förstod inte att han slagit i grenen. Och han borde rimligtvis ha grinat och haft mycket mera ondare än han hade. Men jag har pratat med dem.
Det jag däremot är arg på är att behöva sitta och vänta 8 timmar på akuten! Jag hoppas ju bara att det inte var för länge, så att hudfliken lixsom har dött…
Oj så otäckt! Milton är ju bara för underbar!! Hälsa han sååå mkt från oss, Chino hälsar med liten nospussar!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Huh, hoppas att såret läks fint - och lite tur har ni nog haft i oturen - om jag förstår rätt, var såret finns…
Bra förbättring till lilla (?) kämpen!

Uhh, så läskigt! Men vilken duktig kille! Hoppas att det läker fint och snart är ett minne blott!
Håller med om det här med akuten, vi satt i tolv timmar när min gubbe fick blodpropp. Det skapar oro och onödigt lidande, tycker jag.
Krya-på-kramar!
Men lillkillen!
Vilken fighter! Vissa barn är för duktiga för sitt eget bästa. Hade kanske varit bättre om han inte hade varit lika stark i det här fallet, och verkligen visat hur ont han hade. För han måste ju haft ont. Stackars liten. Skönt att höra i alla fall att det verkar ha gått bra.

Vilken tur att det verkar ha gått bra i alla fall! 8 timmar på akuten kan inte ha varit någon höjdare. Med tanke på var såret sitter så kommer det nog inte vara en "krigsskada" som Milton visar upp för vem som helst. 

Han har sagt att det inte gjorde så ont!? Jag tror att det blev så bedövat att han inte kände. Men NU har han ont. Vi rengör ju, och oj vad han var rädd första gången. Nu har vi även börjat torka med hårfönen, så det skall torka upp.
VI skall kolla såret på vårdcentralen i morgon. Han är nervös.
Men i dag var vi på skolan och visade upp de bionicle robotar han fått efter akutbesöket. Han är stolt över det.

Skrev ett långt inlägg igår som verkar ha försvunnit. Skönt i alla fall att det gått bra. Jag förstår att det gör ont nu, det kommer det nog göra ett tag framöver. Inget kul ställe att göra illa. Kram på er!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.