Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 2015 ggr
svea1
0

Den perfekta katten ;)

Inom ett år kommer vi förhoppningsvis utöka vår lilla kattflock med en kattunge. Det skulle bli till våren/sommaren/hösten 2009.

Vill ni hjälpa mig att hitta den katten jag är ute efter? Någon av er kanske har planerat någon kull som stämmer överens med vad vi letar efter.

Vi är en familj med tre barn, 9, 7 och snart 2 år. Vi har två crx, en hona och en hane, båda är kastrerade. De är 1,5 år båda två. Katten kommer få buskompisar, mycket gos, tid o kärlek.

Jag vill nog helst ha en hane. Jag gillar den mycket smala typen, högbent och med stooora öron. Han ska ha utställningskvaliteter. Drömfärgen är paddmaskad med mycket vitt….. Men färgen kommer inte före typen.

Vi bor på västkusten men kan åka en bit om det skulle behövas.

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en parning på g mellan min Nappis och en mycket snygg hane med Höööög vitfläcksgrad. Det blir högbent från båda håll och paddor kan det bli. Jag vill inte göra dig besviken, men den perfekta katten finns inte… särskilt inte om den är en paddmaskad hane. I det fallet får du nog önska dig entingen paddmask eller hane.

Jag kommer också att leta fodervärd till en kattunge snart om allt går som det ska. I den kullen är det troligt att det dyker upp spännande färger. Pappa katt är harlekin (bilden) och mamma katt är svart tonkanespadda (maskad). De är högbenta och fina!

Jag har även andra spännande planer på gång som ännu inte är redo för rampljuset!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hanna-H
0

Nej, paddmaskad blir tyvärr svårt på en hane för det förekommer bara på hanar med genetiska fel, padda är en färg resterverat för honor dessvärre. Flört

Lycka till i jakten på er nya familjemedlem! Glad

svea1
0

Haha.. ja givetvis funkar det inte med padda och hane, jag vet inte hur jag tänkte *s*

Men en maskad hane är snyggt, men inte ett krav.

"1 Det låter intressant, du får gärna uppdatera mig om hur det går med dina planer!

[Silkwaves]
0

Ja det är många spännande kullar på G. Mitt råd är ta god tid på er i ert kattletande, både vad gäller val av katt och val av uppfödare. Men låt sedan hjärtat bestämma vilken kattunge som ska bli er - kanske väljer han er ? Brukar bli bäst så.

Hos oss kommer Libelle att paras så snart hon löper med vår egenuppfödde Kenny. Maskade katter blir det med största sannolikhet inte, men däremot hoppas vi på höggradigt vitfläck (svart-vita eller röd vita hanar och svart vita och sköldpaddsfärgade med vitt honor).

[Silkwaves]
0

Pappa katt måste ju få va med :-) Här kommer en bild på Kenny - tyvärr suddig och med vinklade öron men ändå..

svea1
0

#4 Ja, god tid kommer vi ta på oss. Vi har inte brottom alls. Men vill man ha en riktigt fin katt behöver man nog slänga ut lite "krokar" här och var för att se vad som är på gång och se var man ska leta någonstans.

svea1
0

Kenny är verkligen superfin!

[Silkwaves]
0

#7 Tack Skäms

Eine
0

Jag kan säga redan nu, att Den Perfekta Katten finns inte!Men det finns de som är näst intill. Du måste nog träffa de katter du är /blir intresserad av. Hjärtat måste ju finnas med, och smaken är såååå olika på vad man tycker är snyggt/perfekt..Bara en tanke jag fick. Lycka till!Jag har själv många parningar planerade framöver, en del blir colourpoint och  kan bli riktigt bra.Men Perfekt, nej det blir det inte.Och om  jag någonsin får den Perfekta Katten så säljer jag den inte,Coolinte ens för allt smör i Småland.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

svea1
0

Nä, jag vet att det inte finns "den perfekta katten" Det var därför jag skrev Flört bakom.

Men min katt Svea med sin tigermage och svarthaka och Gösta med sin fetsvans och rufsiga päls, de är perfekta för vår familj Flört Skrattande

Eine
0

#10 Jo det förstod jag!SkrattandeUtan kärlek kommer man inte långt.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

Tror nog de flesta uppfödare har planer för nästa år Skrattande Jag har planer, men vet inte riktigt än om det är möjligt att förverkliga dem. Jag planerar att para min Juppi nästa år, om rätt hane dyker upp. Förhoppningsvis också min Rory, som bor hos fodervärd i Vinslöv, samma sak där, rätt hane måste dyka upp.

Så det är nog att hålla koll på uppfödares hemsidor och också rasringarnas hemsidor.

AnneAlva
0

Vi planerar två kullar till nästa år, en nu till vintern som kommer vara flyttklara i vår och en till sommaren nästa år som kommer att vara flyttklara till hösten nästa år.

Första kullen paras vår Lethe, S*Godreign's Lethe, (sköldpaddsmaskad harlekin) med vår Ringo, S*Magicbrook Jaques Clouseau, (röd bicolor).

Andra kullen paras vår Neffi, S*Godreign's Queen Nefertiti, (chokladsköldpadd med vitt) med Hanna och Jimmys  Sune , S*Brave New Curl Fuck the system, (svart bicolor) om allt går enligt planerna.

Bifogar en bild på Lethe, fler bilder på våra katter finns på hemsidan

Om du är intresserad är det bara att höra av dig!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

# 13 Ååååh! Kul! Mina goda vänner gör kattungar ihop (ja.. deras katter i alla fall)

www.mytwiggs.com

svea1
0

#13 Jag lägger genast till din hemsida på mina favoriter.

Håll mig gärna uppdaterad!

majsan
0

Här kommer det kullar till nästa år från januari och framåt. Då blir det  höga ben och jätteöron. Ska para min DK*Loveid Chinatown med S*Änglarnas Colorado Crash. Bara högvitfläcksgrad och kan  även bli maskat. Sedan ska min DK*Loveid Beauty of The Beast träffa min kille S*Faries Ed Tom Bell.Även här kan det bli maskat. Planer till sommaren är efter en hona jag snart får hem som ska träffa maskade skönheten S*Faries Iorek Byrnison..I den kullen blir det maskat..Stamtavlorna är väldigt spännande med mycket utländska linjer bla rysskt, isländskt, amerikanskt, japanskt, slovenskt,engelskt,finskt och danskt.Jag kommer att söka fodervärdar och gärna som har intresse av att ställa ut katter..

MyTwiggs
0

Nu finns det nya uppdateringar på min hemsida HÄR kan du se en kull vars parning kommer att ske i det snaraste.  Det kommer att bli flyttklara ungar, om allt går som det ska, i vår.

Här är mamma och pappa till kullen

S*Author´s Rasken och S*Faries Jersey Girl

www.mytwiggs.com

svea1
0

Oj, oj vad många kullar som jag får hålla mig uppdaterad om Skrattande

#16 Din Iorek har en av mina favoriter. Så snygg. Jag är antagligen inte intressera av att vara fodervärd. Vi funderade på det först, men vill nog hellre köpa en katt.