Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 691 ggr
Avots
0

Helt OT, men NU bor jag på landet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få skriva och berätta att allt nu är klart och jag skall bo i min sommarstuga, under i alla fall de närmaste 6 månaderna. Jag har precis varit i Stockholm och fixat det sista d.v.s hyrt ut lägenheten, tagit tjänstledigt och kört upp de sista prylarna hit till mitt torp, Brittbo. Jag har okså fått bekräftelse att jag kommit in på de distanskurser jag sökt på univeritetet så nu börjar mitt nya liv och jag börjar äntligen förstå ått det är sant, jag skall bo härSkrattande

Min stuga ligger i närheten av Avesta i en liten ort som heter ByKyrkby, det är ett gammalt torp byggt på 1860 talet, jag har haft det drygt två år och innan jag köpte det hade det stått  tomt i 10 år, så det var inte i det bästa skick. Det var ingen i byn som ville köpa det för kvinnan som bodde här tidigare hade haft fullt av katter (minst 50) som sprungit lite som de ville. Enligt ryktet på byn så stank det kattkiss i huset och det var helt obeboligt….

Nu bor jag här, med mina katter ännu bara tre och några 50 skall det aldrig bli, inte luktar det kattkiss inte… men jag kan känna att Elsa som bodde här förut är nöjd med att det bor ännu en "katt-tant" i hennes hus. Hon var född här i huset.

Torpet är inte helt modernt, det saknar dusch och WC, men det gick ju bra förr så jag skall nog klara mig, vem säger att man behöver duscha varje dagObestämd en balja framför spisen går väl också braGlad

En liten bild på min drömkåk…. taget i vintras

Clee
0

Men vilken dröm! Och vilket imponerande val att lägga om sin livsstil helt så där. Har du utedass o dyl? Och får du koka upp badvatten på spisen?

Avots
0

Ja det är lite pirrigt det måste jag medge, men eftersom jag helt bergfast tror att en livsstils omläggning är det enda som kan få mig att må bättre så känns det som om jag inte har något val.

Jag har försökt med allt i mitt Stockholmsliv under 5 års sjukdm utan bli bättre och hoppas nu på detta.

Jag har en variant av torrdass (torp-isak) inne i kallfarstun och lyxigt nog både varmt och kallt rinnande vatten vid diskbänken

ylvan
0

Åh vad härligt det låter, du kommer alldeles säkert att få det helt underbart!!!

Vi har också ett gammalt, gammalt torp där vi bott i sju veckor nu på sommaren, med det har varken el eller dricksvatten så där är det tyvärr lite för mörkt och kallt för att vara på senhöst och vinter, om man inte vill sitta uppe på natten och elda… Men det går så bra så bra med utedass och tvätt i balja framför spisen under sommarens kalla och regniga dagar. När det är varmare väder så duschar vi med trädgårdsslangen, för vi har sjövatten på tomten.

Lycka till med nya boendet i det fina huset!

chikan
0

Å vad modigt av dig. Det ser verkligen supermysigt ut. Jag vill också! Önskar dig all lycka till med livet och tillfrisknandet.

[Silkwaves]
0

Vilket underbart livsval du gör ! Jag önskar dig massor lycka till och känner ett stänk av avund…

MyTwiggs
0

Åååå så mysigt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

LinusCRX
0

Åh vad modigt av dig att ta detta beslut! Hoppas att det blir bra. För det låter helt underbart! Lycka till!

A-M.H
0

…vad underbart…det enda jag inte är avis på är brist på dusch/wc..jag skulle inte klara det…..men jag är nog lite kinkig…

…det ser helt underbart ut på fotot….tror du kommer att leva ett härligt liv i det underbara huset på landet….Glad

Buffy-co
0

Låter både mysigt och lite läskigt..Cool(ja..jag är en mörkrädd liten skrutt-inte ute på stan, men inne i hus på landet.. - inte i lgh alltså..Skäms)
Skönt att du har varmvatten iaf!
Skulle nog som A-M.H ha lite svårt att inte ha dusch och wc under så lång tid - men du tycker ju det går bra så det är ju toppen då!
Du skulle kunna skaffa en sån där stor vedeldad badtunna man har utomhus åretom… om du har råd..(tror det går att köpa beg.)OM du nu tycker det skulle vara skönt med bad förstås!

Hoppas det går jättebra för dig där uppe och att du mår bättre med din sjukdom!

Lycka till!Glad

PS. Lyckliga dig som har islandshäst!!Eldur…*suck* vill också ha!!! DS

Eine
0

Lycka till.Jag säger inte att det är modigt av dig, för jag tycker det är ett så naturligt val, och inget nerköp alls. Du kommer att få det bra där, och du kommer att må så mycket bättre nära Naturen. En stor badbalja mitt på köksgolvet är ett gott byte mot dusch.Tyst och lugnt och miljövänligt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Avots
0

Tack för alla glada tillrop!

Mörkrädd är jag precis som #9, men rädslor är väl till för att övervinnas, jag har bott här i stugan några vinterveckor tidigare och visst är det lite läskigt med den stora kolsvarta skogen då jag skall ut med hunden på kvällspromenad, men jag intalar mig att sannolikheten att det skulle komma ett "monster" ur skogen är mindre än att jag skulle träffa en "galning" på T-banan i stan. Jag har  för säkerhetskull även en massor av ljusslingor överallt i trädgården, grannarna tycker säkert att jag är knäpp, men eftersom jag är "Stockholmare" så förklarar det ju ändå allt…

Vad gäller hygienen så har jag syrran mindre än två kilometer härifrån och hon har dusch, toa och framför allt tvättmaskin, hon har osckå lovat att tala om för mig då jag  börjar luktaGlad

Eine
0

Det kommer inga monster,och du har ju HUND! Den talar väl om ifall något nytt finns därute?Och en liten lykta här och där lyser upp.Det finns solcellslampor, kan det vara nåt?Annars är slingor perfekt, och vackert dessutom.

Natali
0

Det ser helmysigt ut! Jag är faktikst uppvuxen med utedass. Så det låter helt ok att ha ute i kallfarstun. Mycket bättre än o springa 50 meter mitt i vintern mitt i natten. Flört

Har du hästen med dig där ute?

När jag gick gymnasiet så bodde jag själv med ett par hästar, ute på min uppväxtgård. 5 km från närmaste människa. Gud vad det gick snabbt in från stallet vissa kvällar. *Fniss* Men sa alltid till mej själv att skulle det funnits monster där, så hade de "ätit upp mej" för länge sedan.

Lycka till!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

smirik
0

Lycka till, det låter som något av utmaning och tycker det ett modigt val. Hoppas din nya livsstil kan göra att du får en bättre hälsa och mår bättre.

AnneAlva
0

Vad skönt att det gått bra med flytten ut på landet och hoppas att det kommer att göra sina mirakel som det ska! *kram*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Aje-T
0

Åhh, det låter alldeles underbart! Min familj hyrde ett litet torp i By, Dalarna, när jag var liten. Kanske samma by?

miano
0

Vet att du gått och väntat på det här.Och du vet att du är välkommen på fika hos mig när du vill.

Huset ditt är kan jag instämma är helmysigt,och det känns himla kul med en till uppfödare i Avesta kommun.Kan ju kännas lite ensamt ibland.Jag tror du kommer trivas här…Glad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Eine
0

#17 Åh jag tänkte inte på att du bor nära där! Vilken tur ni har !Det blir bra för er båda!

Anna77
0

mysigt!!! Jättelycka till!!!!!

Avots
0

Hade redan skrivit ett långt tack för allt ert stöd…, men jag och datorn är inte överens just nu. Alla mina USB-portar på datorn har slutat att fungera så jag kan inte använda min mus utan är hänvisad till min dators touch-pad och det fungerar inget vidare…

#17 Jag tycker också det är kul att ha en cornish-uppfödare så nära. En fika blir det säkert inom en snar framtid, jag hör av mig.

EvaG
0

Lycka till!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Gittan
0

Det är underbart på landet och att lämna staden. Har gjort samma sak.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld