OT spikmatta
Tack så mycket till IngerN & Buffy som tippade om Spikmattan. Vi köpte en på onsdagen och redan efter 3 dager, ja då känner vi båda av att vi har använt den.
Och det bara på ett positivt sätt.
Jag vågar nästan inte säga det men jag har bara använt min inhalator 2 gångar sedan onsdag, jag tar fortfarande båda antihistamin och singulair men jag har knappt kunna andas utan att använda inhalator minst 3 gångar per dag.
Smila har haft svårt att sova senaste tiden vaknad runt klokkan 1 på natten och inte kunna somna om igen. Första natten sov hon till 3, andra till kl 5 och i natt till vi blev väckt av alarmen.
Allmänt känner jag mig bara bättre & hoppas det fortsätter om jag använder den varje dag.
Det kan absolut anbefallas att prova och efter ett par gånger gör det faktisk inte ont att ligga på den.

Beställde precis min egna nu när jag läste om att din astma blivit bättre, har själv astma, har även en taskig rygg, generell värk i hela kroppen (fibromyalgi), sömnsvårigheter, migrän och så lider jag av nervsmärtor så jag känner att det är värt att prova.
Fungerar det på hälften av mina problem så är det guld värt =0)

Men…OJ..vilka resultat!!

Helt otroligt..jag var lite skeptisk till att det stod att den var bra till så mycket-då blir jag alltid det..
Men jättekul att det verkar funka även mot allergin!!
Samtidigt är det ju inte så konstigt då den motsvarar akupunkturpunkter-och akupunktur är ju i dag en erkänd metod som används i sjukvården så..
Jag äger ju inte någon ännu-utan har bara provlegat hos syrrran några gånger -men nu måste jag beställa en!!
För..här ligger jag kl halv tre och kan inte sova..
SKulle vilja ha den här nu!!
Dessutom har jag värk mm som den är underbar till..
Gick faktiskt förbi en hälsokostaffär i dag där de hade en i fönstret(dock ej den modell jag vill köpa) Men den kostade 100 kr mer där än på nätet..men det är klart porto tillkommer ju..
Men-det var inte rätt modell ändå..
Men-jag hade då med en kopis med fibromyalgi och just i dag hade hon jätteont- men tyvärr vågade hon inte alls testa den..
Jag vågade inte tjata då jag inte vet hur man reagerar på det när den är som värst-det stod att dne ej skulle användas vid aktiv reumatisk värk osv..
#1 Ta det lite lugnt bara i början(du kan lägga en handduk eller tunnare tyg mellan) om du har svår fibrovärk -men jag tror att du kommer må bra av den..
Hjälper den mot ryggvärk och stelhet. Och om man är "tung" vad händer då?

Ja..den är bra mot ryggvärk och stelhet i ryggen..(i länken om den mattan IngerN har, står också att man kan lägga den runt leder osv..)
Hmm vet inte hur det går när man är "tung"..
Det är klart det måste göra mer ont då-man kan ju ha tyg emellan står det..du bör nog fråga om det finns en maxvikt - jag vet inte tyvärr..
Syrrans matta är det ju av plast(lätt att tvätta av) med luft inuti som formar sig efter kroppen..de som ej har luft i sig ska man ha på en mjuk madrass..Ja..det har man iofs ändå..
"Spikarna" är ju av plast och ser likadana ut på flera modeller..
(Finns dock en grön annan variant helt i plast med raka smala piggar upp över hela - jag tror inte på den- den saknar det speciellt mönstret också som de andra har..nabbar i runda cirklar ..)
Sedan lägger man liten kudde under nacken så att det kommer åt där- men det står mycket i länken som Inger bifoade-samma typ av matta som syrrans, men i tyg och patenterad av en yogakille..
Kort svar som vanligt!

Nej NU måste jag sova..herregud-klockan är över tre!!
Nu skulle mattan varit här..

Vi har köpt den av plast - för den är lättre att hålla ren. Det står man skall pusta upp den men vi tyckte den var så ojämn att ligga på då, så vi har den bara platt.
Vi har ett tunt linne på när vi ligger på den, och den funkar utmärkt ändå. I dag har jag "träningsvärk" i hela ryggen så det kommer nog att hända mycket till, här i början. Jag vill inte säga att den kurerar min allergi och det kommer den nog heller inte till, men jag har utan tvekan en bättre andning och behöver min inhalator mycket mindre. Jag känner mig avspänd och som sagt allmänt bättre.

Men oj va roligt att fler provat spikmattan.
#0 Underbart att höra, hoppas på fortsatt framgång.
Själv ligger jag på min matta morgon o kväll ca 20-30 minuter, ibland längre då jag lyckas somna på den.
Sen jag började med min matta så sover jag mycket bättre då min värk i ländryggen i stort sett är borta, och har blivit rörligare dagtid då jag även då har mindre ont. Min dotter provade den efter att ha fått en kraftig benhinneinflamation i båda underbenen, efter att hon legat på mattan så försvann nästan all värk i benen, så hon beställde en matta på stört.
#3 Alla kan använda mattan oavsett tyngd, i början kan man(om man vill) lägga ett tunt tygstycke imellan mattan o kroppen, och ja, stelheten förbättras avsevärt.
Jag är helsåld på min spikmatta och nåde den som förtsöker ta den…..
Må så gott på er spikmatta…..för det gör jag.

Jag har bara legat på min matta 2*30 min än. Det gjorde inte så ont som jag trodde, men smärtan försvann inte helt efter ett tag som jag trodde. Det var iaf avslappnande. Ska nog lägga mig på den nu, har ont i svanken.
Det var en artikel i Aftonbladet häromdan: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3096793.ab

…det blir till att inhandla en…helt klart…
Har haft spikmatta ett bra tag men har faktiskt inte använt den… Bara provat den en gång o den var riktigt skön att ligga på. Nu när jag läser hur bra den funkar för er andra måste jag ta fram min o använda den regelbundet!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se