Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 561 ggr
MyTwiggs
0

God morgon 4 september!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska jag hälsa på Myra som är jättesjuk. Hon har haft hög feber och mått dåligt i en vecka nu och är ganska mör vid det här laget!

Jag ska också få se hennes nya husdjur, spindlarna!  (jag tror inte jag kommer att våga ta i dem Skäms)

Ha en fin dag, mina vänner!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

IngerN
0

godmorgon, snart på väg till vetten för besiktning av killen i O kullen och som flyttar på lördag. Spindlar, huuuu, men jag vet en som törs hålla i dom, hon bor i Tidaholm……Flört

Hanna-H
0

#0 Så du är rädd för spindlarna och Myra för mössen? Rättvist! Skrattande

Jag är påväg till jobbet, är lite seg för det blev sent igår.

chikan
0

God… eller förresten, morrn räcker. Jag är sjuk igen. Var sjuk halva förra veckan, var frisk i helgen och i måndags och sen sjuk igen. Orkar inte mer snart! Det verkar vara många som är sjuka i den här sega sega influensan eller vad det nu är. Feber, ont i halsen och lite täppt. Tur att katterna är hemma så jag slipper sitta här ensam i alla fall.

Strawberrygirl
0

God morgon… sitter på jobbet med periodbokslut… snart klart.. skönt!

Får besök idag av "nos- och gosare".

Ser fram emot helgen… Kyss

Önskar er alla en superdag! = )

AnneAlva
0

Godmorgon!

Var på utställningsmöte igår och det ser ut som om jag kommer att jobba i skift med mig själv på vår februariutställning! Men det gör mig inget, jag tycker att det är roligt att jobba på en utställning, vare sig det är bakom kulisserna eller som assistent. Ser fram emot det!

I helgen får vi besök av två nosa och gosa-testare. Ska bli roligt, tycker om besök av kattvänliga själar!

#0 Ooohh, läskig!!

#3 Trist att du skulle bli sjuk igen, de är envisa de där flunsorna. Rynkar på näsan

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

God förmiddag. Så det böejar bli influensadags igen. Här händer inte så mycket. Det lunkar på i sin vanliga trall.

Sköt om er

Avots
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Här är det härligt väder, lite blåsigt men strålande sol, Jag har varit ute i trädgården nu på förmiddagen och flyttat lite plantor hit och dit. Det gäller att sprida på skönheterna.

Nu är det lite studier och lunch som väntar, samt kanske även en ridtur i eftermiddag

bifogar en bild på en purpurklätt en av alla plantor jag delat på och flyttat runt

AnnaS
0

God förmiddag!

Snart lunch och jag har hunnit med att besöka tre kunder redan. Full rulle alltså :-)

Ikväll ska jag HCM-testa Sissi, det ska bli ett äventyr. Jag har i alla fall klippt klorna på henne Skrattande

Strawberrygirl
0

#8 Lycka till med HCM-test! Min Mini skall testas imorgon och jag är rejält nervös. Foten i munnen

Medea
0

#8 och #9 Och min Mini ska scannas om ganska exakt två timmar… Är nervös som attan, trots att jag inte har någon större anledning att vara det.

AnnaS
0

#10 Jag håller tummarna!! Glad Skicka gärna ett SMS med resultatet senare.

#8 Jag håller tummarnaför dig också!! Cool

MyTwiggs
0

Hoppas att vi väntar ett gäng med glada HCM-resultat utan tråkigheter från er, Anna, Bodil och Annelie!

www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Ingen HCM här :-)

Medea
0

Här var det dock något som inte riktigt stämde… Mini har ett extra band som löper mellan hjärtväggarna, vilket gör att hennes hjärta inte kan utvidgas helt. Ingenting som påverkar hennes livskvalité, och enligt Nilsfors kan det vara så att det här bandet kommer att försvinna och isåfall inte utgöra något hinder för en parning. Jag kommer dock att kastrera henne snarast, trist, men det känns helt klart som det bästa alternativet.

MyTwiggs
0

# 13 Skrattande Grattis!

# 14 nejmen Gråter Gud så jobbigt!

www.mytwiggs.com

AnnaS
0

#15 Tack! Ja, det var skönt att hon för tillfället inte har HCM. Samma sak gäller ju för Mini också, HCM har hon inte i alla fall. Hon är bara extrautrustad! Superdupertråkigt på en sådan fin katt, för läcker har hon blivit lillsnuttan! Kyss

MyTwiggs
0

# 16 Nej, det håller jag med om. Skönt att mini inte har HCM idag! Det är alltid något att vara glad över mitt i tråkigheterna! Hon är en fin katt, det lilla jag sett av henne!

www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Verkar som det har varit fullt upp med hcm scanning idag.

Åh vad tråkigt med Mini Gråter

Här blev dagen inte riktigt som man har tänkt sig. Den har mest varit i moll… varsel på jobbet… och jag klarade mig på håret… fy bubblan så trist stämning det var. Man blir så ledsen för dem som måste gå…

Inlägget är låst för nya kommentarer