God morgon 13 augusti!
Idag är det redan full rulle på Allan (bara Allan och inte Allan-Ballan). Elvira och Allan leker som tokar och jag har tvätt-dag! Inget jobb idag eftersom Veterinären hos oss skulle på något häst-evenemang.
Två goda vänner kommer hit på besök!
Igår plockade vi kantareller, rödgul trumpetsvamp och blek taggsvamp, så det blev riktig festmat med klyftpotatis, bönsallad och svampsås med kokta grönsaker (kött för dem som åt det). Härligt!
Ha en fin dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Här regnar det idag igen
, lite typiskt nu när jag är ledig… hade "storfrämmande" igår när vi fick besök av Götas uppfödare…
Ha en bra dag allihop!!
Twiggie, det låter ju supernajs! Jag älskar att plocka svamp men J hatar det. Såklart. Synd att vi inte bor lite närmre varann, vi kunde hittat på massa bus om dagarna!
Idag blir det jobb igen
. Ser att fiskarna är lite hungriga, de pockar på min uppmärksamhet, så först av allt ska väl dom rackarna få mat.
I kväll kommer några kompisar hit och tittar på Bhelliom, de ska ev vara fodervärd (de har redan en av våra missar, Garbo), och de ska även hjälpa mig att programmera mitt betällningsformulär. Kanoners!
# 2 Ja, men kom hit! När jag har inspekterat i skogen så ska jag bjuda till forumsvampplockning för den som vill, och tillhörande middag! Beställningsformulär!!!!! Hjääääälp, det blir min ruin, Hanna!
www.mytwiggs.com

Här skiner solen idag mellan mörka moln. Känns lite höstigt ute och jag ska ge mig ut idag i skogen i några timmar.. Jag har också hittat blek taggsvamp och det är ju ett väldigt säreget utseende på dem men ändå så är jag så harig så jag vågar inte plocka dem..Ska bli skönt att komma ut några timmar i naturen..Jag har suttit och studerat denna bra svampsida och faktiskt så är ju de flesta svampar inte giftiga..

Jag vill också plocka svamp!! Det borde finnas massor nu efter regnvädrena!
Idag byter jag framruta på bilen, pengar jag gärna använt till annat men sprickan som startade i kanten förra torsdagen bara kryper längre och längre fram, så det måste göras. Nu har jag syrrans bil… HELT annorlunda är det att köra den eftersom det är manuell växellådan och jag har haft automat i ett halvår. Efter lunch får jag tillbaka min pärla igen :-)
Superdupertrött, men det går väl över när jag kommit in i jobblunken igen.
Ha en bra dag allihop!

Morron
Regnigt ute, och "inne". Ingen bra kväll/natt/morgon. Men hade super trevligt besök både i går på dagen, och sen från 18 till sent på kvällen. =) Super tack vänner!
Hoppas i alla fall eran dag blir bättre än min.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

God morgon !
Här var det fullt av svampmänniskor..jag älskar att var i skogen..men plocka svamp….ja *harkel*..jag äter den inte…enda svamp som ev. går ner är champinjon..vet inte ens om jag kan stava till den…
AnnaS var försiktig …med manuell växellåda…vi hade en med automat tidigare (sambons) och min manuella (sportbil)..var livrädd varje gång han skulle köra min bil…ja det var nära flera ggr vid start att han "hoppade" in i nåt framförvarande…nu är även hans bil utrustad med manuell "låda" och den bilen är väl fem år vid det här laget…..vanans makt du vet…
Solen behagar skina och ledig är jag så en långtur i skogen blir det..utan svampplockning….
Ha en jättebra svampdag ni andra !!!
God morgon.Ingen svampplock här inte,men jag äter den gärna.Ska nog fixa lite här hemma i stället.Sköt om er.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag äter också gärna svampen, men plocka nej

#7 Som tur är så måste jag ju ha bromsen nertryckt för att kunna "växla" min automatiska bil, så jag hade bromsen i istället för kopplingen imorse när jag skulle starta syrrans Hyundai… Vi for inte SÅ långt
Men mycket sitter i ryggraden, så det går framåt i alla fall 

Goddag!
Har burit tunga matkassar i gassande solsken idag och blev både varm och muskeltrött. Laddar upp inför helgen då vi får besök av min bästa vän som bor i Karlstad. Hon bestämde sig för att bli vegetarian igår så det blir inte riktigt den meny jag hade tänkt mig. Är det någon som har bra vegetariska recept som inte är så avancerade får ni gärna PM:a mig!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God eftermiddag!
Idag har jag varit ute på gården med Rasmus. Varit en sväng till Jysk, köpte en ny badenbaden-dyna till nästa år och så råkade ett mysigt täcke för halva priset slinka med. Håller på att tvätta nu.
#11 jag är "fusk-vegetarian" (äter kyckling & fisk), det finns mycket gott halvfabrikat i frysdisken numera. Quorn -färsen kan man använda som köttfärs, bitarna och filéerna istället för kyckling. Hälsans kök's Vegeschnitzel och Sojakorv gillar jag också.
www.mytwiggs.com

Har i Hastings blaser det som bara den, det gar knappt att ga uppratt ute! Havet ar upprort och molnen tunga, emellanat kommer riktiga skyfall.
Det ar jatteroligt har med barnbarnen, men jag har svar kattabstinens! Jag langtar nat otroligt efter missarna! Pa fredag far jag se dem igen….