Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 317 ggr
Buffy-co
0

Appropå bifogade foton...

Jag kom på en sak  nu när iFokus är tillgängligt för alla att läsa även i medlemregistren och profilen (den som kommer upp vid klick på Avatar eller via medl.reg. och som det tyvärr -enligt mig- inte går att radera om man inte raderar "Min sida"=bloggen via inställningar(då försvinner bägge-både min sida och profilen..tyvärr..)
Sitt fotoalbum och blog går ju att begränsa - fotoalbum syns ej i profilen,bara bloggen-"min sida"..

Även om man begränsar vilka som ska få läsa ens presentation - så kommer den ligga kvar öppen i profilen!
(hoppas ni förstår detta svammel..Skäms-skillnaderna mellan sidorna…)
(Nu slumpas ju foton även på iFokus inloggningsida osv- senaste foton osv..och de kan också ses av alla..men de måste väl vara från de som ej begränsat sitt fotoalbum??)

Såååå dit jag ville komma är…Oskyldig att om någon ev. skulle ha ett foto på mig med i framtiden(vet att det finns gamla inlagda - och jag har också lagt in foton på andra forumister från utställning..) så vill jag att ni frågar mig först om det är OK innan!
Jag kommer att fråga er!!

Jag vill inte ha personliga bilder på nätet nämligen- och jag tänkte att det kunde vara bra att ta upp det här!

Det kanske är flera än jag som är störd över detta..??

Det är lite en principsak också för mig (haha..de fotot som las in sist på mig syns inte att det är jag..Coolså det är ok..

Men vet inte om de JAG lagt in varit till besvär för någon som var med!??

Alltså tycker jag vi ska fråga varandra hädanefter innan vi bifogar foton på varandra!Iallafall vill jag att ni frågar mig..och jag kommer fråga er!!!

(Det går ju också att be Medarbetare el.LeffeD att ta bort gamla som ligger i trådar..om man vill det)

Jag är som sagt inte hysterisk..Tungan utemen vill gärna bestämma själv och det kanske ni också vill??Skrattande

(Jag hade önskat att man som förr fick upp att man inte kunde se profil utan att bli medlem/logga in..samma med medlemsregistret-som ger samma uppgifter.. har frågat på support men inget svar än)

**OJ -skulle lagt detta under medlemmar-nu går ej att ändra det.
SNÄLLA LeffeD el. medarbetare- ändra det,  tack!
**

Leffe
0

Hänger inte riktigt med. Det som syns från dig är avataren och din profil. Det vill säga att du gjort rätt inställningar. Ingen kan då se din personliga sida, blogg, gästbok och fotoalbum som du inte vill ska se det. Om du då inte har någon Avatar eller bild på profilsidan så kan ingen se din bild.

När det gäller bilder på trådarna vet jag på rak arm ingen som lagt in någon personbild på någon annan. Det ska i så fall vara bilder från utställningar. Och skulle det där vara någon som är med som inte ska vara med får man väl helt enkelt säga till, men det vore ännu bättre om man frågade vederbörande först att man lägger ut en bild och att det är ok.

Buffy-co
0

# 1

Det var skillnaden jag försökte förklara-mellan "profil" och "personlig sida/min sajt" - men jag lyckades visst inte…Obestämd
De hör ihop och går ej att ändra separat = samma visas i båda!
(nu menar jag bara presentationen-inte något blogskrivande)

När man oinloggad tittar i medlemsregistret som kan man därifrån klicka på avataren och se min profil= exakt samma text som står i min blog= "Min sida"
Det enda man ej kan se är bloggen - i mitt fall bara samma presentation då jag vill inte ha någon blog-men det går ej att komma ifrån.Man kan bara spärra blogen - och jag har spärrat den till  att endast medlemmar får läsa- men det är egentligen  meningslöst då alla kan läsa "profilen" som kommer när man klickar på ens Avatar!!!!!
Prova själv får du se!
Jag har frågat om detta på support och det var fler som undrade över detta..Väntar svar om det.
Förr kunde endast inloggade/medlemmar läsa profilen!

Man måste ju ha en Avatar eller hur Leffe!-och jag har inga problem med att visa mina djur!!
Det var personliga foton på mig själv jag menade - och att den personlig "profilen"(=det som kommer vid klick på avatar) bara kunde läsas av medlemmar som förut!
Det går ju inte att låta bli att skriva något i "profilen" bara tyvärr eller radera den - då den hänger ihop med blogen - "min sida"och då raderas allt där då det är där man redigerar texten..
Det är ju lite tråkigt helt utan presentation-men man kanske borde ändra lite..dock är ju inget hemliggt där och samma gamla..
Fotot jag själv bifogat i beskrivningen syns inte att det är jag-och jag har själv valt det..
Fotoalbumet går som sagt att spärra för endast medlemmar osv..

Och- Jo det finns massor av bilder på medlemmar i trådarna - jag själv har varit med om att lägga in sådana och JA det är från utställningar självklart..
Men jag vill hädanefter bli tillfrågad och jag kommer tillfråga alla jag ev. skulle vilja bifoga där forumister är med!
Det var just det jag menade-eftersom jag pga denna nya öppenhet även började fundera över vad man egentligen lagt i trådarna..(som alltid synts för alla!)
Jag anklagar ingen- jag har ju själv bidragit!Flört
Och jag har inte sagt ifrån då det foto som lades in från utställning med mig på inte syntes knappt är jag som sagt..Jag hade själv redan lagt in foto från den utställningen på forumister- så DÅ tänkte jag inte alls på detta!

Däremot har jag fått mig en tankeställare och vill inte ha personliga bilder spridda(hur ointressanta de än är!Tungan ute)

Förlåt långt Skäms - men det har visat sig svårt att förklara skillnaderna, det märks inne på support..
Många är ej medvetna om dessa skillnader och att man ej kan radera text i profilen..

Leffe
0

Ok då är jag med.

Men i din profil ska man kunna göra ändringar, man behöver ju inte ha med så mycket där. Tyvärr blir det ju då lika lite i den personliga sidan. Man borde kunna skriva mer utförligt i den tycker jag. Men man kan kanske då använda själva bloggdagboken till en utförligare presentation så länge. Alltså man skriver en kortis på profilen och hänvisar sedan till bloggen, som i ditt fall bara medlemmar kan se. Lite omständigt, det vore bättre om man fick skriva en profil och sedan en personlig sida.

Aje-T
0

För min del är det helt ok att synas på bilder från utställningar och dylikt, de är ju offentliga tillställningar och jag brukar försöka se någorlunda respektabel ut….SkrattandeOskyldig

Buffy-co
0

Ja det är lite irriterande att man inte kan skriva en sak i profilen som syns vid "avatar-klick" som alla ser-även oinloggade..och en annan..lite mer på "min sida"
Men,men…inte hela världen detta..
Hakar upp mig på saker ibland bara….hahaTungan ute

Skrattande….CoolTyst