Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 608 ggr
MyTwiggs
0

God morgon, vänner! 12 Augusti!

Nu ska jag iväg till Jobbet. Allan ville hänga med också, sa han! Kul!

Ha en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

God morgon!

Hade lättare för att somna igår, men det var inte tillräckligt tidigt, tänk att man alltid kommer på att man ska göra så mycket precis när man ska sova… Dessutom så har jag väl inte sovit ikapp gårdagens natts sömnbrist. Så jag är fortfarande trött!

Idag ska jag klippa mig, min frisörska har en massagestol och det är så skönt. Jag kanske somnar?

Natali
0

#1 Ja, allt man kommer på, bara det, och sen bara det. Så vipt är klockan alldeles för sent. Känner igen det.

Här väntar jag besök. Martina som har Idun, skall komma. Så jag har ca 3 timmar på mej o få det ok här inne. Det är lite stökigt nu. Skäms 

Sen packar jag in sonen, och Betty skall med. Har ju varit lite från och till om hon måste flytta, då hon och Pepsi inte kommer överens. Men har inte försökt så mycket. Så var en familj här i går. Och wow. Hon låg o kurrade i deras famn. Så skall åka o hälsa på med Betty.

Sen snabbt hem, så får jag ännu mera besök.

Så ska jag också försöka få mej fyra fälgar med bussgods. Får se om jag hinenr med allt.

Ha en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

cherish
0

#1: Ja tänk att det är så varje gång, eller att man precis lägger sig i sängen och så kommer man på allt det där man glömt!

Här har jag ju Zsarorna på besök ute i friggen och igårkväll hade vi en mysig tevekväll där vi pratade katt och fick spola tillbaka filmen (el vad det heter med cd) hela tiden för vi bara babblade. :D Sent blev det oxå! Så himla kul att få träffa Winniepinnie som vuxit till en vacker tjej som är sååå himla lik sin mamma så jag tog miste hela tiden!!! En liten "fräsig" sak är hon - märks hon är padda!

Tillbaka på jobbet igen sen igår och det är full fart framåt i 180 knyck minst!

Hoppas ni alla får en härlig dag!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Strawberrygirl
0

God morgon!

Andra semesterdagen. Igår slappade jag och tog det lugnt mest, Idag ska jag försöka röja lite i förrådet.

Glittra och Mini hade världens busröj i sängen tidigare, det var så roligt att se! Chili är fortfarande full av hormoner och Leo lika cool som vanligt. Nu sitter Glittra på min axel och bara spinner, livet är härligt!

Önskar er alla en underbar dag! = )

Eine
0

Godmorgon.Vaknade alldeles för tidigt, men låg och sydde tankarna. Rätt kul att komma på olika idéer, det är säkert 20 år sedan jag sydde på maskin sist!Mitt dåvarande jobb och sedan katterna, har hindrat min konstnärliga ådra på den kanten.Men jag har en Plan!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

SandraK
0

Godmorgon!

Jag beställde faktiskt en "spikmatta" igår kväll, ska bli spännande att se om den kan få mig att må bättre och sova bättre.

Ska väl göra lite mer äppelmos idag.

A-M.H
0

God morgon !

#6..oj beställde du en..glöm ej en att berätta vad du tycker om den…kanske har jag beställt en innan du fått din…kan inte bestämma mig riktigt..Obestämd

…en dryg vecka kvar på semestern…klagar inte…det är nog den softaste semester jag haft..någonsin….Glad..sambon stackaren började jobba igår…

Ser regntunga moln över Stockholm….men det bekymrar föga….Tungan ute

Ha en bra dag !!

IngerN
0

#1 Massagestol, tänk om min frissa hade en sånGlad och appropå att sova dåligt, det finns det ett par turturduvor i rummet bredvid som också gör, där är det fortfarande(mest nattetid) lite highlifeFlört

#5 Har du också en plan, det har jag också, fast inte bara en utan flera……har också fått lagt mina sytalanger åt sidan sedan katterna invaderade vårt hus….Tungan ute

#6 du kommer inte att ångra dig"jag lovar" den är underbar berätta hur du upplever den när du provat den.

