God morgon 2008-09-05
God morgon. Sitter och väntar på att min veterinär ska börja jobba. Oskar har blivit sämre igen.
Sköt om er

God morgon!
Fredag!! Äntligen!! Visserligen blir det inte så mycket ledighet ändå, imorgon ska jag upp 04.30 och dra iväg till Uppsala med jobbet. Jag hoppas jag kan sova på bussen…
#0 Hoppas Oskar blir bra snart!
Ha en bra dag allihop!

God morgon!
#0 Vad att höra. Hoppas ni hittar en lösning idag så han blir bra igen. Sköt om er!
Själv har jag angenäm väntan. Sitter just nu och äter frukost i Upplands Väsby hos en släkting. Vi skall äntligen iväg på vår efterlängtade semesterresa till Florida två veckor.
Sköt om er. Tittar antagligen till er något från Florida också, men det blir inte många minuter. Har fått bekräftelsen att jag och katterna skall till Borlänge när jag kommer hem så, vi hörs och ses!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#3 Vila upp nu riktigt ordentligt
#2 Men va kul!!! Ha nu en trevlig Floridaresa med familjen!!!
#0 Hoppas han blir piggare
#1 Mycket rresande för dig verkar det som… ha ändå en trevlig helg!!!
Själv klev jag upp 04.30 eftersom jag skulle mjölka nu på morgonen, jobbar i eftermiddag och måndag dag sen är det semester!!! Längtar till Luleå och träffa många bekantingar där… igår fick även jag en bekräftelse från DÄK att jag blir med båda dagar i Borlänge (har räknat ut att vi blir ett hyfsat Ö-vik/Ö-sund gäng där….)
Ha en trevlig dag allihop!!

Godmorgon!
Idag ska det städas inför provnosarna som kommer i eftermiddag. Jag har också lovat att kattvakta en kompis husis (världens finaste Findus!) några omgångar till imorgon när matte kommer hem igen. Just nu gör fröken Isis det svårt att skriva mer, hon klättrrar och hänger på mig, jag tror hon tycker att hon får för lite uppmärksamhet…
#0 Nej!
Hoppas de finner bot hos veterinären!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Godmorgon!
Den här helgen har jag längtat efter i 2 veckor nu, dock så ska ju Mini HCM-scannas idag och det finns ju en stor risk för att min helg startar mindre bra. = (
Önskar er alla en härlig dag och helg! = )
LeffeD hoppas allt går bra med Oskar hos vet.
#6 Lycka till:-)
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Kan tala om att Oskar har gått över regnbågsbron idag
LeffeD, beklagar

#8 Nej vad tråkigt! Känner med dig! 
#8 Usch vad tråkigt…
Beklagar LeffeD.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Åhh nej Leffe så tråkigt. Den fine Oscar, jag beklagar sorgen, 

Nej men vad sorgligt! Leffe, jag beklagar verkligen sorgen!
#8 Beklagar. Tröstkramar
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God kväll!
Det var många bra och mindre bra nyheter vi fick idag!
Själv har jag varit ute i skogen och plockat svamp igen. Jag undrar hur många kilo svamp vi har plockat i år! Ett riktigt svamp-år är vad det är!
Grattis till några fina desultat….
och … en tröstkram till Leffe som förlorat en vän!
Ha en fin kväll!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#8 Vad tråkigt LeffeD. Tröstekram från oss.
Dagen här har väl inte varit i topp riktigt. Fem personer uppsagda igår på jobbet och avtackning idag… suck går så fort… och jag fattar inte hur jag kan vara kvar som nyss började där. Den här gången räknades visst min kompetens in… känns konstigt att andra har fått sluta… ja… nog har man mått bättre…
Ha en skön kväll alla! Nu ska jag titta på Golden League med mina friidrottsälskande grabbar (Linus, Charlie och make)

# Och jag får väl avsluta dagen med en kram till Leffe *kram*
Sen kan jag även berätta att jag har varit med om en skräckupplevelse som utvecklades till en uuuunderbar upplevelse på ridlektionen idag kl 18. Fick hästen som jag ridit en gång och trillat av med buller o bång två gånger på samma lektion. Jag höll ärligt talat på att kräkas innan jag satte upp. Men herregud vilken underbar häst när man väl lärt känna honom! Bennidorm, I´m in love…..kommer somna gott inatt!

Ååh, beklagar, Leffe! Det är så sorgligt att förlora en vän!
I morgon ska jag och sambon ut på landet tillsammans med några vänner och ha en försenad kräftskiva. På söndag fyller jag år och tänker ta det lugnt hemma.
En skön helg önskar jag er alla!

Jag är känner med dig Leffe, fy vad trist. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#8 Skickar även jag en tröstkram…..
Det värsta med att ha djur är att behöva ta dessa beslut..men man får trösta sig med att man kan hjälpa dom slippa lida….
Men ändå lika jobbigt varje gång förstås.
När det gäller min Oskar kan jag tala om att han har fått behandling en tid och både svarat och inte svarat på behandlingen. Det har med andra ord gått bra och dåligt om varandra. Han har hängt med och varit lycklig, men i går natt talade han om att nu räcker det. Det hördes både när han pratade och spann och syntes i hans ögon. Nu ville han inte längre. Och han fick som han ville. Visst är jag ledsen, men samtidigt lycklig då han fick göra som han ville. Tyvärr tror jag aldrig att jag kommer att få fram en sådan katt igen - både utseendemässigt och samtidigt sådant otroligt temperament. Tack för allt stöd.
Kramar Leffe hårt. Du var med när Smirre, Emma, Kisse och Kirri gick vidare så du vet vad jag känner när bäver gått över. Andreas blev ledsen också. ´Kramiz, kramiz, kramiz. Hör av mig en dag längre fram
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?