Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 520 ggr
Avots
0

Cello lyckades inte riktigt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bränna upp husetFörvånad

I går så upptäckte jag en konstig lukt i köket, som bränd plast….

Vad kunde det vara hmm. Kollade spisen, på en platta stod en nästan nedsmält plastbyttaTyst

En av plattorna stod på 1;an. Jag har inte använt spisen på några dagar hmm….Oskyldig

Men lille Cello brukar ju hoppa omkring överallt var det han som lyckats vrida på spisen…. Hunden når inte upp, de andra katterna är ju tämlingen lugna, ingen anna människa har varit här, vad jag vet. Om inte Elsa husspöket varit framme så klart.

som tur var så blev det ingen större skada, men tänk om han lyckats vrida åt andra hållet (6:an) eller om jag varit borta hemifrån… Skall jag behöva tejpa fast vreden på spisen eller var det bara en engångs företelse??

Har någon av era katter lyckats slå på spisen?

En bild på den huvudmisttänkte.

Monarchy
0

Det finns ju spisar som har barnlås, väldigt smidigt men antar att du inte har det.

Jobbigt de därObestämd

aggeelin
0

Han ser väldigt misstänkt ut…

Vi har en induktionsspis och den sätts ofta på av katterna men inte på någon värme, för det krävs speciella knapptryck som tur är. Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Avots
0

#1 Nej min spis har inte barnlås utan är en gammal vanlig en med vridknappar, ganska hårda tycker jag så för att Cello skulle ha lyckats måste han ha träffat helt rätt/fel med tassen i något hopp.

Clee
0

Gud vilken panik! Förvånad Jag hade ingen spis i min lägenhet när jag köpte den så tack och lov fick jag alldeles själv bestämma spis. Det blev en där knappreglagen kan tryckas in helt och hållet så att det blir helt slätt på utsidan. Och när spisen ska användas trycker man ut knapparna igen och kan vrida på dem. Jättesmart! Det är en Bosch som varmt kan rekommenderas, särskilt efter en sådan här incident. ;-)

Aje-T
0

Huuu, vilken tur att du var hemma!

LinnB
0

Vi har en spishäll med touchknappar där plattorna är farligt lätta att slå på, inte riktigt att rekommendera då man har djur i huset. (framförallt inte klåfingriga cornishar) Som tur är har det inte skett någon olycka med plast eller något, men vi får se till att knapparna alltid är låsta och att det inte står något på spisen.
Fast iofs slår dom inte bara på plattorna här, dom slår även på barnlåset. Hehe.

Vilken tur att du var hemma och att det gick bra i alla fall!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

AnneAlva
0

Vilken lite rackarpojke du har fått och tur att du var hemma! Har tyvärr inga andra tips än att låta bli att ha saker stående på plattorna eller att byta spis. Inte så mycket hjälp misstänker jag. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Som extra säkerhetsåtgärd, nu då jag skall en korttur ner till Stockholm så har jag dragit ut kontakten till spisen!

Men som tur är så har det inte hänt fler gånger.

Jag får se om jag kan få en timer till spisen, för en sådan skall han väl inte lyckas med att starta!!!