Nu sover liten
Efter 9 år och 1 dag tillsammans har vår lilla till slut fått somna. Efter 3 års kamp mot mycoplasma heamofelis och sedan njursvikt fanns inget kvar att ge när njurarna slutade att fungera. I tisdags var det enda att ge henne ett värdigt slut.
Hon dog som hon levt, envisast av de envisa. inga blodkärl kvar att sticka i, och en halvtimma efter att hon fått lugnande vandrade hon fortfarande obekymrat omkring och spanade på de intressanta hundarna utanför fönstret. En timma efter första sprutan ville hon äntligen sova, och kröp ihop i mitt knä.
Så fick hon somna som hon sovit ända sedan hon var liten, ovanpå matte. Stilla och lugnt, utan att förstå att det var sista gången vi satt tillsammans på golvet hos veterinären.

Så otroligt sorgligt att läsa, den enda trösten just nu är ju att hon hade en fin sista stund med matte och att hon nu inte lider mer. Känner med dig! 
Åh så ledsamt…
, det är konstigt att den mest kärleksfulla handlingen man gör som djurägare är den mest smärtsamma för oss men inte för djuren… Skickar en kram till er
Men gud! :O Jag sitter nästan och gråter… Tårfyllda är dem och snabbt kom det; låter jättehemskt att det blev såhär. Men vilket fint avslut både ni och hon fick, och att hon fick vara i din famn när det skedde :)
Stor kram!

Beklagar verkligen sorgen. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Jag blir så tagen när jag läser sånt här. Det är ju så fint samtidigt som det är så otroligt sorgligt. Men vilket skönt slut…
Tårarna stiger i ögonen.Jag är så ledsen för din stora förlust av en gammal vän, jag känner med dig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Åhh, känner verkligen med dig…
åhh nu gråter jag… Många kramar till dig.

Så sorgligt men ändå så fint… *gråter*
Skickar en famn liljor till er i tanken!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

så fint skrivet 

Jag känner med dig…vet hur det känns!!
Minnet av när min älskade katt Danne fick somna in i min famn här hemma i soffan för drygt ett år sedan, känns som en liten fjäril som fladdrar till i bröstet.. när jag läser vad du skriver..
Han finns där inne nu Danne - i mitt hjärta för alltid, och där kommer din Liten också finnas -i ditt hjärta..
Men samtidigt som det gör ont…så fick han också ett så fint slut..liggandes med sin gos-nos i min armhåla…

Jag är ledsen för er skull 

Det finns inga ord….
Det bränner under ögonlocken när jag läser detta. Vad fint du skrev. Vila i frid…
Fy, jag lider med dig…. Strongt gjort att klara av att vara med och ge din katt ett sånt lungt slut… Jag hoppas verkligen, men tror inte att jag skulle klara av att vara med när den dagen kommer för några av mina djur…… Tyvärr… Jag tror att jag skulle bli alldeles för upprörd och göra djuret mer uppstressat… Men men, man får väl se hur det blir….
*Tröstkram*

Stor tröstkram! Så sorgligt….
Tröstekramar från mej.

Blir alldels tårögd, rörd och varm i hjärtat på en och samma gång när jag läser det du skriver om din tjej. Hon måste ha känt sig trygg och älskad med dig! Ta dig tid att sörja och sakna henne, med tiden kommer de bra minnena att vara de starkaste. Sov sött liten!