LOVE känner sig ensam =(
Hejhej! Har ingen aning om jag lägger detta inlägg i rätt kategori
Men nån får hojta till om jag ska lägga det nån annanstans!
Ja så här är det, min lilla Love vill hemskt gärna ha sällskap, han är en blandning av 25%DRX och 75%CRX, och fyllde 6 år i april detta året. Han är kastrerad, oerhört kelig, ska jämt sitta i knä när man kollar på tv, sover i sängen och ÄLSKAR gummisnoddar. Måste byta vatten i vattenkoppen misnt 2 ggr per dag då det är där de alla hamnar 
Vi bor i Östersund, i en stor etta(60kvm). Love är ren innekatt, vill absolut inte ha honom ute m tanke på trafik och vilda djur.
Love e hemskt ledsen när jag har varit på jobbet och klagar mkt högljutt och väldigt länge, och jag klandrar honom inte, jag jobbar ofta dygn och jag tycker själv att han får vara hemma själv för länge men vad ska man göra?
Jag hade tidigare en katt till, Loves bror Brutus från samma kull, men han gick bort i FIP för knappt ett år sedan. Det gick så snabbt alltihop och jag klandrade mig själv mkt länge men så här i efterhand förstår jag att det inte fanns något jag hade kunnat göra för honom annat än låta honom somna in.
Love förstod långt innan mig vad det var som var på gång, han har varit ett oerhört stöd för mig och hade jag inte haft honom hade jag inte haft samma styrka att bearbeta sorgen. Det har varit oerhört smärtsamt att hantera sorg och skuldkänslor och saknaden är fortfarande enorm, men jag känner mig ändå redo att ta steget att ta hand om ännu ett litet liv. Först och främst handlar det om Loves välbefinnande; han behöver en kompis att leka och ty sig till när inte jag är hemma, han har ju inte varit ensamkatt förut.
Därför har jag nu efter mkt övervägande bestämt mig för att kolla runt efter en liten kompis t Love, jag känner verkligen att det är det enda rätta.
Är tyvärr allergisk mot "vanliga" katter, och skulle för den delen inte heller vilja ha en annan ras än just devon/cornish.
Letar nog främst efter en kattunge så inte Love ska känna att han blir "överkörd" i sitt eget hem, vill att det hela ska ske på hans villkor och inte mina egna.
Vet dock inte om det är bäst m en hane eller hona? Kanske någon här som kan besvara det???
Sen så är vi bara intresserad av sällskapskatt, ingen avel eller utställningar, bara en massa myspys. Så har ni en CRX som inte passar t avel el dyl. så är vi superintresserade
Kan passa på att tillägga att fysiskt handikapp inte är ett problem, Brutus hade en deformerad framtass(benet var kortare och själva tassen hade bara två tår), och han fungerade precis lika bra som en "normal" katt, han lät sig absolut inte hindras av något så "litet" hinder. Faktum var att han var den som bestämde och var den fysiskt starkare av de två…
Jag kommer finnas tillgänglig i Uppsala/Norrtälje/Sthlmsområdet V. 37 … (Love stannar dock hemma…)
…om det är någon som känner att vi är de rätta att ta hand om just er kattunge 
Hör jättegärna av er, tips skadar inte heller…
Vill ni ha mitt nummer eller lämna ert nummer så skicka meddelande m namn o tfn och vilka tider ni/du finns tillgänglig så hör jag av mig asap 
Tack på förhand,
Mia och Love <3
Har inget ännu att erbjuda men planer på kull finns, har du kollat under omplacering på den här sajten? Hoppas ni får tag på en kompis till Love, för som ni säger rexar är väldigt sällskapssjuka av sig….

Kolla under rexringen. Där finns en hel del omplaceringar. En del är bara ett år.

Men är det inte bättre att ta en unge? Präglas den inte bättre på Love då? Vill ju absolut inte att en ny katt ska "dominera" honom då det e hans hem från början? Är lite orolig för det, har ju ingen erfarenhet av sånt heller 
Ja, jag kollade omplaceringar här innan jag skrev inlägget men vet ju inte riktigt vilka som är inaktuella nu…
Ska kolla de andra sidorna oxå 
Mia

Desssutom är det ingen "panik", tänkte bara sätta lite kraft bakom mina funderingar och börja höra mig för
Rätt katt dyker nog upp förr eller senare! XD
Just nu tillverkas det bebbar här och ca 9 veckor så föds det förhoppningsvis små krull här. Kommer även ha en vuxen hona som söker nytt hem om ca ett halvår. Men tror nog det kan va lättare att ta in en ung katt än en vuxen.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Kanske denna?
Har lånat ut en hane till denna hona och ut kom en kull på 4 ungar.
De är några veckor gamla… Hmmm.. Hur många minns jag inte då det inte är mina kattungar.
http://www.freewebs.com/ssomedays/katter/
[
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Föresten väntar vi på löp på en hona här och dessa katter ska om allt går väl bli föräldrar…
Om du är intresserad går det att hitta med info här
Lycka till med jakten på den rätta katten!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Det finns leveransklara kattungar i Sköndal i södra stockholm, du kan PM mig för namn och telefonnummer på hon som har dem. de är 12-14 veckor nu och längtar efter egna hem. det finns två röda pojkar, en svart pojke och en svart flicka och en crememaskat pojke.