Mälarkatten!
Nu börjar det bli hög tid med ett litet upprop inför helgen!
Jag och Josefin kommer att komma på lördag med Elvira, vilka av er andra ska dit?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag ska jobba där hela helgen, det är "min" kattklubb.
Ställer inte ut pga kattungar hemma.
Nästa utställning blir förhoppningsvis Speedcat 19 oktober där alla 3 katterna ska vara med.
Brukar oftast vara på Mälarkattens utställningar. De arrangerar alltid bra utställningar, men denna gång kommer jag inte
# 1 Just ja! Då ses vi där, så kul!
Jag ställer förmodligen Fritz och Allan på speedcat :)
www.mytwiggs.com

Jag kommer inte men jag håller tummarna för att Qs halvsyster S*Hub Cats Meliss ska ta sitt första cert.
Stolt ägare till tre La permer
Jag kommer med Nisse samt kattskyltar.se!
Har tillverkat lite visitkort till Wiveka idag.

Och jag som tycker att utställningar är sååå tråkigt kommer först att ställa i höst i skåne och sedan på Birka.. Men lycka till alla som ska dit…

Jag ska dit på söndagen med Wilma och Björne

Jag kommer med Trixie och Tottis två devondamer, min crx hona kan tyvärr inte åka med och den andra är inte anmäld :(
Lycka till allesammans!
# 9 Tackar!
www.mytwiggs.com

Jag kommer på lördagen med Modi. Det blir hans första utställning så det ska bli riktigt spännande. = )
# 11 Så spännande att se honom in real life!
www.mytwiggs.com
Jag kommer inte, åker till Finland i stället..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 13 tråkigt att vi inte ska få ses nån gång, Eine! Ser ju fram emot det! Hihi! Någon gång lär vi väl springa på varanda! 
www.mytwiggs.com
Jag har ju svarat - trodde jag och mitt inlägg är puts väck … (tryckte väl inte på "skicka-knappen"
)
Jag tror att jag kommer ska bli kul att träffas och alldeles särskilt lilla Modi!! 
#15 Du kanske gjorde som jag har en förmåga att göra - trycka på bläddraknappen som kommer först
#16 Inte omöjligt alls - som jag stutsar upp och ner framför datorn 
Jag önskar alla lycka till och skickar en rejäla lyckosparkar till "tjocka släkten" lsom ska dit och visa upp sig!

# 11 Ja det ska bli kul att få med honom, ska bli kul att träffas i alla fall! = )
# 15 Ja det är klart du ska komma ju! Ska bli kul att ses igen, vilka har du med dig?
#14 Det blir så förr eller senare!Sverige är så litet.
# 20 Jo, visst är det! Tänk att det får plats så många katt-nördar i ett så litet land, dock! Vi måste bannemej ta rekordet! Haha!
www.mytwiggs.com
#19 Ruth och Pip och det ska bli SÅ roligt med trevligt sällskap!!
En liten rapport från en utställning som så här i efterhand kändes sådär…
Lokalen var jättedammig pga ett lager grus och det fanns bara två toaletter. Dessutom gick alla cornish för en och samma domare. Lite tråkigt.
Jag är ändå nöjd med dagen Pip fick sitt 2:a CAPE men blev inte NOM - och gul i pälsen som han är så SKA han inte upp i panel. Alla tips emottages tacksamt - han är badat tre gånger veckan innan utställningen med vitschampoo och det har blivit bättre men absolut inte bra.
Ruth var lite sur- efter att ha löpt i 2 veckor har man rätt att vara lite ur form tycker jag. En BIV blev det i alla fall och det får man vara nöjd med. En underbar hona från FIN Spectrolites snodde NOM från henne och det var helt rättvist.
Tack alla ni som höll mig sällskap under denna dammig dag- KRAM på er ! (Bilder kommer via mail) Fast jag lägger in ngra oredigerade här med :-)
Sötnos Milton som tog NOM utav Pip. Jag är så glad För Milton och hans ägares skull - De förtjänar det verkligen - Puss till Milton som är ett Gott exempel på den äldre typen av cornish. Det är roligt att dessa fortfarande kan gå bra på utställning. Han är en underbar femårig herreman - bra exempel på att vi inte ska gömma våra trevliga "gamlingar" hemma i gardeoben. (Väl medveten om att en femåring inte är gammal, men i utställningssammanhang för cornish är det faktiskt så…)
GRATTIS!!! Vad roligt!!!!
Vi har hållit hårt i tummar och tassar och det verkar ha hjälpt ;-)
Åh bilder också… Alltid kul att se! Härligt att se Milton! Undrar om han var med på Nerk…hmmm kommer inte ihåg, men någon mörk äldre cornish var med och det är altid roligt.
Jisses var det dammigt i lokalen.
Tråkigt. Hoppas inte alla kissar med ägare fick astma….. Huvva kan inte ha varit roligt.

