Född -96

Wow , snygg kisse.
Verkligen inte illa! Hon ser så fin ut så! Trots att det har hänt oändligt mycket inom rasen så går det att plocka fram så guldkorn. Jag kan ibland fundera över hur det skulle bli om vi kunde hämta tillbaka litegrann från dåtiden att komplettera med. Rasen har genomgått en riktig make over på en väldigt kort tid, och kanske kommer vi att önska tillbaka en och annan egenskap som blivit sällsynt om några år till, vem vet! Tänk vilken tur det är att vi alla har olika smak ändå och kanske gör lite olika val men med samma grundläggande strävan, nämligen att bidra till en sund avel!!! *oj… skerv jag detdär???*
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hon är vacker, hur många mil har hon gått, en -96:a bör ju ha lite på nacken. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Men så tjusig, håller med MyTwiggs, vilket guldkorn hon är! Är hon pigg fortfarande, Eine?
faktum är att jag vet inte i dagsläget hur hon är/går /om hon lever.
Den uppfödaren som köpte henne har jag ingen kontakt med längre(mitt fel antagligen)Yan Yan är iaf en av de snyggaste jag fått med mina gamla linjer.Det är lite kul att jämföra .
#2 Jag saknar faktiskt den höjd i huvudet som de äldre linjerna har/hade, plus de otroliga hårda fina vågorna som jag inte hittar så ofta heller.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jättefin katt Eine. 
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
# 5 Det är lite det jag har i åtanke också. Jag kan inte skryta om någon lång erfarenhet, men mycket har man snappat upp under de år man varit CRX-älskare. Pälsarna har fått ge vika för andra egenskaper som jag förvisso också värderar högt. Långa ben och stora fina öron i all ära, men jag skulle inte skämmas över att para in lite gammeldans på disco-golvet idag nu när avelsbasen är betydligt glassigare än den var för några år sedan… Det kan vara svårt att få tillbaka förlorade skatter när man inte siktar dem längre… Hmmm… Nu ska jag nog sluta upp att använda metaforer… Av någon anledning förstår sig inte alla på mitt språk.. Jaja!
Med långa ben är man en god danspartner, och med stora öron hör man väl hur takten går, men jag måste säga att dagens klädmode ibland generar mig! Hahaha!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Snygg är hon och gammal mormor til vår Iris
#7Fantastiska metaforer, jag älskar sånt!Och jag fattar precis vad du menar och jag håller med dig!
#8 Så glad jag blir att hon finns i era stamtavlor!Riktigt roligt!

#9 har faktisk ofta villa fråga dig om du hade kort på henne och nu fick jag möjlighet till att se henne. Mycket av Yan Yan är det i Iris ser jag. Vilken uppfödare sålde du henne till om jag får fråga.
Stenhagas i Ronneby(?)En trevlig IDPuppfödare.

Vacker!
Min Ika har hennes helsyster (mm) i stamtavlan :-)

Vilken puma hon var (är?) Eine!
Min Tingeling (IDP Stenhagas Lace) är från Stenhagas i Ronneby, som sagt, mycket trevliga både katter och människor.