Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 939 ggr
Leffe
0

Färggrupps- och titelkattsalbumen

Färggruppsalbumet hittar du här
Titelkattsalbumet finns här

Färggruppsalbumet: Vill du ha med din katts färg skicka en bild på katten samt uppgifter om kattens namn, kön och färg till ifokus@vagens.se. Skriv på ämnensraden färggruppsalbum.
Vill du ha med bilden i Pawpeds databas också (om inte din katts bild redan finns där och att din katt finns med i databasen) - skriv det

Titelkattsalbumet: För att uppdatera t ex ny titel eller få in en ny katt måste du vara medlem på Cornish Rex iFokus. Uppgifter hur du går till väga för att ändra hittar du här (gäller endast medlemmar)

[Silkwaves]
0

Har en liten fundering.

Det är jätteroligt med färggruppsalbumet, men nu är det lite missvisande när det gäller vitfläcksgradering. Förr kunde vitfläckar bara reggas som 09:or. Nuförtiden reggar vi efter graden av vitt. En 03:a t.ex. har mellan 25 och 50 % vitt t.ex. Flera av de lite äldre katterna är med dagens ögon felreggade och hamnar alltså i "fel" färg i albumet. Skulle vara bra om det kunde läggas in en liten förklarande text om detta fenomen. Nu får man nästan intrycket att n09:or har mer vitt än n03:orna. Så är det inte.

Maria-O
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**En liten fundering: Jag mailade in att jag ville ha med min katt Tummelisa i Färggruppsalbumet, men hon har inte kommit upp där än. Är det många som vill ha upp sina bilder på sina katter där eller har mitt mail försvunnit?

Jag mailade bild och information den 13 juli.
Tack på förhand! Glad

Leffe
0

#1 Ska se vad som kan göras
#2 Det är inte många bilder alls snarare inga så skicka den igen. Det har varit en del strul med mailen emellanåt. Gör som så hädanefter ni som skickar in bilder. När ni skickat en bild PMa mig också så ser jag

Leffe
0

Nya färger och katter inlagda i färggruppalbumet

Leffe
0

Uppdateringar i titelkattsalbumet

Leffe
0

Uppdatering i färggruppsalbumet

Leffe
0

Uppdateringar i Färggruppsalbumet