Natt-terroristen Ida!
Ida hade en lite grej för sej när hon kom till oss för dryga året sen. Hon var helt såld på att dricka vatten ur kranen i handfatet. Detta har jag förstått att hon inte är ensam om! Däremot så kommer hon alltid farandes så fort ngn i familjen ska gå på toa och ska sen stå där, lääänge och dricka! Visst tänker ni, det har vi hört förr, inget ovanligt.
Men det är vid tre-tiden på natten/morgonen vi inte är lika roade längre! Som tur är händer det inte varje natt men igår började det med att hon vandrade omkring först, fram och tillbaka, börjar sen med sina maoooo, uppfodrande från säng till säng för att få en reaktion.alla sussade och sov, då gick hon på lådan och kissade, här kommer ytterligare en egenhet hon har! hon kan inte krafsa i lådan! Jag vet inte om inte vet hur hon ska göra eller inte vill. Hon krafsar på väggen, på golvet, på kanten, men inte över kisset! Hon rafsar och rafsar, sen luktar hon och är uppenbart störd av att det inte försvunnit. Tar en tur till ungarnas rum. Maooooo!Maooooo! Går tillbaks förbi lådan, krafsar igen. Kommer in till oss, Maooooooo! -Gå och lägg dej stönar jag, det är natt, du behöver inte dricka nu! (det finns ju vatten i skålen)tass, tass in till ungarna igen. MAOOOOO! -Håll käften och en dunsande kudde hörs. Ida kommer ut tassande småpratande precis som hon skulle vara jätteirriterad över dumma människor! Nu har Kayo vaknat av hennes ylande och tror det är morgon och sätter sej vid dörren och ylar för nu ska han ut! En trött muttrande matte hasar sej upp och öppnar dörren, en lite småkylig morgon får dem att sätta sej i dörr öppningen. En bestämd knuff i rätt riktning och de skuttar glatt iväg fast det fortfarande är mörkt ute. Matte kryper tillbaks i varma sängen och hinner lagom somna innan klockan ringer, jippie!
sätt kranen på dropp….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Om du skaffar en dricksvattenfontän kanske funkar

Hahaha
- ursäkta…men historien var så målande beskriven att jag såg allt framför mig och satt med fånleendet på..!!
Förstår er frustration…men sååå typiskt cornish - envisa så in i norden….
Min kära gamla Danne var en riktig natt-terrorist han med- men han puttade ner burkar eller ALLT som det lät om - för att jag till slut skulle ge upp och gå upp och ge honom MAT mitt i natten…
Tur att man älskade den katten över allt annat….

Vi har också en natt terrosist, Alice. Hon har blivit ganska rund om magen och får inte ha fri tillgång till mat vilket innebär att Alice blir väldigt, väldigt hungrig kl 4-5 på morgonen. Då kommer hon in till oss ( vi har ingen dörr till sovrummet ) och börjar bita oss på varenda liten synlig del av kroppen. Ganska frustrerande eftersom det gör väldigt ont. Jag har slutat putta ner henne och försöka få henne att sluta så det är bara att gå upp och ge henne mat. I natt gick det däremot lite för långt, hon bet hål i sambons öra ….. men vad ska man göra…hon är ju hungrig stackaren…
Men för att ge ett tips då,, jag tror på Leffes idé en vattenfontän skulle nog göra susen för Ida 

Näh, en vattenfontän hjälper ingenting (efter min erfarenhet i varje fall). Elica hör till dessa damer som bara dricker "rinnande vatten". Jag skaffade en vattenfontän egentligen för henne. Ännu hörs den bestämda miauu från toadörren eller badrummet just när jag setter mig för morgonkaffe…och aldrig har jag sett henne dricka från fontänen. suck.
Misstänker att det är människan - inte vattnet som dom är efter. Till all lycka sover jag så tungt, att katterna inte har hiffat att de skulle kunna väcka mig på natten.