Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 1228 ggr
RacerDonnans
0

Resultat från SUK 7-8 Juni!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu äntligen skall jag rapportera från min otroliga helg.
Jag har nog inte riktigt fattat ännu.
Har suttit och fixat med bilder idag och hoppas att det är ok att "skryta" lite och rapportera med eget inlägg per tjej. Jag har nämligen väntat 11år på detta och nu hände det dubbelt upp. Först här en bild på den skörd vinster som mina tjejer tog.

Skall berätta att Heman tog sina två första cert och fick fina bedömningar. I lördags förlorade han NOM på håret mot en oci och igår tyckte domaren att han var otroligt lovande men inte riktigt färdig än. Han var för ung ännu. Hon sa dock att hon tror att han kommer bli "farlig" (i positiva ordalag). Jättekul. Jag är så stolt över honom.
Har nu en bildbomb på väg, med en massa fina bilder från torsdag-fredag på honom så han får en egen tråd med bilder.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RacerDonnans
0

Börjar med Evita som jag ABS:ade i den "vanliga" bedömningen eftersom hon är ur kondition och var lite väl orolig. Hon fick nöja sig med avelsklassen denna gång och hoppas att hon genom att få vara med som avelshona lugnar sig och går att ställa igen.

Hon blev i alla fall BIS avelshona båda dagarna.

Dragonrebell
0

Det var du väl värd! Grattiskramar igen!!

RacerDonnans
0

Sen har vi nog den största överraskningen för mig.
Rara goa, mulliga, gulliga, gamla Candy.
Hon blev BIS senior båda dagarna, tog sina två första CAP och blev till och med NOM med tuff konkurrens på söndagen. Den katt hon mötte i NOM är en som jag är och har varit oerhört förtjust i länge. I min värld fanns det inte att hon skulle vinna över den katten, även om jag såklart älskar och är stolt över min Candy.

Här är tre bilder, den första på Candy med vinster och den andra är Candy i panel. Tyvärr så är det ett släktdrag att flära och jag lyckades inte fånga henne i de ögonblick hon visade upp öronen på "rätt" sätt så jag ger er en tredje på bara Candy, tagen ikväll där öronen visas lite bättre i alla fall.

RacerDonnans
0

#2 Tack! Rapportera du med. Han skötte sig så fint!

Här är bild två i panel! (Måste bara få visa den då hon inte varit i panel sedan hon var dryga året snart 8 år sedan).

RacerDonnans
0

Sist bilden som visar att öronen sitter rätt fint trots allt!
(Ingen kanonbild, men öronen syns i alla fall)

geiputaus
0

Grattis :)

Buffy-co
0

GRATTIS!

Vilken härlig korpsvart färg Candy har!

En dum fråga kanske…- Blir inte svarta katter grå med åren som hundar oftast blir??Generad
Fick det till att hon är 9 år nu eller hur?

RacerDonnans
0

Sist och minst!
Stacie min underbara älskling tog sina två första BIS vuxen.
Hon har tidigare blivit BOX en gång sista året man kunde bli BOX och i övrigt NOM ett antal ggr. Veronika sa att jag bara stod och sa Va??? Länge efteråt innan jag kom på att jag skulle hämta min vinnarkatt i lördags.

Hon hade varit rätt orolig tidigare under dagen så jag hade funderingar att be domaren att inte nominera henne om det skulle bli aktuellt, men då domaren så glatt sa att hon med glädje ville nominera denna underbara katt så kunde jag ju inte be henne låta bli.

Så här i efterskott kan jag ju bara säga att jag är glad att jag var tyst och gav Stacie chansen att få visa upp sig. På lördagen var de endast tre nominerade men på söndagen var de fem varav två var samma tjejer som på lördagen.
Stacie vann med 2-1 mot en annan Cornish dam på lördagen och med 3-2 över en Sphynx på söndagen.

En helg som denna kommer jag nog aldrig få vara med om igen, men kul var det!!! Jag är så stolt över dem alla!!

Bild1 Stacie med vinster. Bild2 så här provade jag få mina katter posera vid priserna (lyckades inte så bra som ni sett, men denna bild blev rätt kul).

RacerDonnans
0

#6 Tack (de är ju släktingar till din raring. Stacie är kusin med Phoebe)!

#7 Tack, ja den är korpsvart och hon blir 9 i början av september, en del blir grå med åren, en del förblir korpsvarta. En del är grå hela tiden.

Här är sista bilden på Stacie!

Rexjen
0

Vilken helg!!! Stort grattis! Men var är bilderna på Heman?Oskyldig

RacerDonnans
0

#10 Tack så mycket, ja vilken helg. Har inte riktigt fattat det än!

Lovar att bildtråden på Heman kommer imorgon eftermiddag/kväll. Jag har lovat förr och det har dragit ut på tiden men nu har jag nästa alla bilderna klara men orkar inte lägga ut dem ikväll då jag håller på att svimma vid datorn av trötthet. Helgen var oerhört intensiv med mindre sömn än vanligt. Lördag-söndag sov jag 15-30 minuter i stöten i max 2-3 timmar av flera olika anledningar.

rexmamma
0

Grattis!!! Vilken helg det måste ha varit för dig och dina fina kissar Skrattande

[Silkwaves]
0

En hel massa grattis till dig och kissarna och förstås alldeles speciellt mycket till vackra Stacie. Pappa Ramses hälsar och säger att han är stolt !!

[Wiveka]
0

Stooooort grattis!!!

Spotless
0

Men jäklar vad roligt! Stort, stort grattis och det är klart att du ska "skryta"!

Har länge varit sugen på att åka uppåt landet på utställning någon gång, men det blir liksom aldrig av. Någon gång kanske…

AnneAlva
0

Grattis!! Verkligen jätteroligt och du är väl värd det!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

geiputaus
0

#9 Va roligt!! Det visste vi nog inte… Är lite svårt som nybörjare att hålla koll på vilka katter som är vilka i den här djungeln av cornish ;)

RacerDonnans
0

Tack än en gång allihop för gratulationerna och allt snällt ni skrivit.

kissan78
0

Än en gång stort grattis Ingela till alla framgångar i helgen!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

malin-n
0

Kul! Stort grattis från mig och katterna!

Kraaaaaaaaaaaaaam, Malin

Elica
0

Oj, oj! Det har varit en äventyr - jättegrattis till båda "nattens drottningar"… och deras matte. Jättefint att höra att också lite vuxnare katter kan slå sig igenom…

Leffe
0

Grattis till de fantastiska resultaten

olina
0

Grattis till framgångarna Glad  

Var faktist där ock såg dina fina katter  :)

RacerDonnans
0

#20 Jättekram tillbaka (tack även ni andra). Hoppas Harmony och Fantomen kan följa oss någon gång.

#23 Vad kul!! Ställde du också ut? Hur gick det i så fall?

cherish
0

Den HÄR tråden har jag ju helt missat (skedde nog under min mest inaktiva tid i våras med student och kalas och annat).

GRATTIS GRATTIS min kära vän! Vilken fantastisk helg!!!! Att Phoebes farmor Candy blev BIS båda dagarna och nominerad kastrat!!! Helt otroligt!!!

Måste kännas gott efter så många år av uppfödning - njut av allt och du FÅR skryta! Hur ofta gör du det …?! ;)

Kram, kram från alla släktingar här hemma!!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

#25 Tack vännen. De är ju släktingar till Phoebe alla tre. Evita är ju faster och Stacie kusin. Ja nu har jag fått skryta lite, antar att det aldrig kommer upprepas med denna typ av storvinster i alla fall.
Känns härligt att få ha upplevt det. Kram till er alla men en extra till Phoebe och "min" lilla pussgurka!!!