Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 643 ggr
MyTwiggs
0

Kastratavel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att S*MyTwigg´s-maffian börjar bli prilliga!

Allan och Elvira vet inget om lag och ordning. Som ni vet är de båda kastrater nu av olika anledningar (inget att förbittra sig över) … Det tycker inte de två heller!

Elvira "löper" och Allan låter sig väl frestas! Jag har fullständigt oförklarliga parningsakter här hemma med allt som hör därtill!

Inte nog med det! En av getterna har fyllt sitt juver och är lite väääl rund om magen… (bara havre och rabattblomster trodde jag) … Hallå! Bocken är kastrerad sedan 16 år tillbaka!

Jag tror att jag får ta ett litet snack med mina djur om blommor och bin!

Någon som drar ut på löpet är dock Nappis…

Rapport från S*Snörikets Chill out: Röda tuttar A Lá Allan-Ballan!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Johanna84]
0

Så kul att Chilli ska ha smått me Allan… :) det blir säkert superfina småttingar! Chilli bodde hos mig ett kort tag, men det funkade inte alls med Enya… (Chilli är Enyas mamma)

//J

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 1 Ja, det blir spännande! Jag tror att de kan få fint tillsammans!

Chili är en vacker och klok katt med en underbar utstrålning! Jag måste säga att jag hade lite svårt att lämna henne ifrån mig när det var dags!

www.mytwiggs.com

Eine
0

Hmm, är det inte du som ska läsa på om Blommor och Bin om geten *är på det viset*?Kan det bli för mycket (rabatt)Blommor kanske?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

# 3 Tja kanske det… Flört Hmmm… Vad har jag missat då, Fyll i:

1. Kastrerade djur kan inte få ungar med varandra (och bör inte vilja försöka med detta heller, i alla fall inte hondjur)

2. En get kan inte bli dräktig av att äta blommor, hur många bin som än slinker med.

3. En get fyller inte juvret bara för att hon är lite sommar-tjock, speciellt inte såhär års, och om hon aldrig fått killingar.

Nu får ni ge mig en kurs i Blommor och bin om jag trots allt har något att lära av mina djur! Hahaha!

Vi får väl tro att Bella-geten bara är lite jämnfylld i hela kroppen!

www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

Underbart att Allan fick till det! Det gör mig sååå glad!

Bella då! Konstigt tycker jag men det har ju faktiskt varit en bock på rymmen och jag läste lite om getters "dragningskrafter" och insåg att de kan känna av brunstiga damer på flera kilometer….men fyra mil tycks vara lite väl mycket :P

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MyTwiggs
0

Ja, visst känns det lite lurt… Och varför har jag inte sett någon främmande bock i så fall? Han borde ju ha stannat här och vänslats med alla tre flickgetterna då!

www.mytwiggs.com

Eine
0

Du har väl inte Bockklöver i rabatten!!!

MyTwiggs
0

Hahahaha! Nu var du rolig, Eine! Handen på hjärtat är det bara kirskålen som getterna lämnat kvar i mina rabatter… (eller jag) Hahaha!

www.mytwiggs.com

Eine
0

ash , jag skulle skriva Bockklövar…annars heter det väl bockhornsklöver…jaja du fattade vad jag menade..

MyTwiggs
0

Haha! Ja…. du menar så.. Jag tänkte att du menade bockhornsklöver.. Och det har jag som sagt inte…

Hur ska man kunna se några bock-klövar bland allt oätligt ogräs? Flört

www.mytwiggs.com

Eine
0

de gömmer sig de smådjäklarna…