Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 497 ggr
Avots
2008-08-09 08:18
0

Godmorgon 9/8!

Godmorgon!

Sitter nu och äter frukost om en stund bär det av mot Klösets utställning i Heby. Det är lite spännande, fast just nu är jag mest trött….

Ute skiner solen och det är 9 grader varmt.

Leffe
2008-08-09 08:33
0

Har sett Sverige i handbollen.
Lycka till på utställningen och kör försiktigt

pallemaxwell
2008-08-09 12:00
0

God morgon. Sitter och äter gröt och ska snart iväg och träna. Ella var vid ett obevakat ögonbick uppe på bordet och framme vid min gröt innan jag hann blinka. Där ställde hon sig och krafsade på bordet precis vid gröttallriken. Hon förskte gömma? min mat? Har märkt att hon alltid gör detta beteendet vid mat. Ingen av de andra gör det (katterna alltså). Nu sitter hon och mjölktrampar i mitt knä och spinner Kyss lilla gumman.

AnnaS
2008-08-09 12:13
0

God morgon!

Idag blir det tvättstugan! Måste tvätta hela min garderob nu efter semestern…

Måste plugga lite också och så ska jag försöka lägga in det sista i Pawpeds. Har 3 dagar kvar på testversionen av stamtavleprogrammet jag har tankat hem, så jag får rappa på! 2 000 nya katter är i alla fall inlagda…

Maria-Bremert
2008-08-09 12:31
0

God Morgon!

Här är det sol idag, äntligen!!!

Idag ska jag och några kompisar till The Studio här i Göteborg och vara modeller för en dag!!!!! Ska bli skitkul!!!

#0 Lycka till på utställningen!!

LinusCRX
2008-08-09 12:44
0

God morgon!

Blev väckt av en liten herre som ville gosa och som hade hela tröskverket igång. Mysigt Kyss

Lycka till ni som ska till Heby och ni andra ha en bra lördag!

MyTwiggs
2008-08-09 12:45
0

God morgon!

Idag ska jag städa lägenheten. Det är bara att ge sig i kast med det omöjliga: Att få bort revirkiss! Jag är besviken på Allan, men det förstår ju inte han!

# 0 Lycka till!

# 2 Vilken kisse! Gillar hon gröt? (eller är det det hon inte gör?)

# 3 Wow! Du är duktig du! Tänk om man kunde få så mycket gjort! Någon rapport från kärleksparet då? Börjar de tröttna?

# 4 Lycka till med modellandet!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Natali
2008-08-09 13:20
0

Godmorgon.

Jag blev väckt på sängen av make och son. Min man hade köpt en present åt mej. Varnar er för stora bildbomber från mig ett par veckor framöver. Ja, jag fick en digital systemkamera. En nikon DX 60, om jag nu minns rätt.

#0 Lycka till.

#3 Blir ju toppen bra med massa nya lijer nu i pawpeds. Du gör ett bra jobb!

#4 Va spännade. FÅr vi se några bilder sen då?

#6 Ja, måste erkänna att det är så skönt o slippa. Har ju dock bara vart med om spryning 1 gång, men tyckte oron för att det skulle hända var väldigt jobbig.

Ha en bra dag alla.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
2008-08-09 13:33
0

Somnade till Sveriges damers förlust i handbolls-OS. Vaknade till Svergies damers match i fotbolls-OS. Sedan är det travdags. Jag har gjort en liten V75 - hade ju 7 rätt förra lördagen

zoolatri
2008-08-09 13:46
0

God dag, blir det väl nu:)

Idag har korna gått i rätt fålla och är ute och betar för fullt. Är hemma för en lång lunch nu. Här finns tre små kattungar som plösligt lärt sig att klättra upp för stegen till sovloftet, vaknade inatt av att jag inte bara hade min katt i sängen. Borde vara mysigt med eftersom de små hittekatterna har kattsnuva blir det inte riktigt så trevligt….*suck*

#6 De låter jätteroligt….verkligen jätte, hihi.

#7 Grattis, för du fyller kanske år?;)

#8 Vad roligt, blir det en stor vinst med 7 rätt?:)

AnnaS
2008-08-09 13:55
0

#6 Tydligen så håller de igång och de trivs superbra med varandra Skrattande

#7 så mycket nya linjer blir det inte, det är nya katter men samma linjer…

Leffe
2008-08-09 13:59
0

#9 Inte förra veckan. Det var bara favoriter som vann

Natali
2008-08-09 15:10
0

#9 Fyllde i torsdags. Men tack endå.

#10 Men det är kanske några luckor som blir påfyllda i alla fall?

#8 Lycka till idag då också. Snar kommer kanske storvinsten. =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AnnaS
2008-08-09 15:11
0

#12 Tyvärr inte så många ifyllda luckor heller, den databasen jag har fått har exakt samma luckor som Pawpeds har. Så det är mest bara nya katter.

Sewena
2008-08-09 15:19
0

Äntligen lite sol idag…o jag är ledig denna helgen.

Jag kommer o besöker utställningen i Heby imorgon..se på andras vackra katter för en gångs skull..

AnnaS, du gör ett helt otroligt jobb med alla stamtavlor!!! Glöm inte bort att njuta av solen när det kommer fram..

A-M.H
2008-08-09 15:44
0

God morgon !

Sol..va' är det sant..raskt måste jag kasta mig ner till Mälaren…underbart..vandrings/löpstråk som följer vattnet…Glad

Grattis till 7 rätt Leffe..ja det var ju lite klen utdelning…tyvärr…

Våran rad/er…denna vecka har vi två..en med arbetskamraterna och en bara jag, sambon och missarna…Flört..är inlämnad och nu väntar vi bara på kvällen och storkovan…Tungan ute

..ut i det vackra vädret nu…

Ha en jättebra solig dag !!

Avots
2008-08-09 21:08
0

Inte alls morgon längre inte sol heller för den delen utan åska och regn.

Fel tråd kanske men det blir ändå en liten utställnings rapport här.

Hemma från Heby. Det gick riktigt bra, Blaui fick sitt första CAP och var med bland de kastrathanar som skulle nomineras. Det blev inte han, vilket inte var så konstigt, han är ju ganska tjock nu efter 8 månader på kattungemat…

Cello blev EX1 och också han var med bland de ungar som kanske skulle nomineras, men även han föll på målsnöret, vilket kanske var bra eftersom han fortfarande har kvar en "påsighet" på halsen efter sin "grässtrå" böld….

Det var inte många cornishar på utställningen endast 7 stycken, jag har tyvärr inte koll på de andras resultat, men det blev ingen cornish nominerad… Förhoppningsvis går det bättre för de som skall dit i morgon

MyTwiggs
2008-08-09 21:25
0

# 16 Grattis till fina resultat! Jag skickade dig ett sms, men det kanske du inte fick! Gratta mina vänner Cello och Blaui!

www.mytwiggs.com

Avots
2008-08-09 21:30
0

Jo jag har fått det, Tack!, och försöker svara på det, men teknikens under har inte riktigt nått hit ut till de djupa Dalaskogarna…. Det kanske plingar till i din telefon vilken sekund?/dag? som helst.

MyTwiggs
2008-08-09 21:43
0

# 18 Hahaha! Jag känner igen det där! Jag bor ju inte i smeten själv heller precis!  Skrattande

www.mytwiggs.com

Maria-Bremert
2008-08-10 00:26
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste ju skryta lite!! Här kommer lite kort från idag!!!!

Maria-Bremert
2008-08-10 00:38
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett till :)

[Wiveka]
2008-08-10 01:22
0

Fina bilder #20 + #21!!!

Inlägget är låst för nya kommentarer