Grattis till dagens resultat.
Stolt ägare till tre La permer
Nu är vi hemma! Elvira fick en ganska bra bedömning som jag är nöjd med. Ex 1 blev det ! Jag ver inte ute efter någon storseger.
En jätterolig dag har det varit och många trevliga människor har jag träffat, både av bekanta och nya bekantskaper!
Tack för idag!
www.mytwiggs.com

Hade ju bara med två av mina devons idag men berättar resultaten här ändå =)
Trixie fick sitt Cagcib och Tottis fick sin Ex1 så jag är nöjd =)
Lokalen gillade jag inte alls, detta damm fanns överallt tom uppe i näsan som en klump, burtäcket bara dammade efter dagen.
Annars var det trevligt, bra folk att snacka katt och utställning med och det är alltid kul att träffa nya underbara kattgalningar.
Tack allihopa för en trevlig dag.
Grattis till resultaten

Även jag har haft en bra men lång och lite tröttsam dag! Som flera andra tycker jag tyvärr också att lokalen var en miss med allt damm. Har tvättat kläder nu och fortsätter med allt annat som behöver tvättas efter dagen.
Min Modi blev Ex1 och det är jag mer än nöjd med! Han var supercool på sin första utställning och jag ser fram emot att ställa honom igen i Göteborg i september.
Jättekul att träffa både gamla och nya vänner och tjöta katt en hel dag! Kul också att få se era fina kissar som jag tidigare bara sett på kort!
Jättetack till Pontemonte's för Modis HP, såg dig inte efter jag upptäckte att jag fått det så jag kunde tyvärr inte tacka på plats, men det var verkligen gulligt och en glad överraskning! = )
Hoppas få chans att träffa er alla igen snart!

Grattis till resultaten, trist med allt damm.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Grattis alla som var där!!
Fin bild på sötnosen Elvira
med matte!
(Låter hemskt med massor av stendamm ihop med katt för alla allergiker - och stackars katter….tur man inte var där, mina lungor hade inte gillat det..)
Lille Modi! Här ligger den rackarungen och kikar på en tokig fotograf!
www.mytwiggs.com
Va? Silvia blev NOM? Vad kul 
Fler bilder vill vi ha va?
Elvis i buren
www.mytwiggs.com
Så fint de kan sitta!
www.kattskyltar.se var på plats!
www.mytwiggs.com
O, matte, vilken fin tröja du har!
www.mytwiggs.com
Hejja Rasken! (Han ville visst inte skryta med sin fina öronställning på bild, men den räckte till ett fint resultat!)
www.mytwiggs.com
#37 Jepp - hon slog Ruth 
, men nästa gång
Var jättekul att få se henne live! Snygg kisse med finfin kropp! Välförtjänt. Jag höll tummarna allt jag kunde i panelen men det hjälpte inte 
GRATTIS till Wairams fina resultat på söndagen! Nospussar och grattiskramar från oss!
Grattis alla rexägare som ställde ut och fick bra resultat. Att alla katterna var hos en och samma domare måste väl bero på att fantasin var liten hos dem som fördelade katterna på domarna, alternativt att det inte var så många CRX?
# 46 Det var inte så få CRX, så det föll nog på fantasin. Tråkigt tyckte jag! Jag är inte jätteförtjust i Mellberg kan jag säga. Hon tänker inte högt, så man är jättenervös tills man fått sedeln. *suck* Men vilken tid hon tog på sig att bedömma katterna! Inte konstligt att man fick träsmak efter ett tag 
www.mytwiggs.com

#45 Tackar!
För er andra kan jag ju berätta det Monika redan vet
. Wilma (S*Wairam's Askungen, Linus syster) tog sitt tredje CAP och blev Premier! och halvbrorsan Björne (S*Wairam's Björne) tog sitt andra CAP och blev även NOM!
Så nu ser jag fram emot östkattens utställning där S*Wairam's har chans på 2 titlar.
Grattis till alla andra som också ställde ut i helgen med bra resultat.

