Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 3016 ggr
Leffe
0

Månadens Cornish oktober 2008

**Tema: Charmtroll
**Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - oktober - tema Charmtroll
Skicka in bilderna i den här tråden senast 20 september. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en special Cornish Rex iFokus knapp

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ -  Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare

MyTwiggs
0

Oh! Rubriken var ny, men jag gissar att

"Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - september 2008 tema "Cornish Rex - ovanlig situation"

Inte stämmer denna gång också! Några charmtroll kan man nog leta fram bland mapparna :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0
Dragonrebell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden föreställer

Alias: Dina

CH S*Racer Donnans Adina, CRXa

Hona

Född 1997

Kommentar? Bilden talar för sig själv! Hon är ett äkta charmtroll.

JohannaK
0

Alice, S*Rexmyntas Miss Saigon, crx a09, hona född 061008

Det här är den första bilden vi såg på våran älskade Alice och vill föll pladask för henne, väntan var spänd tills vi fick reda på att hon fick komma hem till oss. Tack Rexmyntas för denna lilla, numera ängel (fd fräs bitch) Kyss 

Foto: C-M, Rexmyntas

Aje-T
0

Den här bilden tycker jag visar vilket litet charmtroll vi blev totalt förälskade i….

S*Silkwaves Tingeling, Karin när hon precis flyttat hem till oss 13 veckor gammal.

Fritz
0

Jag har fler charmtroll här hemma men denna lilla damen tar priset…

DK Yeoman Izanova of Wasa-Gathi (Nova) CRX n 02, 7 månader

Hon ska vinna för hon  är så himla go och mysig, ska gosa nästan hela tiden och hon charmar alla som kommer innanför dörren!

IngerN
0

Lilla Tula 4 veckor på bilden och så näpen o söt och väldigt liten här i stora världen.

S*Rexture Lights of Broadway n 02 22 hona

MyTwiggs
0

# 7 Jisses! DEN var svårslagen Flört

www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Bidrar med en bild på vårt charmtroll Pyret när han var liten knodd. Han är precis som han ser ut på bilden, söt som socker och full i bus! På söndagar heter han S*Godreign's Pyriphlegeton och han är chokladsilveragoutimaskad och vit. (bs 092233) Han är född den 12:e november 2006 och på bilden är han ca 6 veckor.

Jag tycker att Pyret ("Vampyret") ska vinna för att han är en sådan fantastisk kille och även nu när han är vuxen har han kvar kattungecharm-genen och använder den flitigt på alla besökare. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

majsan
0

Här är en liten charmknutte. En liten S*Faries Ed Tom Bell när han ligger och suger på tummen.. Hur söt får man vara.Kyss

På bilden är han mellan 1-2 veckor gammal..Han är svartspottad/vit kille idag sex månader gammal..

majsan
0

Och denna söta lilla dockan S*Faries Lyra.. Här är hon två veckor och supercharmig.. Hon har färgen svartsköldpadda/van..

MyTwiggs
0

S*Qurra Moyaz Urd "Elvira" var bara 4 månader när denna bild togs. Hon är charmig av hela sitt hjärta, och hennes spinn gör mig lycklig varje dag! Elvira är charmig på ett flickigt sätt och hon vet det!

Hon är min ögonsten och den charmigste vän jag har!

Elvira är crememaskad och vit.

www.mytwiggs.com

Eine
0

Ett litet bidrag.En supervacker kille, som gått till sällskap och är till stor glädje för sina ägare. S*Djäknen Nils Hedman

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

Charmtrollet S*Brave new curl Dream of mirrors "Pitzie" Kikar fram bakom varje krök. Han är slug som en räv och söt som socker, det gör honom till kåkens farligaste kille! Alla faller för hans charm!

www.mytwiggs.com

majsan
0

14#Toksött titut kort..Kyss

MyTwiggs
0

# 15 Ja, han är en ritig liten clown!

www.mytwiggs.com

acas
0

Jag vill bidra med S* Lexingtons Tindra By Enzo som är en svartsköldpadda född 080111

Hon var ett riktigt litet charmtroll när hon var liten med en härlig uppsyn och en "paddas" attityd. Som tonåring är hon enligt hennes matte fortfarande en katt med mycket charm och vilja!

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

acas
0

( Sally )CH S* Shangri-La Krama och är en lilamaskad tjej född 040604 Och hon är anledingen till att man blivit alldeles kattfrälst. Sally är den mest tillgivna och älskvärda av varelser, hon är rolig och otroligt charmerande när det kommer folk och hälsar på. Hon kryper fortfarande gärna upp runt halsen, även hos gästerna.

På bilden är hon ca 4 månader och just hemflyttad till oss.

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Hanna-H
0

Här har vi en helt otroligt underbar katt, EC S*Solvindens Kevin Costner, ett härligt, vitt får som älskar livet. Till vardags heter han Tyke och har gör det svårt för oss tvåbeningar att inte älska honom av hela våra hjärtan.

