Fodervärd sökes
Om någon vet någon som är intresserad av att bli fodervärd till en söt och underbar cornish tjej så får ni gärna hänvisa till mig. Personen ska älska katter, bo i eller i närheten av Västerås.
Även ha ett växande intresse för avel då jag vill ta en kull till på henne. Inte ha några planer på att tjäna pengar på avel, då detta sällan händer.
Mer info om vilken katt det är o vilka avtal mm fås vid kontakt med mig. Hoppas på seriösa svar.
Hoppas det går bra

Hoppas du finner en bra plats till din kisse
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Tyvärr går det trögt, kan sträcka mig lite längre än Västerås men eftersom jag inte har någon bil så kan det bli svårt.
Men jag har inte bråttom med att få fodervärd till henne så jag har tålamod…
Kan tillägga att det först rör sig om helfoder o jag kommer att ta en kull på henne nästa år. Så snart den tilltänkta hanen är redo sen övergår katten till fodervärden. Antingen som kastrat (ingen kostnad) eller så övergår katten med avelsrätt (liten kostnad). Inga speciella linjer men väl ett underbart temperament o psyke att bevara.
Jag har skickat ett mail till dig 

Hej
Mitt namn är Jenny Mångsåker. Vi har en peterbald hona på 7mån här hemmasom skulle bli jätte glad över en lek kamrat. Tyvärr är vår tjej inte registrerad. Nu har min man och jag disskuterat om att skaffa en till katt och tycker att det verkar en jätte bra lösning att bli fodervärd. Jag har haft katt hela mitt liv och har en släkting som håller på med avel av helig birma.
Jag är helt införstådd vad som menas med att vara fodervärd. Jag arbetar 50% och studerar 75% på distans så jag är mycket hemma. Vi bor i en nybyggd lägenhet på 105km2 med stor inglasad balkong som vår katt älskar att ligga och sola på. Vi har två barn på 8,5 och 9,5 år. Min man har tyvärr kattallergi, men inte så allvarlig. Han bodde med vår bondkatt i 11år utan att bli sämre, vår lilla peterbald känner han inte alls av vilket är underbart.
Vi bor i Kallhäll i järfälla, så västerås är inte så långt bort. Om du är intresserad får du jätte gärna höra av dig!
Vänliga hälsningar Jenny Mångsåker

Lycka till med att hitta en fodervärd till din tjeja!
OT
# 8 Har skickat PM till dig ;)