OT: Motbjudande!
Så trött man blir! Finns det inga gränser? Galenskap är vad det är!
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1283711/plagade-pa-nattklubb
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Om inte länken funkar hittar ni artikeln på expressens nyhetssida.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Fy! Det finns visst ingen hejd på den ofullständiga människan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Fy F…….N man blir helt galen av att läsa detta…
Det låter som ett DÅLIGT aprilskämt..Låter verkligen inte sant..men är det ju tyvärr..
HUR puckade kan människor vara??
Fattar inte att inte fler gäster än Felicia med kompisar, reagerade …Drinkar med guldfiskar..
Äckligt är alltihop….
Skönt att Melker som de hyrt lokalen av gett dom en rejäl utskällning-han är ju bra på sånt har jag sett i hans tv-program..
Den där så kallade "konstnären" Ulrich Bermsjö…vilken idiot!Hoppas de ansvariga får ett fett straff som gör stoooort hål i deras plånböcker!!!(för det tar nog bäst på dom..)

URK! Jag skulle nog börjat samla in alla fiskar och försökt rädda dom om jag var där! Jag räddar ju till och med daggmaskar ur vattenpölar. Tål inte se djur lida!
…ja och kycklingarna också så klart!
Ärligt talat jag är inte förvånad. Människan kan hitta på vilka galenskaper som helst.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det är för mig inte mer upprörande än att äta kycklingar eller fisk. Men visst är det onödigt om det vållat mer lidande än nödvändigt innan djuren dött/dör för att i de flesta fall bli människoföda (i kycklingarnas fall då).
# 8 Håller med dig lite där, Clee. När man tänker på hur folk reagerar på den här typen av djurplågeri och hur pressen fullständigt gottar sig i skandalöst trista bilder så undrar man vad som skulle hända om vi la lite fokus på dessa djurs "normala" liv och död i livsmedelsindustrin. Visst, det här är fullständigt oförklarbart för oss som inte förstår oss på konstnärens idéer, men konstnären har troligtvis inte haft som huvudsyfte att plåga djuren. Hans tillfredsställelse i detta kanske är lika stor som vår tillfredsställelse är när vi äter en likadan kyckling som istället för att bli sprayad med färg och utsläppt på en nattklubb blivit elektrifierad, upphängd i fötterna och fått strupen avskuren. Bara en tanke…
(OBS! Jag äter inte kyckling och jag försvarar inte konstnärens handlande, då jag är utilitarist (mer eller mindre konsekvent). Jag kan inte tro att vårt nöje i att utnyttja djur för mat och underhållning i alla fall överstiger det lidande dessa djur utsätts för)
www.mytwiggs.com
Kan hålla med en del i resonemanget. Våra slaktdjur transporteras levande på olika bra eller dåliga sätt osv. Skillnaden är att detta som hände på krogen känns som det var för nöjets skull och det är det jag tycker är fel. Människan är väl det enda däggdjur som dödar för nöjets skull. Det gör inga andra däggdjur vad jag känner till. Vad jag vet så dödar de för att få föda och överleva, utom just människan.
# 10 Det stämmer, men det är lite vad jag försöker få fram genom mitt resonemang också. Jag vet inte huruvida man kan säga att skillnaden är så stor mellan att döda för njutningen i att äta djur (i människans fall) och att njuta av att utnyttja dem för sitt rena nöjes skull. Jag tror inte att huvudsyftet var att plåga djur, utan att få folk att reagera (genom att göra detsamma). Huvudsyftet med att servera en kalvstek är sällan att döda en kalv, utan att äta kalven… Men men.. Jag vet inte vad jag snurrar om
Det är faktiskt inte nödvändigt för särskillt många människor att äta kött. Kött är ett livsmedel som nyttjas för enkelhetens och njutningens skull (Hmmm… på samma sätt som jag äter vita bönor i tomatsås på burk kanske
)
www.mytwiggs.com
#11 Det ligger mycket i det.