God morgon 20 Augusti!
Idag ska jag försöka ta mig ut i skogen och titta efter svamp! Det är lite grått och mulet, men ved gör det?
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God Morgon!
Här är det fortfarande bara massa regn….
Idag ska jag jobba… Börjar kl. 13
Hoppas ni får en bra dag!!

God morgon!
Fick hjälp av Sissi igår att montera sängbordet jag köpte på IKEA. Hon var i hurtsen, hon var i lådan, hon kvalitetskollade påsarna som spikarna kom i och hon provtuggade kartongen. Däremellan satt hon i mitt knä när jag plockade ihop stommen och hon satt på hurtsen när jag skruvade ihop den med nosen en centimeter från skruven, det gäller att ha koll på allt!
Det är så kul att se henne för man ser tankeverksamheten i hennes lilla huvud "Jaha, nu gör du så. Vad gör du nu då? Jahaaa, jag fattar! Sedan då? Den skruven, okej jag noterar. Det är små grejer på den skruven, just det, gängor. Coolt skruven försvinner ner i lådan när man använder den där skruvmojängen - var det en skruvmejsel? Jag provar, nej, jag kan inte få upp den med tassen eller tänderna igen"
Ha en bra dag allihop!
Godförmiddag, jobbar hemmifrån idag ( tack för att jag har ett så flexibelt jobb! )
Ska vaccinera hundar i eftermiddag, så då passade det att jobba hemmifrån.
Låter som ett intressant sängbord Anna! :)
Ska hälsa på Stures senaste kull imorgon de torde vara 10 veckor nu, ska se om jag får till några fina foton och visa :)

#3 Ett Malm sängbord är det :-)

God morgon !!
AnnaS…Sissi…

….
Full sol i Sthlm…min sista semesterdag…enda som är inplanerat idag är frissan…är helt vildvuxen och inte vet jag men jag ser små gråa strån här o där…hmmmm….undrar varför…ja de ska i alla fall bort…
Hörrni' ett hett tips..börja kika på V-75 rad till lördag ..redan idag..så ni får hop en bra rad…mkt pengar i potten…eftersom ingen hade 7 rätt förra veckan..
Ha en jättebra onsdag !!!

#2 Haha…hon är en typisk smart cornish alltså!
Det är ju någorlunda ok att skruva ihop en möbel-om den inte är för stor..för då behöver man vara 2 tvåbeningar mot 1 fyrbening..hehe
Det värsta tycker jag är att måla lister…
då måste man ofta se till att ha cornishen instängd i annat rum tills det torkat…
Får se hur det går nu..ska snarast måla om mitt matrum…
Har en gång totalrenoverat en trea med 2 cornishar i…det var tålamodsprövande….- men även roligt ..
Har ibland känt att min katter varit mycket lika rumpnissarna i Ronja rövardotter…"voffo gör hon på detta viset???"
Ha en bra dag alla!!
God dag. Cornisharna ska ha koll på allt. Själv har man knappt koll på något för tillfället
Sköt om er

#7 hi hii, de va träffande sant, tur vi har våra rexar som håller koll

Twiggie! Plocka inte upp all svamp! Jag kommer ut till landet i helgen!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
God eftermiddag!
Sitter och väntar på en kompis med tillhörande dotter, vi ska prata blöjor, barnmat och katter (hon har två CRX hon också!) ett par timmar. Och kanske ta en promenix.
Är mitt inne i budgivningen på en lägenhet som vi sååå gärna vill ha, så mina nerver är på utsidan för tillfället.
God eftermiddag. Barnfritt en vecka. . Nu ska jag jobba lite med stallet inför vintern ocg ut och kolla efter svamp i skogen. Ha nu en bra kväll allihopa.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
# 9 Och vad fick du luft ifrån nu plötsligt? 
www.mytwiggs.com
Oh! Tackar! Satt bara och ritade lite. Paint är kul ;)
www.mytwiggs.com

Håller fullständigt med # 13, avataren tillhörande #14 är skitsnygg, en sån skulle man inte tacka nej till.

#2 Hon låter så härlig! XD
Har en dålig dag idag, fysiskt sett. Ont, illamående, huvudvärk och matthet. Imorgon har jag min första dag på nya praktikplatsen, så jag får hoppas att iom att jag mår så här idag så balanseras det av en bättre dag imorgon!
Jag är sjuk. Det är hemskt synd om mig. Och istället för att vara hemma och pyssla om mig som en riktig karl ska, så är han ute och fotograferar. 

Och jag har hur mycket som helst att göra på jobbet eftersom jag var borta förra veckan, så jag har liksom inte riktigt ro att ta det lugnt och koncentrera mig på att bli frisk heller.
Hoppas ni slipper den här hemska hemska förkylningen med feber som jag råkat på.
# 15 Jag har inte mycket att göra. Jag kan göra en Avatar till dig, Inger!
www.mytwiggs.com

sån ser jag ut nu…….skojar du
gärna……
Jag funderar på en grunkamoj……återkommer….
# 19 Det låter bra! 
www.mytwiggs.com