Här är solen åter och altanbygget fortgår.

Leffe
0

God dag Nyss vaknat. Somnade till simning och vaknade till simning. Ska lägga in fler titelkatter idag

Sköt om er

zoolatri
0

God dag.

Har kommit hem från jobbet men ska nog sova lite middag tror jag. Det blev ingen superlång sovorgon hos Twiggie igår;) Men trevligt var det! Inatt "sov" jag med en övergosig katt och blev väckt en antal gånger.

#6+8 Hur fungerar en sådan spikmatta?

Eine
0

Spikmatta! FörvånadFakirer är vad ni är,vilket sällskap jag hamnat i…SkrattandeJag är då helt nöjd med att sticka mig i fingret ibland.Skäms

IngerN
0

# 10 här nedan har du länken till dom som säljer dessa mattor och där du kan läsa om dom och hur dom fungerar.

http://www.shaktimattan.se/

IngerN
0

#11 seriöst Eine, dessa mattor är helt suveräna, du skulle prova, sen är du såld och nöjer dig inte med ett stick i fingret….Flört

zoolatri
0

Nu vattnades mitt ha-begär… Hm…Jag tycker till och med att dom var ganska fina! Men är det bara jag som ser att stackaren som gjort ett utlåtande om mattan heter Göran Boll? hihihi

SandraK
0

Jo jag kan berätta vad jag tycker om mattan sen, leveranstiden är ca en vecka *mutter, vill ha NU*.

Göran Boll hade jag missat, men jag funderade över den här Om Mokshanada, han ser ju typ svensk ut med blå ögon.

AnneAlva
0

Goddag!

Hemkommen från Åland för några dagar sedan och är fortfarande trött och seg, men det kommer väl igång vad det lider. Igår hade vi storstädning, städade bort allt stendamm från sanden och bytte till pellets, vi får väl se hur katterna tar emot det, hittills har det varit lite skeptiska blickar även om det kommit lite kiss i lådan. Matte är envisare än katterna så jag hoppas det ska gå bra.

En sån där shakti-matta såg jag när jag var hem till mina föräldrar senast, mamma som hakar på alla trender inom hälsovärlden hade köpt en och jag måste säga att jag inte var så vidare värst imponerad, men om man har problem med t.ex. rygg tror jag den kan vara bra!

Hoppas ni alla haft en bra dag och får en skön kväll!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnnaS
0

#8 Fortfarande??!! Förvånad Nu börjar jag verkligen misstänka att hon bara roar sig Flört

LinusCRX
0

#14 Jo, han har skojigt namn, men är Sveriges bästa yogainstruktör, lovar jag. Kan varmt rekommendera hans kurser.

zoolatri
0

#18 Det ena uesluter inte det andra:) (På eniro.se finns det en kille som heter Bror Boll…Jag kan inte låta bli att förundras över vissa namnval)

Eine
0

#17 Hon kanske närmar sig medelåldern? Eller låtsas för att dra ut på det lite…

Buffy-co
0

Ja lustigt namn han har Göran"grodan" Boll…men han har grundat IMY- Institutet för medicinsk yoga som ligger ett hus ifrån mig här på Gärdet i Sthlm..Dom sysslar med kundaliniyoga och jag har gått där tre terminer..
Så hihi han är ingen "stackare"….Skrattande
Ett mycket bra yoga-ställe faktiskt som samarbetar med Karolinska..de har fler bra instruktörer..
Ska faktiskt gå en kurs i höst igen-och en snabb-intensiv "fräscha upp" yoga kurs nu i aug.
Jag yogar mer hemma när jag går kurs än annars…

Spikmattan kan jag också varmt rekommendera!!
Inget flummigt alls utan funkar!
Ska köpa en så fort jag har råd..än bara legat på den hos syrran-men den är störtskön!
Man bör dock gilla lite "hårdare tag"-alltså när man blir masserad ska massören "ta i"-annars kanske man inte gillar den..Cool

GOD NATT!