Klokord 12/8
Medelåldern är den tid då man är tillräckligt gammal för att veta vad man inte bör göra, men tillräckligt ung för att göra det ändå!
Yippii
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Den var bra Eine!!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
En fråga:
Undrar var mammor lärt sig allt det de varnar sina döttrar för?
Anna-Karin
#2 DET är en bra fråga…fan så kul de flesta mammor haft
Ohh! Och jag är tillräckligt ung för att inte veta vad jag gör, så att jag kan lära mig vad jag inte borde göra så att jag kan fortsätta göra det och veta hur man parerar problemen som det jag gör bidrar till… Hur vet man att man är medelålders?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#4 "hur vet man att man är medelålders" jo, när du börjar gilla pelargonier
# 5 Är det så? Jag gillar de klassiska mårbacka-pelargonerna i vitt och rosa, men inte de nya hårdavlade modevarianterna.. Då är man inte medelålders längre va, utan TANT? 
www.mytwiggs.com

#6 jippie, är det så då är jag fortfarande medelålders och inte tant……suck, vilken tur
# 7 Jag får grattulera! Det är bara för mig att ta fram stickningen! Katter och gungstol det har jag ju redan, men ingen muttrande gubbe att koka blaskigt kok-kaffe på vedspisen till (för det vet ni väl att alla tanter gör, åtminstone i smyg?)…
Jag får leta efter en.. Fast jag tror faktiskt att jag är mer av en gubbe. Får gubbar gilla rosa mårbacka-pelargoner?
www.mytwiggs.com
#8 Det gör dom nog all i smyg;)
Jag gillar citatet!
Alltså:Tjejer! Jag är äldst här tror jag. Jag har ingen gungstol men älskar Rock och Reggie(hur stavar man det då)Jag stickar inte men älskar att resa och uppleva nya saker, och funderar på att börja sy på symaskinen igen. Jag har inte lagt *locket på* utan älskar att titta på killar i åldrarna 40+.Målar mig gärna, färgar håret ofta och klär mig inte i blommiga rockar(om jag inte känner för det!)Ingen gubbe har jag och det är både skönt och inte…
Kommer nog aldrig att erkänna att jag är för gammal för allt kul, det vore ett nerköp. Så ta det lugnt tjejer, från 18-65,livet är vad vi gör det till.Åldern har inte så mycket betydelse, mer än att man orkar mindre med tiden.På alla områden.

Eine, du ar for harlig! Kram fran oss i Hastings!

#10 Gillar också rock och Reggie, älskar att resa och pyssla och känner mig allmänt mycke yngre i mitt sinne än de dryga 50 jag är…..
Ålder är ett relativt begrepp. Det finns tanter som är 25 och tjejjer som är 85 år.
Anna-Karin
Nu känner jag mig lättad! Jag kanske inte är tant (observera att jag bara varit fördomsfull på ett hjärtligt ironiskt vis och att jag inte tror att alla bruttor äver 65 stickar). Visst lyssnar jag på Reggae och älskar festivaler! Man kanske kan vara lite tantig ibland ur det perspektivet, men då är det helt frivilligt för att bryta upp sin vardag med lite lugn och ro!
Igår såg jag Natural born killers, och det är då ingen renodlad tantrulle inte!
www.mytwiggs.com
#14 Jag forstod nog hur du tänkte,att du skojade till det.Det finns ingen gräns för var *tant* börjar, det är nog som du #13 skriver!
#11 stor kram till er alla!
Härligt Eine! det var ett motto man kan leva efter med råge!!!
Man är aldrig äldre än man gör sig… alltså sisådär 27
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan
#16 Jo men visst.Det är bara skalet som ser äldre ut