Fina priser i Luleå
I går lördag var jag och Ior på vår första utställning. Då vi inte visste om hur kul det skulle kunna vara var vi bara en dag, men det gav resultat. Ior tog sit första CAP (se resultat nedan)+ rexspecial pris för bästa kastrat. Glenn Sjöblom tittaden nästan inte på de andra katterna gick runt lite med en vippa och Ior spände upp sig riktigt fint. Och helt plötsligt sa han att "jag har hittat min favorit redan" och gick fram till mig och Ior. Matte fick tårar i ögonen.
Bedömningen han fick av Anne Gro Edström var:
Typ. Stor man, med lite fyllig kropp, Ex slanka fina ben.
Huvud. Något lång kilm och lite lång näsa till den korta hakan.
Ögon. Nogot runda i formen.
Öron. Fint placerade, önskas högre.
Päls: Ex kvalitet, ex rexning.
Svans. Fin form.
Kondition. Snäll och go. (han var så snäll och lugn på bordet nästan lite väl lugn)
Allmänt intryck. Ex presentation för show.
Domaren ville se Ior igen inför nomenering men där ifrån tog det stopp, pgr hans långa näsa. Lite kinkit men är man med leken får man lekan tåla.
Som ni förstår är det en mycket stålt ägare, och är jätte glad att jag fått köpa honom av världensbästa uppfödare Frida Jonsson.
. Väntar redan till nästa utställning inte bara för att det ska gå bar för Ior utan för att vi hade det så trevligt hela dagen. Tack alla som var där.
Grattis till en lyckad utställning
Grattis!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Grattis!
Vad kul grattis!
Grattis, så roligt för dig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Grattis till en lyckad utställningsdebut, det blir roligt att kanske träffa på dig och Ior på någon utställning framöver!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Grattis! 

TACK för en trevlig dag och GRATTIS! Ior är såå snygg! Vi ses i Övik. 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

**GRATTIS GRATTIS OCH ÅTERIGEN GRATTIS!
**Ior och du kunde inte (ok, nästan inte ;-) fått en bättre start i utställningslivet. Vad roligt att ni trivdes och gillade vårt sällskap. Vi gillade ditt och Iors såklart!!!
Tack Snälla, Snälla Krtistina för att ni tar sån god hand om Ior! :-)
Vi hörs snart! KRRRRRAAAAAAMMMM
Stooort grattis till Iors fina framgångar!! Han har verkligen DET som Glenn pratar om är så viktigt! Verkligen en underbart tjusig kille som jag ser framemot att få träffa på fler utställningar, givetvis trevligt att få träffa matte igen också!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Grattis! Och vilka fina rosetter han fick med sig hem:)

Tack för alla gratulationer! Vi svävar fortfarande på moln.
Jag kan lova att vi kommer att visa upp oss fler gånger förhoppningsvis med sällskap av Kitty. Dock kommer vi bara att komma på utställningar i den norra delen av Sverige.
Tack än en gång.
Spana in den långa kilen och den något korta hakan
Grattis!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld