Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 1123 ggr
AnnaS
0

God morgon 11 augusti 2008

God morgon!

Dags att börja jobba igen… Kunde inte sova alls inatt. Har vänt på dygnet helt och hållet, men jag antar att jag kommer att sova gott i natt istället. Jag hade lätt kunnat ha semester i 4 veckor till.

Ha en bra dag allihopa!

MyTwiggs
0

God morgon!

Jag har sovit som en stock. Jag och Josefin satt uppe igår och tittade på B-skräckis från 80-talet och det är inte klokt vilket kläd-mode vi fick se. Man var ju för liten då för att minnas hur folk gick klädda, men gudars! Jag vet inte vad som var mest skräckinjagande… Storyn, effekterna, axelvaddarna eller frillorna!

Idag åker Allans flickvän hem och Jag och Josefin ska till K-holm och hälsa på Myra!

# 0 Ajajaj! Jag vet hur det kan vara att vända på dygnet!

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Strawberrygirl
0

God morgon!

Min första semesterdag! Weeeeeeeeeeee (var bara tvungen att glädjetjuta lite!). 2 veckors semester nu, vore inte så dumt med lite sol och värme.

Här hemma går det rätt så lugnt till, min lilla tjej som nu går under arbetsnamnet Glittra är så tuff och frimodig, Mini och hon har börjat leka lite försiktigt. Leo är cool och kikar mest på. Chili har bara massa hormoner i kroppen och vill ha en MAN! Pronto! Humpff.. var ju ett väl valt tillfälle att börja löpa när lilla tjejen flyttar in så hon får allt vänta till nästa löp innan hon får träffa sin snygging.

#0 Ha det så kul på jobbet! Har också en förmåga att vända på dygnet så jag vet hur det är. = (

#1 Ja usch vilka frissor vi gick omkring med på 80-talet.. och så axelvaddar och byxor som hängde och slängde runt benen.

Hanna-H
0

God morgon! Har sovit riktigt dåligt i natt. Tyke ville busa och Bhelliom kunde inte bestämma var hon skulle sova, helst skulle hon sover under mitt täcke och balansera på min höft.

Tänkte jobba hemifrån idag, måste jobba lite mer med hemsidan och har även lite annat som måste göras. Och så kan jag passa på att ta en tupplur mellan varven. Tungan ute

IngerN
0

Godmorgon eller rättare sagt godförmiddag. Jag har hunnit med frukost och en stund på shakti mattan (för er som undrar vad det är http://www.shaktimattan.se/ och känner mig som en ny människa efter varje pass.

Nu återstår bara 20 minuter på motionscykeln en välbehövlig dusch och sen påtår.

Idag regnar det här, så altanbygget ligger nere, men då får det bli en pyssel dag inne istället.

Ta väl hand om er.

Clee
0

#2 Nej men, vad är det för en ny misse du har skaffat? Skrattande Om det är hon på avataren är jag kääär!

Vända på dygnet vet jag dessvärre allt om. Skrikandes Nu ska jag laga den koreanska nationalrätten kimchi med sambon och sedan blir det jobb!

Ha det gott allihop!

Eine
0

Goddag!Svalt,fuktigt  och augusti, jag längtar till Luxor!!

#1 ,#2 Vi går mot axelvaddar igen! Ni har väl koll på modet? Axlar i fokus heter det ju! Så fult var det inte, och absolut inte värre än kortkorta kjolar som jag tycker är gräsligt missprydande på alla utom på amazoner som nog mer hade det för att det var praktiskt..Inte ens de snyggaste ben kommer till sin rätt i detta erbarmligt fula tygstycke kallat kjol..!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0

God morgon !

Såg också "ny" misse på avataren ser ut att vra en riktig liten gullnos..Kyss..och nyfiken blev man ju nu..

Har en dryg vecka semester kvar som jag njuter av oavsett regn eller åska…stackare ni som börjat jobba igen….ja och vända dygn..det gör jag nästan så fort jag bara är ledig en helg..sambon är lika bra på det dessutom..så det är inget som stoppar en…Obestämd

..shaktimatta…det låter intressant..var in och läste om den på hemsidan..Tungan ute

Ha en bra dag!!

IngerN
0

#7 Shakti mattan är helt suverän, har bara haft den i några veckor, men jag ligger på den varje dag morgon o kväll. Sen jag började med den har jag ingen värk i ryggen nattetid och mycke mindre dagtid, dessutom så har min nackvärk helt försvunnit, man blir väldigt harmonisk och lite pömsig efter ett pass med den, så det är bra om man kan ligga kvar en liten stund o bara njuta av de välbefinnande kroppen befinner sig i.

Kan varmt rekomenderas.Glad

Leffe
0

God dag. Nyss vaknat. Vända på dygnet. Själv undrar jag hur man ska orka. Somnade mitt under tevesändning från Kina vid 7.30-8 i morse och vaknade nu mitt under tevesändning från Kina. Hur många veckor håller OS på och hur ska man orka?

