God morgon 2008-09-21
God morgon. Mulet ute. Katterna sover. Så har det varit tidigare dagar också. Det är alltså som vanligt. Jag går bättre nu utan kryckor. Jag haltar och doktorn frågade i fredags varför. Han undrade om det gjorde ont eller vad. Jag svarade att jag vet inte varför jag haltar. Fick då svaret att det beror på att jag haltat i flera årnu och att min gångstil är så. Jag måste alltså lära mig att gå rätt. Tänk jag måste tänka hur jag går.
Sköt om er

God morgon!
Fortfarande hosta och lite snörvlig. Jag hoppas det släpper snart… Idag ska jag se på film hos syrran, vi började se den igår men vi somnade båda två. Vi får hoppas det går bättre idag 
Borde verkligen städa…
God morgon,
Idag försöker jag få ordning på min hemsida - dubbel Grr!! Förstår inte varför det blir tokigt vid uppladningen.
Sen ska vi bygga båthus till båten och så ska jag träffa en familj som är intresserad av små rexbebisar i framtiden. Hela familjen inklusive mormor och morfar. Det ska bli kul.
Sen blir det läxläsning med sonen inför måndagens rättskrivningsprov - dubbel Grr igen… Varför på en måndag?
God morgon.
Idag ska jag åka hem till Örebro igen. Men först ska jag hälsa på min söta farmor som fyller 90 nu i oktober, så samma dag som min pappa och min faster, det är lite häftigt tycker jag.
Det är skönt att åka bil ibland och idag känns det som ett perfekt bilåkarväder.
God morgon alla!
Söt era förkylningar och gångstilar, och #2 ..det är lagt på måndagar för då hinner vi duktiga föräldrar hjälpa barnen över helgen!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God morgon. I dag är dottern i full fart igen. Lite hostig är hon. Sonen ligger fortfarande i feber, men har mindre hosta. Själv börjar jag hosta nu.
#4 Det ligger mycket i det du skrivit sist i meningen.
Ha nu en toppensöndag alla.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#4 och 3 Jo du, nu tycker jag att det räcker med 1 timmes läxläsning för ungarna per dag på vardagarna. Är så gammalmodig
att jag tror att barnen behöver få vara lediga lite och vara bara barn också.
#6 Då är jag ännu gammalmodigare. Vi gick i skolan hela lördagarna också 

Jag har varit ute och varit både hälsosam och nyttig!!
, dels gick jag och pojkarna en gåbingo (vi har lika långt at gå dit som hela bingon är och sen lika hem, det betyder en promenad på ca 5 km…) sen när vi kommit hem så var det gräsklippning och bort med dåliga blomlådor som gällde, har en trädgård på ca 1000kvm så det blir att knata på (har en vanlig motorklippare som INTE är självgående…) men nu känner jag mig stolt över mig själv en stund…
#0 Det är lätt att vänja kroppen att gå fel när man har/haft ont, men det är "bara" att träna att få ordning på den igen, hoppas det känns skönt utan att behöva kryckorna.
God dag får jag säga! Den här dagen har verkligen börjat bra! Jag och myra hade det trevligt tillsammans för första gången på ett år kanske (vi hade verkligen börjat gå varandra på nerverna). Vi firade Loppan igår och sedan gick vi ut i skogen och plockade svamp
Idag har vi bakat scones och jag har satt igång med lite välbehövlig höststädning!
Ha en fortsatt bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#9 Är själv enäggstvilling, så jag förstår vad du menar…
# 10 Ja, gud ja.. det är inte lätt alltid . Vi delade dessutom bostad tills för några månader sedan, och man märker inte hur man föråestar varandras liv! Nu har vi äntligen fått vår sköna relation tillbaka igen! Vi har haft så kul!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#11 Underbart
God dag. Paus i matchen mellan Småland och Västerbotten i TV-pucken. Det är fantastiskt att se hur duktiga ungdomarna är på hockey. Vilken entusiasm de har. Ha nu en skön söndageftermiddag.