Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 383 ggr
citrina
0

Våra förstfödda drygt 4 veckor...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänk vad tiden går fort, känns som att det var nyss de föddes - vår Robin Hood-kull.

Om två dagar fyller de 5 veckor, men på bilderna är de drygt 4v.

Full ös när de är vakna men det är fortfarande bara lugnet före stormen.

Vi planerar att behålla den lilla röda tjejen, hon är en riktig hjärteknipare - kan sova hos en i timmar - men kan lika gärna försöka gnaga söner ditt finger eller sätta tänderna i en av sina bröder. Hon är den tuffaste av dem alla - undrar vad det är med rödtottar….

Sen är det Robin - den lila/blå hanen - ni får gärna hjälpa till att färgbestämma honom. Han är framåt och gosig och världens sötaste lilla Ior… Han ser så sorgsen ut och kan sitta på avstånd och titta på välden med sina stora ögon - man bara smälter.

Och så är där två creme-pojkar. Will som är solid och John som är en 03:a. Kallas för Bill och Bull. Även de riktiga sötnosar och supersociala.

Igår kväll satt jag med 4 sovande kattungar i famnen i typ 2 timmar - man blir ngt kringskuren, för inte har man hjärta att väcka de små liven.

Lite bildbombning kommer här….

Denna bild är på hela "familjen" inkl vår hund Kasper. Ika är stencool med att han leker m ungarna och verkar bara tycka att det är skönt att han hjälper till.

citrina
0

Bill och Bull, jag menar John och Will…

citrina
0

Lilla Marion.

citrina
0

En till på henne…

Medea
0

Haha, första bilden är ju klockren! Vilken söt liten röding som hänger upp-och-ner på ryggstödet! Skrattande

citrina
0

Och ytterligare en…..

citrina
0

Och så väldens sötaste Ior¨… Förlåt, Robin.

Nåt strul m bilden verkar det som, men det funkar om man sen klickar vidare på "visa i nytt fönster".

citrina
0

Ja hon tror att hon är en Apa. Har fått förstärka kompostgallerburen så gallret ligger omlott. Men igår klättrade hon halvvägs upp, klamrade sig fast där och försökte gnaga sig ut…

Henne kommer vi att få fullt upp med, tur att vi nästan inte har några gardiner…

AnneAlva
0

Supersöta! Kyss Och Robin är lila.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Robin är lila, kika på nosspegeln och trampdynor.
De ska vara stålgrå om katten är blå och rosatonade om kissen är lila.

citrina
0

Tack!

Har också tyckt att bÅde pälsen och nosen var för ljus för att han skulle kunna vara blå, men inte tänkt på trampdynorna. Hans är helt rosa så han kan inte vara annat än lila. Man ser lite på en baktass på den här bilden.

MyTwiggs
0

Sötisarna!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Wiveka]
0

#10 Jag har haft två kullar med lila, en kille och en tjej i första och nu en lilaspotted så lila kan jag…..Flört

Robins färg ser däremot ut att vara lite mörkare ton på än mina. Deras päls är mer "rosa". Han är dock jättesötKyss

Buffy-co
0

Sötnosar!Kyss