HCM- och PKD-scanning
Nystartade kattklubben Hjärtekatten börjar sin aktivitetskalender genom att inbjuda till en HCM- och PKD-scanning med Lennart Nilsfors i Mariestad den 5:e september.
**
För närmare information, gå in på www.hjartekatten.se
**

*puttar väl upp tråden igen då =0)
Roligt att ni har startat en ny klubb tycker jag! Har ni någon särskild tanke med det? Jag är lite sugen på en ny klubb ju… men det blir nog när CFA startar upp i Skandinavien. Jag vill starta en minimalistisk klubb som bara tar betalt för det nödvändigaste och, tråkigt nog, minimererar de "sociala avgifterna". Men jag har ändå inget kattumgänge via min kattklubb så jag tycker det finns behov för en rent administrativ klubb också. :)
Oj jag läste för slarvigt, igen.En till klubb?Vi som redan har så många att hålla reda på,blev min spontana reaktion.Eller är det en specialklubb?Bra initiativ till scanning!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#3 Visst kanske vi har endel klubbar i Sverige men ibland finns inte det man söker.
Vi som startat denna klubben eftersöker mer fokus på hälsa tex.
Jag ser inget fel i att en klubb till bildas, man väljer ju faktiskt själv vilken man vill vara medlem i.
Jag och Annelie är inne på tredje säsongen med HCM- Njur- PKD scanning som vi har två ggr om åretn så för oss är det inget nytt, vi tog med det till den nya klubben bara. =0)
Ja,det låter sunt och bra!Hur många fall har ni hittat?Låter intressant!

Menar du HCM fall vi har haft på scanningarna?
På scaningarna har vi haft 2 fall HCM och ett RCM av olika raser.

Lycka till med nya klubben, bra initiativ 
ok!
Kommer ni att ha medlemskrav när det gäller hälsa? Jag går gärna med i en klubb som har hårdare krav än andra. Att det faktiskt är ett ställningstagande att gå med i klubben. Om ni kommer att ha en etisk kodex t ex är jag mer än intresserad av medlemskap.

#9 Maila mig på ordf@hjartekatten.se