Tyke tycker att han ska vinna för att han visar att som Cornish är man ett charmtroll även när man är snart 6 år gammal!

Elica
0

Här har vi Elica, som gör sig till för min stora schäfer. Som ni ser från hundens min, tyckte han i princip, att katterna inte skulle komma och purrande skuffa sig mot en sovaden "varg" - men Elica hade andra åsikter.  Hon hade bestämmt sig, att Frank är hennes vänn och därmed basta! Och vad har en stackars hund att säga mot en liten envis sköldpadda? Situationen slutade med att de två sov tätt bredvid varandra. 

Varför skulle hon vinna? Därför att hon inte bara är charmig, utan faktiskt jobbar för att charma, och inte ger upp med små motgångar. En äkta charmtoll med andra ord.

På söndagarna heter hon LillOyhas Elica, och är på bilden drygt ett år.

AnneAlva
0

Bidrar med Kyra som efter sin första kull blev ett totalt gos- och charmtroll. När hon är gosig lägger hon sig så här och kikar på en. Hur gulligt som helst och säg den som den här lilla chokladbiten inte charmar brallorna av! Skrattande Kyra heter till fint IC S*Godreign's Hekate och är choklad bicolor (b 03). Hon är snart 2,5 år men har förmågan att fortfarande kunna se ut som en kattunge när hon sätter den sidan till.

Jag tycker att hon ska vinna för att hon är som en blomma som växer upp ur en spricka i asfalten. Innan kattungarna var hon lite blyg och tillbakadragen men nu har hon blommat ut och blivit ett äkta charmtroll på heltid!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Först en bild på min första CRX Fife IP IDP PR S*Nattsmygarn Audi Torstensson CRX a.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Sen kommer en ljuvlig bild på Stella.

IDP PR FIFe GIP/IC IDP Golden´s AveAve

MonicaLagerquist
0

Sen kommer då mitt eget lilla Q

IDP GH FIFe CH S*Blå Katten Q.

rexmamma
0

Massor med charmiga cornishar Kyss

emiya
0

Kära nån då, hur ska man kunna välja mellan alla dessa söta charmtroll!!!?

Strawberrygirl
0

Här kommer en bild på liten Pixie (S*Curls 'n Claws Miss Elizabeth Swann), endast några veckor gammal. Nu är hon ju stor och vacker, 2 år gammal, och en mycket bestämd och principfast dam men då… ja då var hon ju världens mest underbara lilla sötis. Tungan ute

Buffy-co
0

Herregud…vilket svårt tema- alla cornishar är ju charmtroll…eller hurFlört
Tur man inte sitter i juryn..för mig skulle det bli ett val bland bästa foto eftersom jag tycker att alla katter i tråden är bedårande…Glad

Pus-
0

Dette bildet er av kompisene Fredrik og Max (S*Weminas Masterwork, n03). Max er med på alt Fredrik gjør; han leker på rommet, leker sisten og løper omkapp, er med på tur og de ser barne-tv sammen.

Jeg hadde aldri drømt om at en katt og en treåring kunne bli så gode venner, og være så sjarmernde sammen Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

rexmamma
0

Här kommer en bild på S*Weminas Anthon Berg, tre veckor gammal. Han sover djupt på bilden.

Som matte påpekade påminner han om en sån här enarmad kinesisk lyckokatt. Fast sötare förstås!

AbigailGabble
0

#30: Åh, vår lilla chokladgoding! Kyss Han är fortfarande lika charmig och bedårande, om än något större… Ähum. Oskyldig

chikan
0

…. åååå…. jag har suttit och funderat och funderat på vilken bild jag ska slänga in i tävlingen. Men när jag såg #30 så kändes det liksom inte som någon mening längre. Den bilden är bara sååååå KyssKyssKyssKyss

Pus-
0

#30 Det bildet er så flott, min klare favoritt Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Leffe
0

Lördag är sista dagen att lämna bidrag

MissB
0

Här har vi en bild på S*Brave new curl Evil Eyes (Sebastian) när han ligger i sin JohannaK-puff och halvsover. Han är en choklad bicolor hane på 9½ månad som får världens alla problem att se obetydande små ut när han sträcker ut tassen emot en bara för att vara nära och visa att han finns.

Han borde vinna eftersom han tar alla han möter med storm med sina fina lockar och sin önskan att alltid sitta i knäet och spinna, vad man än gör.. Glad

Avots
0

En bil på S*Avots Cello (Cello). På bilden är han tolv veckor, men nu i dagarna fyller han 7 månader.

Han borde vinna eftersom han är så otroligt duktig med att charma alla han möter, dels med sin lilla "flirt" blick och dels vilket ju inte syns på bilden med sitt speciella mycket kraxiga jamande, det låter mer som en kråka än en katt. 

Han älskar allt och alla, och spinner som en riktig V8 motor så fort det kommer kommer nya männskor. Med andra ord han är ett riktig charmtroll.

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer