JA, jag har hittat drömkatten nu!
Jag funderade och kollade överallt.
Jag for idag till "Kissan78" och träffade Mimmi hon var jättefin!
Men jag pratade med en bekant och hon hade träffat "Åke" (Bilden) på utställning och älskat honom från första stund.
Så jag såg att Åke behövde omplaceras.
Och nu är det stortsett bestämtt att jag åker till Luleå och hämtat Åke!!!!
(12timmar bussresa tur&retur)
Hur funkar det med att ta med katt på bussen? erfarenhet någon? olika mellan olika "bussföretag"
Visst är han underbar, lilla åke på 13månader!
Grattis!!
Buss har jag bara åkt kortare (2 timmar) sträckor, men i våras åkte vi bil till Oslo från Stockholm och det gick jättebra. Katterna sov i sin bur hela vägen, behövde inte ut och kissa trots att vi erbjöd dem detta.
Lycka till!!
p.s jag tror att vissa bussbolag inte godkänner djur på bussen pga allergirisken.d.s.
Jag hade med mig en stor råtta på swebuss en gång, och där var det ok att resa med djur.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Å vad roligt - Åke ser verkligen ut som en liten drömkatt!! Grattis!
Hoppas det löser sig med hemtransport - 12 timmar på buss låter liite jobbigt. Skulle nog välja ett annat alternativ om möjligt.
Lycka till !!
Vad, kul! Grattis!
#2 Swebus har ändrat sina regler för något år sedan, de tar inte längre emot husdjur. Brukade åka med dem till NERKs januariutställning, men det funkar tyvärr inte längre…
# 4 Oj vilket nerköp för dem! Då får jag ta tillbaka det tipset!
Då får jag nog rekommendera tåg? Det går ju fortare och det är lindrigare ur allas synpunkt! Det brukar nästan alltid finnas djurkupé!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Åhhh… en Åke!
Han är jättetrvlig och jättefin!!!
Jag träffade honom på Skellefteå-utställningen och Åker verkar vara ha ett nallebjörn temperament och så är han dessutom jättefin att titta på!
Lycka till med honom!!!
Vad kul!! Visst är han född värsternorrlänning eller har jag missuppfattat??? Hoppas du får hem honom utan problem.
Så roligt för dig! Det blir nog bra ! Och den kille som jag hade till omplacering och som du också var lite intresserad av,har redan fått ett gott hem och hämtas på söndag.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Tack alla

#7 kommer inte ihåg exakt men han är från området där jag bor.
så det stämmer nog!
jajust precis!
aa jag hoppas det går bra med bussen.
Det är så krångligt med bussar å allting! svårt att hitta på internet etc.
men ska ringa på måndag!
jag håller tummarna!
Han är ju verkligen jättesöt killen!! Det kommer alldeles säkert ordna sig med resan!
Du kanske t o m får börja fara på utställningar du med nu när du snart är kattägd du med! :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Om du åker vanlig regionbuss är det säkert inga problem att ta med katt. Swebus har som sagt ändrat reglerna men jag tror det är annorlunda om de är inhyrda för att köra linjebuss.
6 timmar på bussen för lilla Åke är nog inga problem alls. Reste 9 timmar med min hona när jag hämtade henne - buss, flyg och tåg. Skulle dock tagit 4,5 timme (om busschaufören bemödigat sig att verkligen titta på biljetten jag visade upp…).
Kycka till!
#10 Ja det är han! :d
aa det tror jag med!
ja jag hade iaf tänkt att fara på min första här i övik :) prova på liksom, blir skit kul!
#11 aa jag har läst på internet å det ska gå bra! ska ringa på måndag för säkerhetsskull.
va bra:D
TacK!
Jag vet att för ett par år sedan fick man åka med djur på swebus länstrafikbussar(linjetrafik). Men inte på swebus expressbussar. Har två busschaufförer i familjen som kör för swebus men har ändå dålig koll;) Lättast att ringa om du tycker det är krångligt på internet? Annars står väl alla regler på deras hemsida, borde göra…
Lycka till med den söta kissen:)
Det ska gå, men ska ringa för säkerhetsskull!
Tack Zoolatri
Tänkte, du kanske kan åka på ungdomsbiljett på tåget också? Det är ju väldigt bekvämt¨att resa med tåg.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Men det kostar väl en hel del?
Jag ska kolla upp det.
Men inte säkert jag åker upp, kanske värt att vänta 1månad så får jag honom hem skjutsad…
Fast det känns jättelång tid.. får se hur jag gör
#16 Bara det går bra för hon som har Åke att vänta en månad till, jag känner henne, så det är inget problem för mig att det skulle vara "nån okänd"…

Grattis, vad roligt! Hoppas att allt löser sig med resa och annat och att du och Åke blir en bra radarpar.
Hoppas också du fortsätter "hänga" här och visa fina bilder på lillkillen, han är jättesnygg!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hon blev lite tveksam nu om jag ska få köpa åke, eftersom jag ska plugga vidare om 1-3år och då måste jag ju flytta till lägenhet eller studentbostad.
men jag har sedan ett år stått i bostadskö för vanlig lägenhet så… jag ser inget problem..
hoppas hon förstår det..
får jag Åke så kommer jag vara kvar här och visa bilder med mera