Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 868 ggr
MyTwiggs
0

Det börjar bli dags...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu går vi och väntar på att Nappis (S*Faries Jersey Girl som hon heter på söndagarna) ska ha gjort sig redo för fin middag med sin tilltänkte! Som ni nog förstår har jag ändrat mina ursprungliga planer, och jag har varit dålig på att uppdatera min hemsida, men HÄR har vi det blivande paret till allmän beskådan!

Vad tycker ni föresten om layouten på sidan nu? Nu är den väldigt S*MyTwigg´s!

Om du är intresserad av en S*MyTwiggs´s-unge kan du nå mig på mailen mytwiggscrx@yahoo.se eller ringa mig på 070-2910229

Bifogar en bild på Nappis, blivande S*MyTwigg´s-mamma! Foto:Lena Lindström

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Här är hennes blivande date

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Är så förtjust i Anns hane! Det kommer att bli underbara ungar efter honom och Nappis.

KaCee
0

Rasken är skitläcker med sina blå ögon… men en liten fråga. Varför ändrade du dina planer?

IngerN
0

Men…GRATTIS till ett bra val.

MariaT
0

Kul kombination =0) Blir nog massor med fina bebisar.

Din hemsida har blivit ursnygg.

Lycka till med parningen och bebbarna.

MyTwiggs
0

# 3 Javisst! Älskar hans ögon! Dels ändrade jag mina planer för att jag gillar Rasken mycket, och dels för att jag ser andra möjligheter i Allan. Jag hoppas på hans kull som, om allt går vägen, kommer att födas i höst/vinter, och jag kommer att ha möjligtet att ta del av den kullen om det blir någon intressant rackare. Jag ska som det ser ut ta två kullar på Nappis innan hon går i en välförtjänt pension (hon kommer dock att få en lååång semester efter denna kull då jag har andra saker på gång under hennes kontemplation). Vi får se vad det blir. Jag har tänkt mycket på detta, men mitt beslut fattades för länge sedan efter några sömnlösa nätter. Jag vet också att en liknande kombination som min första plan är på gång på icke nämnt katteri och det är naturligtvis för alla inblandade mer spännande att få lite variation kullarna emellan.

www.mytwiggs.com

SandraK
0

Det kan bara bli snygga ungar av den kombinationen!

Cool & snygg banner (el. vad det heter) högst upp på hemsidan. Orkade tyvärr inte läsa allt, tycker det är jobbigt att läsa på engelska.

Det måste vara jobbigt att barfa sina katter och samtidigt vara vegan!? Jag skulle inte klara det och jag är ju bara halvt vegetarian.

MyTwiggs
0

# 7 Det tror jag också! Jag tror mycket på denna kombination och jag dreglar över hög vitfläcksgrad! Mumma!

Oh.. Angående BARF och veganism så är det delvis för mat-djurens skull jag väljer att barfa, då jag använder eko-kött från grannskapet. Vad gäller själva beredningen så gör jag den inte själv, för det har jag inte stake till.. Vad har man goda vänner till? *blinkar till Zoolatri*

www.mytwiggs.com

SandraK
0

#8 ok då förstår jag! Glad

majsan
0

Han är tjusig Rasken.. Och dessutom döpt efter den bästa svenska serie som gjorts. Tror jag sett alla avsnitt ett tiotal gånger.

Det är bara invänta marsning men det brukar inte Nappis vara svår med..Skrattande

smirik
0

Lycka till, det blir fin fina bebisar och vilka blå vackra ögon rasken har.

MyTwiggs
0

# 10 Nej, hon är ju lite lättfotad. Fodervärden är så schysst och står ut med allt. Jag vill ge henne en stor eloge!

www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Vilken rolig kombination! Han är en snygging, Rasken, blir nog toppenbra det där!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

zoolatri
0

Det ska bli väldigt roligt att se vad det blir av deras kommande dejtande! Raskens ögon är förtrollande…

#8 Blink blink…

MyTwiggs
0

Jag fick ett mms från Nappis idag. Ännu inget löp, men hon är sååå god vän med collievovvarna på kenneln, och på bilden låg hon uppe på en av tikarna och sov som en liten lycklig lockig prydnad!

www.mytwiggs.com

Clee
0

Lycka till med dina planer! Äter inte heller kött (dock mejeriprodukter, fy mig) och BARF:ar - nåja, åtminstone emellanåt. Orkar inte alltid med det rent matematiska med att komponera alla måltider och att ha upptinad mat till katterna som inte ska bli härsken.

Är det alltså så att zoolatri tillverkar BARF? Jag är nämligen intresserad av att köpa, men det kanske inte är det lättaste att få ned det till Malmö. Obestämd

MyTwiggs
0

# 16 Tackar! Jag tycker att det är ganska lättsamt med BARFandet eftersom jag gör en månads kattmat uppdelat i små endags-frysburkar åt gången. Jag användet nöt- häst- och fågel och ser till att räkna ut på ett ungefär hur stora frekvenserna ska vara och beroende på vad jag har för djurdelar så tillsätter jag lite av varje som komplement.

Jag får hem råvarorna till mig tack vare en god vän som jobbar på ett litet slakteri i närheten och sedan tillverkar BARF efter mina instruktioner, men inte av mig. Visst kan jag sälja lite BARF men jag tror det är svårt att lyckas frakta det till skåne tyvärr!

www.mytwiggs.com