Nu är det höst!
Visst är det höst och detta året är det en riktig höst med alla sina färger.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Burr! Och snart kommer kylan, blötan och mörkret. Tänk om man kunde gå i ide
#2 hihi ,bra idé!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag gillar hösten, men jag blir lite melankolisk samtidigt! Hösten är en vacker årstid!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Det är en vacker årstid. Tyvärr vet man då att sommaren är över och det tar ett halvår innan den kommer igen. I och för sej så har alla årstider sin tjusning.
Jag har också lite svårt för hösten på ett sätt, men på ett annat sätt älskar jag den kyliga klara luften, alla frukter och bär som finns i överflöd och alla vackra färger. Så jag försöker förtränga de där känslorna som jag också har, om att gå i ide, genom att försöka bli ett med hösten. Bokstavligt talat. 

#6 ASG!

Åh, jag älskar hösten, luften och färgerna! Ibland kan väl mörkret vara lite trist, men nu går vi ju mot en ny vår!
#6 Rätt tänkt!
Du klär i höstfärgerna!
Kallt är det oxå!

Mörkret är hemskt…men annars har jag inget emot hösten numera..
Önskar att man slapp mörkret men hade våra olika årstider..fast jag skulle helst hoppa över vintern(okt-feb ungefär..
)tycker vår, sommar,höst vore perfekt!Utan mörkret alltså…
Jag tycker tiden går så fort numera att jag inte hinner med så jag vill inte hålla på och längta framåt - inte heller sakna det som varit(även om det är mycket svårt ibland…) utan jag kämpar med att vara här just nu - i nuet!Det är ju bara "nu" som gäller egentligen.
(JA - jag är yogafrälst..)
Och idag är här klarblå himmel med sådan där frisk underbar höstluft!!Underbart för lungorna..
Jag ska fortsätta rensa 1 kg svart trumpetsvamp i dag, som jag hittade i skogen i går…som att vinna på Lotto!
Orkade inte ta alla i går så hoppas de hållit sig bra på balkongen…Jag torkar dom genom att trä på tråd,och har snart som en gardin av alla torkade trumpetsvampar i köksfönstret..Jag har ju hittat förut också..men nu har en hel del torkat klart så jag kunnat lägga ner i glasburkar.
Att går runt i skogen en klar höstdag med hunden och helst en kompis…leta svamp eller plocka lingon,dra djupa andetag av härlig skogsluft…och sitta och fika!Det är helt underbart och den bästa av terapier!
Gillar också att bara ensam med hunden sitta i skogen och lyssna på tystnaden..(stress-skadad som jag är..)Och skogen är skönast på hösten!
(Ni hör kanske hur jag försöker övertala mig själv….jag är en gammal höstdeppare som numera försöker se hösten som en fin och skön årstid-trots mörkret…detta mörker som jag önskar att man kunde gå i ide ifrån
)

vad vacker du skriver om hösten buffy-co, jag gillar också hösten
Gillar hösten…älskar att kolla på en bra film framför brasan. Vi var och köpte en 50 tums design tv med fullHD så nu är hösten räddad!