Grattis till alla fina reslutat och lite extra till Björne som blev NOM!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#31, varsågod.
Det var verkligen en jättemiss med detta vita grus. Hade vi vetat att det skulle damma så, så hade vi vattnat på fredagen……..
Kom hem från Mälarkatten vid 13-tiden idag. Vi höll på till strax före 24 inatt med att packa ihop.
Nu är det tvätt som gäller.
Tack allihop för en trevlig helg!!
#50 Vi hade trevligt trotts damm! Fick du visitkortshållaren?

Grattis alla till fina resultat både under lördagen och söndagen, lite extra grattis till Hanna-H vars snygging knep BIVen i grupp 2 på söndagen.
Skoj, Maria W, att få chansen att prata lite med dig under gårdagen.
Wiveka, trevlig som vanligt, ilade som en pil mellan burarna med våra bedömningssedlar.
Själv hade jag med mig en GIC - Lotus - hem! Qat och Prisma tog sina CAGCIB, endast ett var kvar nu så har även de sina GIC-titlar!
Sesam blev champion och NOM, men i och med att jag blev tvungen att lämna utställningen tidigare så blev han ju dragen i panel. Kan dock tala om att orsaken till att jag fick åka hem mår bra nu, tack och lov! Tur att man har en så pass rådig och klok (snygg är han visst också enligt vissa forumare
) ex-sambo som hund- och kattvakt. Ni ska alla veta att T är guld värd!
#50 Ja sorry Wiveka du och klubben var toppen .. mitt gnäll hängde helt ihop med gruset.

Vi hade en jättetrevlig lördag i Kungsör och var mycket nöjda över både resultatet på Juvellen och på arrangemanget. Visst var det lite dammigt men själva lokalen och ljudnivån var toppen.
Det är alltid trevligt att komma till en utställning där det är lugnt och en trevlig atmosfär. Snyggt jobbat alla Ni som arrangerade showen.

#52 Skönt att höra att allt gick bra 
#52 Tack och grattis till Lotus titel! Det var en riktig titelkavalkad på söndagen! Roligt att se Quat också, han verkar vara en riktigt go kisse!
#54 Tack för trevlig ordlek, mer förslag är på ingång. 
Tusan att man ska missa sånna missar! Jag skulle ha åkt på söndagen också!
www.mytwiggs.com

#41 Oh, va tjusiga ni är!
Ja, tack!!
Fick ju åka tor Arlanda lite hastigt och lustigt med en domare som skulle med ett flyg som gick 18.55 - vi låg som en rem på E18
Min FIN*Spectrolite Serekunda blev CH och NOM!!!
#52 Grattis Spotlesstill alla fina resultat!!!
Grattis till er andra också. Vilken kanonhelg för forummissarna! …förutom allt damm då…

…..Grattis alla "dammiga" kissar till strålande resultat…
…
#52…med risk at det kanske "misstolkas"…men han är en riktig hunk…ja det står jag för (o några till med mig)
….säg åt honom att stolt sträcka på sig..
# 58 
Elvira var mallig över sin mattes tröja!
www.mytwiggs.com

#52 oj vad roligt, massor av grattis till Lotus fina titel. Ja alla andra framgångar också naturligtvis!!!
#62 ja, visst är han 

**OT OT!
Nu får du dra med den där hunken till någon utställning snart igen-jag missade ju honom
!
Kanske han blir domarens bästa-vem vet?
(eller snarare..åskådarnas bästa…
)
Men…han kanske inte vågar ta sig till någon utställning nu igen..
Man blir ju sååå nyfiken nu efter att ha hört #62 och #64 kommentarer…
(*harkel*..och dom har ändå sitt på det torra!Men titta kan ju alla..
)