HCM scanning i Göteborgsområdet
Fick detta mejl från Veterinär Henrik Hedberg på Viskadalens djurklinik. Tänkte det kunde vara av intresse för en del av er.
Första mejlet:
Hej Elisabeth På Viskadalens och Varbergs Djurklinik har vi inlett ett samarbete med några mindre kliniker i Göteborg. Vi går samman och "samlar" katter för HCM- test. Sedan tar vi upp Torkel Falk från Helsingborg för undersökningen. Tillsammans blr vi starka och kan pressa priset. Så vitt jag vet tar Björn Åblad på Blå Stjärnan 1200 kr per katt. Vi kan erbjuda undersökning av Torkel Falk för 960 kr för första katten och därefter 860 kr per katt med samma ägare.
/Henrik Hedberg
Fick detta idag
Hej Elisabeth Det upplägg vi ordnat med scanning för HCM så blir det på Husdjurshälsan i Västra Frölunda lördagen den 15:e november. Bokningar sker på 031 89 40 90. Vid bokning ska ni säga att ni kommer via Viskadalens Djurklinik. Priset blir 960 kr för första katten. Om samma ägare har flera katter lämnas 100 kr rabatt från andra katten. Observera att det måste vara samma ägare. Vi kommer troligen på sikt ordna scanning hos oss vid några tillfällen per år. Skicka gärna ett mail så jag får veta om det är av intresse.
/Henrik Hedberg
Vill ni komma i kontakt med Henrik ang. detta så skicka ett mejl till mig på kalindas@telia.com där du skriver in din mejladress och fråga. Så vidarbefodrar jag mejlet till honom.
/Elisa
Låter ju toppen för er som bor därikring ju!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag har varit där och HCM scannat Sally den 30/8 och vi fick ett mycket trevligt bemötande på en fin klinik. Snabbt och lätt gick det dessutom.
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
Åååh! Varför bor man inte i närheten?
Jag är lite sned över att det inte går att bo i Göteborg, Vingåker och Uppsala samtidigt!
Jag tycker att konceptet med att samla katter för scanning låter jättesmart för att få ner priserna, och allt som kan göras bör gäras för att fler ska scanna sina missemassar!
www.mytwiggs.com
Viskadalens djurklinik som jag fått mejlet av ligger i Halland mot Borås. Så det är där framtida scanningar kommer vara.
Vet att Henrik är utbildad på hjärta på hund och jobbat med detta i många år. Väldigt duktig att läsa av just ultraljud. Han håller nu på med att utbilda sig på katt också.
/Elisa

Låter som ett superbra initiativ! = )
Jag ska ta upp detta med min klinik. Det borde gå att bjuda dit veterinärer. Jag vet att intresset är stort.
www.mytwiggs.com
Borde ju finnas intresse tycker jag. Har de bara tillgång till ultraljud så kan ju den veterinär som är utbildad på det läsa av scanningen sedan och skriva intygen.
Borde ju inte bli så dyrt då.
/Elisa
# 7 Det är ett förslag jag ska lägga fram! 
www.mytwiggs.com