Sköt om er

Buffy-co
0

#7 #8

Min syrra har en sån där spikmatta-och de är helt klart beroendeframkallande-men det är ju inget farligt beroendeFlört

Jag har legat på den de sista gångerna jag varit där-systerdottern är också beroende nu och har en egen..(alltså en vuxen 25-åring..)

Efter man legat på den så känns det som om man fått en riktig massage-och man är lagom "lullig"..
Den första gången står det att man inte ska vara ensamFörvånad-tydligen kan en del svimma när man reser sig från den..men det var inget problem för mig..och så skulle man dricka vatten..
Syrran tyckte det gjorde jätteont första gången- det tyckte inte jag utan bara skönt ont..(men syrran väger lite mer..)

Så du tränar ibland  efteråt??
Det förvånade mig lite-på syrrans matta står det i beskrivningen att man ska ta det lugnt efteråt..och jag tycker den är lite sövande..

Men alla reagerar väl olika..
Min syrra brukar lägga sig på den då hon inte kan sova!!går då upp och hämtar den och*harkel*hon somnar då ibland på den..Oskyldig
Kanske inte det bästa…

Jag ska också köpa men har prioriterat annat ett tag..

Men jag rekommenderar den verkligen också!!
JÄÄÄTTE skönt…

Glad

Strawberrygirl
0

#5 och #7 Japp, det är hon på avataren. = ) En riktig liten sötnöt är hon min lilla Glittra. Tyvärr har jag inte lyckats få några bra foton på henne än dock. Bästa fotot var avatarfotot och det togs med mobilen… kass kvalitet med andra ord trots att hon visar upp sig fint där. Men jag ger inte upp.. vi provar igen i eftermiddag.

#6 Ack.. jag är inte alls förtjust i axelvaddar… och behöver dom inte heller som tur är.. är ganska bredaxlad redan! :p Kjol däremot älskar jag även fast jag föredrar den långa varianten.

IngerN
0

Så långt tänkte jag inte"att man kanske inte ska träna efteråt" men å andra sidan så gick det nog 1 timme från mattan till cykeln och jag har inga tuffa cykelpass, mest att komma igång lite. Jag har också somnat på den några gånger, man blir som sagt pömsig av den, men jag är då såld. vill inte vara utan den nu, jag tycker de lilla onda som känns de första 5-10 minuterna efter att man lagt sig på den är ett skönt ont och de släpper ju efter ca 10 minuter.

Glad

Clee
0

#11 Men vad heeeter hon mer än Glittra då? Tungan ute Jag vill se fler bilder! Supersöt ser hon ut. Är hon f 01?

Strawberrygirl
0

#13 Mhm f 01. :p Äntligen har jag fått en liten van-padda. = ) Fler bilder och namn kommer när jag fått några bra bilder på henne… det blir mest fartränder när jag försöker fota… hon är så snabb!

SandraK
0

Tänk vad mycket tips man kan få på ett katt-forum Glad Shaktimattan verkar intressant.

Idag har jag kokat äppelmos. Plockade lite mer blåbär igår och kokade sylt på dem. Kokade vinbärssylt också. Tur man har nåt att göra på semestern när vädret är kasst.

majsan
0

Jag ska åka om en vecka till Moskva.. Inte känns det kul nu när de ligger i krig med Georgien men den ska nog gå bra ändå.

Där ska jag kika på kattungar och kanske blir det en liten ryss här sedan..SkrattandeKul med linjer som inte finns i skandinavien..

Eine
0

Om det kan lugna dig så ligger Georgien en bit från Moskva. Och kolla noga på stamtavlor och papper.Enligt säker källa fuskas det enormt mycket, det är nästan legio ….Inte av alla men av många.Lycka till och välkommen tillbaka.

majsan
0

Jodå Eine. Det vet jag men som tur är så är uppfödaren Cfa och fife så det känns lite lugnare.. Om jag inte blir tagen i tullen och får sitta 20 år i ett kvinnofängelse i sibiriren, med min turFlört

Leffe
0
majsan
0

19# DAmjau,,tror jag eller kanske MMjjaauuu efter lite vodkaSkrattande

Eine
0

#18 om du skulle hamna i fängelse där, och helt oskyldig dessutom, så kommer jag och hälsar på dig!

majsan
0

21# Vad du är snäll. Dig kan man räkna med..Skrattande

Hanna-H
0

#18 Jag kan skicka en limpa med en bågfil i Flört

IngerN
0

#22 hi hii, vi är nog många här som kommer till din undsättning om du skulle hamna i finkanCool. jag åker bums dit och tar dom i öratGråter, sen är du ute och en fri människa igen……Flört

Eine
0

#24 aha , ta dem i örat du, och jag kan visa mig naken och då kan vi ta det lugnt resten av dagen.Avsvimmade gubbar kan inte göra mycket…Tyst

MyTwiggs
0

# 14 ser fram emot bilder och namn! *nyfiken* Hon ser ut som en riktig drömkatt i mina ögon! Vanpadda!!!! Det kan inte bli bättre!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

om man ser på avataren, och tidigare har kikat runt på uppfödares annonser och sådant, så kan man ev få en liten vink….Glad Eller?

Inlägget är låst för nya kommentarer