God Morgon 17 September!
God Morgon!!
Fy, vad det är mörkt ute, märks attt det snart är vinter!!..
Ska strax iväg till jobbet, mindre kul…
Hoppas att ni får en bra dag allihopa!!

God morgon!
Hostar fortfarande som en tok och jag pimplar varm choklad hela dagarna för att lindra. Snart måste det sluta!!
Hoppas ni alla får en bra dag!

God Morgon. kallt inne o kallt ute, hösten är här och vintern kommer med språng.
#1 Krya på dig.
Ett litet tips Choklad är inte det bästa för att lindra hostan, mjölk slemmar igen. Drick varmt honungsvatten med lite ingefära i, inte lika gott som choklad men det hjälper =))

#2 Tack så jättemycket, men jag har lite svårt att skrapa ihop det på jobbet och hos mina kunder
Det får bli varm choklad helt enkelt för det finns i alla kaffeautomater och värmen och vätskan lindrar…
God morgon!
Jag jobbar inte idag, så jag ska ta en heldag i ateljén! Vi får se vad det blir! Jag har en idé! 
# 1 Hoppas att du blir av med hostan! Jag kan tipsa om ett rött te från Lipton som heter African Roiboos. Det är fantastiskt gott och lindrar alla möjliga krämpor på mig 
Ha en bra dag allihop!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Gomorron!!
#0 Håller med dig nu är det höst!! Hösten och jag är inte så bra vänner, vill helst sova bort denna årstid, det brukar bli bättre när snön kommer… Nu är dotterns fotbollssäsong äntligen över… ¨då kommer 7-åringen hem igår och var glad som en sol…. då vill han börja hockeyskola
, hmm tur att det går mer in i makens intresseområde… yngsten han väntar på snön för han vill åka skidor… Det är bara att inse att barnen blivit större och att de ska få prova på vad de vill, plånboken brukar ju ändå alltid glappa… 
Vaknat tidigare än vanligt idag. Har ringt jobbet och talat om att jag inte längre är sjukskriven enligt alla papper, men att jag kommer inte. Försäkringskassan säger nej. Jag ska vänta till jag varit hos läkaren på fredag och se vad han säger. Försäkringskassan är inte bara till ondo(som man läser överallt) den har sunt förnuft och mänsklighet också. Jag har ju varit hemma över ett år nu och ska alltså inte genast tillbaka i arbetslivet.
#5 Här har du sajten för sjuåringen Hockey iFokus
#1 Ta en kopp te med tre-fyra Fisherman Friends i. Det lindrar jättebra. Innan du dricker det ska du andas in den varma ångan. Ta hand om dig och det gäller alla andra också.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#6 Förstod du skulle komma med det som länktips…
men jag får nog tipsa maken om den…
God morgon!
Här är det också höst. Men det är mysigt för nu kan man tända massa värmeljus ;)
#1 Här kommer en dunderkur som jag fått av min moster när jag hade massa snor i hjärnan ;) Det hjälper nog mot det mesta, även hosta ;)
#4 Ahaa… va är det för en idé mån tro? Nyfikna vi blir.
ingefära (helst hel ingefärabit, eller 5 teskedar pulver)
en halv "hel vitlök" (sån utan klyftor, mono)
lakritsstång eller fem påsar lakritste
kanelstång 3-4 stycken
7,5 dl vatten
Koka ihop, små puttra i några minuter
Drick en halv kopp, tre gånger om dagen.
Hoppas ni alla får en strålande dag!
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

Tack för alla tips! Under dagtid får jag nog nöja mig med varm choklad, bättre än inget! Kvällstid så huttar jag Cociliana Etyfin och så dricker jag mitt chai-the som är ruskigt kryddigt 

#11 självklart är chokld bättre än inget =) Det är varm för bröstet, värme lindrar, det är gott och inte minst Man blir glad av choklad och det kan man behöva när man hosta och känner sig eländig. 

God förmiddag allihop…
Himlen är igengrodd av moln och det är mörkt när man vaknar på morgonen.. när får man se solen då? Usch det är bara september ännu men det känns som min trötta, depp-tid börjar tidigt i år. = (
#11 Nu kommer jag med en varning… Har du slemhosta ska du inte hutta Cociliana, då är risken stor att det blir lunginflammation av det hela. 
God dag. Håller på och gör mej i ordning för ett nytt arbetspass. Ha nu en bra eftermiddag.

#13 Jag tar bara en hutt till natten så jag får sova. Jag anser att hostan är där för en anledning, t ex för att få bort slem 

#15 Jo det är möjligt att det är så, men har du slemhosta ska du nog be din läkare skriva ut någon annan hostmedicin. Enligt min läkare ska man bara ta cociliana när man har torrhosta för annars finns risk att slemmet går ner i lungorna istället.
Goddagens!Eftersom många engagerar sig i din hosta AnnaS så kommer ett till råd här.Inte lämpligt på alla jobb kanske, men skönt.Ta en rejäl whisky.Känner du din inte bättre så ta en till…Till slut somnar du skönt.Krya på dig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#16 Ja, och det lilla får jag upp dagtid :-) Om min läkare hade varit orolig för att den skulle bli felanvänd så skulle hon ha sagt åt mig och jag fick recept på en stor flaska eftersom jag har väldiga problem med hosta när jag är förkyld. Som sagt, jag tar bara en liten hutt till natten eftersom jag behöver sova och jag är inte det minsta orolig!
Jag kan tänka mig att det blir ett problem med slemhosta om man hela tiden tar Cociliana för då hostar man inte alls och slemmet blir liggande kvar i luftrören. Det är ju det hostan är till för, att transportera bort slem och annat som är fel i luftrören. En hutt till natten för att sova gott gör nog ingen skillnad! Sömnen behövs ju också för att kunna bli frisk.
#9 Gissar på att du menar Vitlöken som heter: Super Solo!
Hoppas att du kurerar dig snart AnnaS.
Har jobbat på idag och det har flytit på bra.

Godkväll!
Här har vi kört det dagliga motionspasset med laserpekaren, inte jag utan katterna
Alla tre gillar att jaga röda pricken.
Jag lär väl också komma med ett tips till Anna 
Mot slem är Bromhexin tabletter bra, receptfria!

Jag har också hosta - sympatihosta? Har haft den i snart fyra veckor, väldigt envist.
I kväll följer jag Eines recept till punkt och pricka! Tack, Eine!
Jag tog ett glas nu för att förebygga eventuell hosta. Ska gå och lägga mej nu. Sov gott
Provar det också