Mellansvenska Kattklubben 7/9-08

OT: #1 varsågod, kakan var inte så dålig heller
, alltid kul med en fanclub…

Vi kommer med ett helt gäng rexar. Vi kommer att ställa våra två kattungar för första gången.
Ååå! Jag ska dit, jajjemen, men jag tar bara med mig mig själv, och jag tror inte att jag riktigt håller show quality, så jag nöjer mig med att åskåda! Det ska bli kul att ses! (tillägnat de cornishnördar som ska dit)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
åh jag vill jättegärna åka dit! var först tänkt om vi skulle ställa ut chanel men pengarna vi hade sparat ihop är nu borta pga att hunden är sjuk, vet. vård är dyrt som sagt :s
Lycka till alla.
Lycka till alla imorgon
Lycka till alla idag! Håller tummarna!

Precis hemkommen och Mäski tog titt CACIB. Är jätteglad. Gick bra för Cornisharna idag. Grattis alla till fina resultat.
Grattis allihop till fina resultat!
Stor PUSS till Mäski! Grattis till matte!Vilka fler rexar var där och visade framtassarna?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Hoppas det gick bra för alla som var där:) Hade gärna varit där och spanat in snygga kissar.
Tack för trevligt sällskap alla ni som var där! Trevligt roligt och generöst - precis som det ska vara!
Själv är jag jätteglad för min lilla Ruths 4:e CAGCIB och BIV-tot denna gång.
Vet att fler ifokusar har trevliga resultat att skryta om såå… fortsättning följer 

Grattis Anki!
# 12 Jo… Vi väntar på er (*******)!!!!! Eller hur? 
Grattis till alla andra också!
www.mytwiggs.com

Grattis till alla fina resultat.
Stolt ägare till tre La permer

Det var väldig härlig stämmning igår! Jag fick träffa mannen bakom de snyggaste puffarna och burskynkerna jag någonsin har skådat, behöver jag säga Pemicos? Kvinnan bakom Mäski och fick äntligen ett ansikte på stamnamnsinnehavaren My Twiggs. Förstapristagaren Anki med underbaraste Rutan höll handen på en helt speedad, svettig och trött Jenny, tack! Tina med syster fotade då vi sprang med katter och var förvirrade, tusen tack! Det var kul att vara på MSK igår, trots den tropiska värmen. Det var verkligen så galet kul, som man önskar att det alltid ska vara. Härliga galna cornishgäng, vilken dag vi hade! Grattis kusin Mäski (S*Bimsie´s Maxwell Silverdröm) till CACIB, bror Mysli (S*Rex Dandy Tygra the Architect) och Lotus (S*Lakriskattens Arraksboll) till varsitt CAPIB, underbara Rutans (S*Silkways Precious Ruth) CAGCIB och BIV, snyggingen Yokos (S*Änglarna´s Ray of Light) EX1 och NOM!
Våra resultat blev:
IC FIN*Metsäkansan Corleona, Moi CAGCIB
IC S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith, Gråis CAGCIB
S*Rex Dandy Atomic Fire, Norton EX1, BIV-t, NOM-J och BIS-J
S*Rex Dandy Gafsan EX1
S*Rex Dandy Ninni EX1, och NOM-U
Vi vann BIS-uppfödning på 38 poäng.
Panelen för ungdjuren (Ninni) avgjordes med lottning efter att alla katterna hade fått varsin röst i panelen. Jag vet inte vad som är bäst, förlora eller vinna ett BIS-U på lottning?
Vi är iaf väldigt glada och stolta över Nortons BIS-J med 3-2 mot en snygg britt.
Vi avslutade kvällen hos Nortons fodervärdar, där vi firade med smarrig äppelpaj!
Oj jag blir inte klok på alla smeknamn, men Jättegrattis till alla!

Grattis allihop till fina resultat! Låter som ni alla haft en superhärlig dag! = )
Ja… Och jag blev förälskad! Jag menar *FÖRÄLSKAD* i Ninni! Hon är yeah yeah Wow Wow! Mumselimumsbums!
Oj! Det skulle visst inte synas att det var jag som hade fotat! 
www.mytwiggs.com
Och…. Underbara flicka, Yoko med sin fantastiska utstrålning! Det var så trevligt att få träffa dig också, Peter, efter att ha hört så mycket gott om dig!
www.mytwiggs.com
Men handen på hjärtat.. Jag är utan tvekan tokig i Perser och EXO….. Den här lille vännen fokkständigt stal mitt hjärta igår! Jag satt och hoppade på bänken i ren förtjusning! Crarminställningarna var precisserade på EXOn!
www.mytwiggs.com
Och syrran såg inte heller lidande ut! Lilla Gaffsmonstret!
www.mytwiggs.com

Oj, massor av grattis till er alla!!! Det låter som om det var en toppenutställning, med massor av glada cornish-manniskor 

Grattis alla till alla fina resultat!!

#22 ASG! Två miffon och en katt.
Superduper GRATTIS till alla fina resultat. Låter som ni hade en trevlig söndag i Eskilstuna!!
Grattis igen!

#16 Stort GRATTIS!!!!
Men måste man inte ha 5 avkommor för att ställa ut i uppfödarklassen?

GRATTIS till alla fina resultat!
RexJen: Vilken kalashelg!!! Det är din uppfödning väl värd!

Ojoj vad vi missade! Hade varit härligt att vara med och vara hejarklack till alla underbara cornishar. Extra mycket grattis till Jenny och Joel förstås! Vilka otroligt fina resultat! Inte för att jag är förvånad, snyggingar som ni har 

Men oj vad det var många fina bilder här!! Alltid så roligt att få se lite utställningsbilder och se alla fina missar. Ja jisses vad fina missar det var 
Charlie blev väldigt närgången när mamma Ruth var på bild så nu har jag fått en nosfläck mitt på skärmen….oooops. Antar att han ville skicka en nospuss 
Ojojoj! Lilla Rut! Vacker som en dag!
www.mytwiggs.com

#32 Det syns väl ? Stick och brinn!!!
eller möjligen något ännu värre… suck, min lilla snälla väna Ruth… inte gör hon sånt inte 
Grattis igen RexDandy gänget!! Jättekul att det gick så bra för era fina katter! och Grattis på er andra med.
# 42 I know that cat! 
www.mytwiggs.com

#43 Nä, inte säger hon det. Jag tror hon säger. "Hallå, stopp, gå inte, vi har ju inte snackat färdigt än!"
#45-47 Fina bilder! 

Åh, grattis till alla fina resultat och ett extra grattis till nästan-grannarna Jenny och Joel!! Jisses vad kul, hoppas det blir fler BISar till iFokus-gänget framöver! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hej och tack för en trevlig utställning - en lång resa men vi var dock nöjda - närmare än så kunde vi inte komma en JW titel och det känns bra.
Vi åkte hem ( Camilla med två orientaler) med två nominerade katter och en BIS så nog var det värt alla timmar i bilen.
En massa grattis till er andra det gick bra för och framförallt till - Rex Dandy - vilken framgång. Var mycket trevligt att träffa er och ser fram emot nästa gång.
Till My Twiggs - så kul att äntligen träffa dig och tack för ditt inlägg

Vad roligt med så många fina bilder från utställningen! Grattis allihop till fina resultat, bra jobbat.
#50 Ja det var jättetrevligt att träffas och äntligen få se lilla Yoko. Så tråkigt att vara så snubblande nära en JW titel
men ni får sikta in er på andra fina titlar framöver !!
#51 Ja så snopet att ni inte fick vara med när grabben visade framfötterna, men tänk jag tror det kommer fler chanser 

.