Nya hyss av Mauritz
Igår morse väcktes jag av att F skrek att Mauritz har tagit en fågel, han såg hur han fångade den i köket (!) sprang ut och sen hoppade han in i sovrummet med den stackars fågeln i munnen. Huh, jag for upp och ser Mauritz kila in på toaletten där han släppte pippin. Vi stod tillsammans med Karin utanför och visste inte vad vi skulle ta oss till då fågeln flaxade ut och landade i gästrumsfönstret. Jag kastade mig över Mauritz och F kastade sig in och stängde dörren. Helt osannolikt nog så var fågeln inte skadad, bara väldigt tufsig, så den flög iväg. Ja jisses vilken jaktkatt han är, Mauritz, men vi är förundrade att han inte bet sönder den stackars lilla fågeln.

..men käre tid….det tror man inte när man ser honom att han jagar/fångar oskyldiga fåglar…
..men du Aje, ni får sluta upp att ha fåglarna lösflygande i köket !!!!…*harkel*…

ha ha ha, ja jag fattar inte varför de envisas med att flyga in i huset, det här var den tredje…förutom ekorrar och en mus dessutom. Undrar om inte vårt hus är känt som djurens gröna lund här i trakten? 

Lyckliga fågel att ni fanns där och kunde hjälpa den! Vilken start på dagen för er… snacka om adrenalinkick.
Ojoj, det var inte illa! Vilken jägare han är! Hans bror lyckas inte ens fånga de få flugorna som råkar smita in hos oss… 
Jisses är han i farten igen!!!!
Storviltjägare är han allt. Han som ser så oskyldig ut med sin sängkammarblick….
En liten fråga till Aje - bor ni på ett zoo?

Hmmm, jägaren Mauritz. Vilken start på dagen. Skönt att fågeln klarade sig.

#4 oj, Mauritz tar precis allt som kommer inflygande, han hoppar nästan 1,5 meter rakt upp och Karin sitter alltid och tittar beundrande på honom.
#5 hi hi, ja det är en riktig djurpark här.