Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 515 ggr
MyTwiggs
0

Wow, vilket resultat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag är en sådan person som av någon anledning brukar jämföras med olika seriefigurer. Jag är en levande ledsen-och-glad-gubbe! Idag har jag varit Twiggie-långstrump! Jag har såp-skurat mina golv (jag har trägolv i villa villerkulla) och jag ville ju få bort lite kattkiss som tyvärr två raringar med hanligt kön lyckats pricka fel med. Jag hällde lite ättika i skurvattnen. Skeptisk! Jag började skura och blev sååå trött i mina bodybuilder-armar (för alla som sett mig intygar väl att jag har bodubuilder-armar va?).. Ja, jag blev väldigt trött i armarna, som sagt…

Min favvo-skurborste är egentligen en ryktborste med en liten rem på (jag brukar låna den av hästen Raffe)… Gissa om jag satte den på foten? Ja, Pippi långstrump var en klyftig tjej, och jag tror att jag har lite av den ådran i mig! Jösses vad kattkisset försvann med ättika i skurvattnet! Twiggans bääästa tips!

Det ska bli skönt när nästa kille kastreras också. Fritzen var ganska lugn och kissade fel en gång eller två, men nu har Allan tagit vid. Som jag sa till en uppfödarkompis från utlandet efter att jag kastrerat Frissan: I am so glad that I have got my sweet old Fritz back complete with his brave new mentality!

Tacka vet jag kastrater!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Avots
0

Ättika! Låter som något att lägga på minnet och även pippiskurning, jag har också skurgolv här, av den mycket obehandlade sorten….. Än så länge ingen fertilhane men lite förskurning skulle inte sitta fel ändå. Mina bodybilding armar är kanske inte så lika Twiggies, men kraften i dem är nog tyvärr inte större för det…..

Måste prova Twiggie-Långstrumps variant snart…… har ju lite muskler i benen i alla fall efter alla turer på min lilla häst…

[Johanna84]
0

usch för kattkiss… :S Jag har en liten tös på 8mån som kissade i sängen för några dagar sedan… Sen dess har jag blivit som en hök på henne… Skitjobbigt på nätterna, sover med blomsprutan i handen, ifall hon skulle komma upp i sängen Skrattande Jag överreagerar… men katter som inte går på lådan som dom ska gör mig tokig…. ska boka tid för kastrering snarast… :)

/J

MyTwiggs
0

# 1 Det är rätt! Jag är gärna trendsättare på städmodet!

# 2 Ja, kastrering är nog den lösning jag skulle ha satsat på också i ditt fall!

www.mytwiggs.com

IngerN
0

Prisad vare Ättikan….vad hade man gjort utan den, helt outstanding vad det gäller kattkiss…..

MariaT
0

Nerkissade filtar etc stoppar jag i maskinen med tvättmedel i facket som vanligt och en boll (sånt till fltande tvättmedel) full med ättika i maskinen och tvättar som vanligt. Det blir helt luktfritt.

MyTwiggs
0

# 5 Ja, det är kanon! Jag vill nästan påstå att Ättikspriten är den bästa spriten! … annars är jag mer för vin Flört

www.mytwiggs.com