God morgon 29/8
Det känns tidigt i kroppen.Regnigt ute,kanske lika bra att lägga sig under täcket och se på TVnyheterna..Sköt om er.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Regnet hänger i luften men jag hoppas att det stannar där o inte faller ner..
Den här helgen är så otroligt spännande!! Idag åker jag o syrran iväg för att hämta hem vår nya lilla tjej, S*Rexlicious Tyra Banks. En liten svartsköldpadda som är så otroligt vacker. Mer bilder kommer att komma på henne senare.
På söndag åker vi till Stockholm o hämtar hem mina burmor. Kakan(S*Komihåg's Kexchoklad) o Ozzy(Aus*Moravanka Sir Spellbound) och det ska bli så spännande att få börja med en ny ras. Speciellt när en av katternas linjer inte finns i Norden. Bilder på dessa kommer ochså när jag har fått hem dem…
Hoppas att alla får en trevlig fredag o solig helg..

God morgon!
#1 Lycka till med nya rasen, skall bli spännande att se bilder på underverken.
Här hänger också regnet i luften. Barnen har lingonplockning på skolan så jag hoppas det stannar där och att solen får titta fram en stund på dem i eftermiddag. Jag började morgonen att titta på gårdagens godmorgonfilm från Leffe. Hade missat den då jag inte var ut igår pga att jag var borta i jobb till sent. Härlig gamma nostalgi. Jag älskade den när jag var liten.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Godmorgon!
Här har vi faktiskt strålande sol, dock så är det bara 11 grader ute. Huh, iskallt! Ska hämta flyttkartonger idag, och sedan börjar vi packa… Flyttlasset går på fredag, så det är hög tid att ta tag i det.

#3 Vi har faktiskt 16grader trots att det är mulet så olika det kan vara. Så ni flyttar på fredag? Blir det långt? Jag vet ej om du berättat tidigare, men i så fall har jag missat det. Lycka till, på fredag sitter jag och familjen på flyg till Florida så jag hoppas alla stormar/orkaner som är på gång nu hinner förbi, men vi får säkert härligt mellan skurarna i alla fall (har förstått att det regnar så gott som varje dag men bara korta stunder, sen skiner solen och det är runt 30grader).
God morgon!
Jag har hört konstiga och lite spöklika ljud under natten, men har inte velat öppna ögonen för att titta efter vad de kan ha kommit ifrån. När jag så bestämde mig för att kliva upp i morse såg jag en måttligt härlig syn!
Allan har levt rövare! En nöjd katt med lite toapapper in mungipan och ett oskyldigt cornishleende försöker få mig att tro att det INTE är han som rullat upp en hel toarulle och klätt in hela lägenheten i vita små pappersremsor!
Hahaha!
En bild på den lilla ättiksgurkan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

God förmiddag!
Här är det lite kyligt men en svag antydan av sol finns det i alla fall. Skall i väg till bygghandeln och se om jag kan få med mig lite material till min övervånings kattsäkring hem. Är inte helt säker på att det får plats i bilen!
Här är det mulet.
#5 Visst är det häftigt med papper överallt.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God dag. Idag är det kattmat och kattsand som ska handlas. Den dyraste utgiften efter hyran. Det där med toa- och hushållspapper över hela golvet känner jag igen. Har en huskatt som älskar att riva sönder dessa papper och sedan ligga ochh snurra i det. Han blir alltid tagen på bar gärning även om andra katter sitter runt om, ty han är helt inlindad i papper.
Sköt om er
#4 Jo, vi flyttar på fredag som sagt. Långt blir det inte, nu bor vi typ en kilometer utanför centrum men nu ska vi in till centralaste Sunne!
Ska bli så skönt med ett rum extra, och några kvadratmeter också! Bor i en tvåa nu, och har två katter. Flyttar till en trea, det måste väl betyda tre katter eller?
god eftermiddagh på alla. Själv sitter jag just nu på sthlm central. Väntar på att samla in och lämna bort lite djur innan vida resan till skövde där ett djur ska lämnas sedan äntligen framme i gbg kl 22 i kväll. Ska på kristianstads reptil mässa på lördag och aggerar transport hjälp. Mycket att hålla reda på med det är kul att hjälpa till och träffa nya djur folk..
hoppas ni alla får en underbar fredag och en ännu bättre helg !! ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#9 Härligt. Ja något annat kan det väl inte betyda eller hur
.
Lycka till med flyttpackandet.
God natt. Kommer inte från arbetet utan från en härlig tjejmiddag, men det blev kanske lite för mycket av osten och kex!
Sov gott och vakna trevligt och piggt i morgonbitti. För mej är risken stor för huvudvärk.